Alla med namnet Malins dag

Så idag har det då varit Nobeldagen hemma i Svealandet. Och det betyder min namnsdag :) Fin dag det där att fira sitt namn på.

Det har varit en bra dag idag. Lugn och mysig. Skönt med fredag. Riktigt skönt.

Skypat med mamma och sa även hej till Tommy och Lena som var på kaffebesök.

Då är det lucia på söndag, herregud som tiden flyger iväg. Här firas det inte alls..

Tråkigt faktiskt, men sen är det ju inte som när man var liten heller dock..

Jag har precis ätit tacos, gott var det och hungrig var jag.

Silje kommer snart och så ska vi åka till Bellevue och träffa Helle och Greta för en biokväll.
Blir antingen the tourist eller due date (kanske burlesque, men den har vi alla redan sett, men den är ju så grymt bra).

Sen imorgon Jul gospel konsert. Så excited över der, ska bli fett kul.
ÅHHH är i valet och kvalet. Vet inte vad jag ska göra. Vill klippa håret till en bob/pagé. Men vill ändå inte för det har ändå blivit lite långt. I alla fall på vissa ställen.
Så svårt, eftersom jag ändå har så tjockt hår så är det ju väldigt bra med lite sådär halvkort hår och inte långt och tjockt som en hästsvans..



Här är 3 bilder med ltie så halv olika hårfärg och kortklippt. Ja blir nog mellankort :)

Nej nu är Silje här, nu ska vi dra på galaj!
Haj på daj..

Kommentarer
Postat av: Mammi

Segraren i Idol 2010 blev JAY SMITH....:-) En värdig vinnare. Det var mysigt att vi han skypa lite. Åh vad jag är glad för mina julsaker de lyser upp lite i vintermörkret....:-) Ha nu en mysig helg o njut...hälsa tjejerna....Kramis o du Love you <3<3<3

2010-12-11 @ 09:32:38
Postat av: Alexandra (svedala) ;P

Hinner inte med att läsa din blogg varje dag, så jag kör en sammanfattanden kommentar :) Svar på din fråga först :) Det går fint här hemma, letar efter lägenhet för fullt, jobbar fortfarande 75% på Scanid Segevång och har nu sökt in på komvux för att läsa engelska B :)

Om vi börjar nereifrån på det som jag har läst idag, så vill jag säga:

Sjukt häftiga läskflaskor, ser ju ut som prydnad.

Du blev jättefin på julfotot, väldig fin i din nya hårfärg :)

Du, Catrin och barnen lyckades väldigt fint med pepparkakshuset. Trodde inte att man gjorde pepparkakshus i USA?!

Dock visste jag att man är väldigt flittiga på att dekorera inför jul, det är sjukt fint och mysigt. En sak till jag inte trodde att USA hade, många fördommar, jag vet, det tackar jag alla filmer för :P att dem har "vanliga" tvättmaskiner i USA, har sett på alla filmer där man lägger ner tvätten där uppe i från. Haha :)

Du har verkligen lyckats utnytja all din tid i USA allt från resor till balett. En riktig kulturplingla :)

Åhh, just det, grattis på namnsdagen (i efterskott) :) Hoppas du får en underbar jul i USA (om jag inte skriver innan) :) Miss you :) <3

2010-12-11 @ 18:35:22
Postat av: Ninni

Härligt tejen...snygg hårfärg och alltid leende. Snart är ett härligt år till ända och det känns som om jag har varit med Er alla under detta underbara, turbulenta år med massor av nya äventyr. Jag önskar dig en GOD JUL och välkommen hem. ( Jag vet att du stannar några veckor till, men Johan möter jag på flygplatsen om en vecka :) )

Kram

Ninni

2010-12-11 @ 21:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0