Black Nativity Gospel, speechles!

Idag gick jag och Silje upp kl 9. Gjorde oss iordning, åt frukost och körde sen på lite ärenden åt Silje innan vi tog bussen till Seattle.

Regn, regn och åter regn! Välkommen till Seattle, världens regnigaste plats! Och jag visste inte att Gud planerade regn idag, hela dagen och pissande regn med swimmingpoolar överallt! Så jag tog på mina skinnstövlar. KUL JU! Bra val liksom. Underbar match! INTE.

Men iväg kom vi och en riktigt snygg kille såg vi på bussen. Det hjälpte lite :)

Väl framme så checkade vi out teatern först innan vi tog en fika. Och sen började detta fenomen som var något av det bästa jag sett, upplevt i mitt liv. Helt mållös, tom men ändå så varm och fylld av kärlek. Jag kan inte beskriva med ord mitt känsloförlopp under denna show och inte efter heller.

Men det var det bästa beslut jag gjort sen jag kom hit, att köpa dessa biljetter. Det var nyttigt för mig, det var en lärdom, en erfarenhet. Kunskap!

Nej tror inte jag kan säga mer om det..
Inte mer än att detta är något som alla borde få uppleva. Går inte att ta misste på en persons starka tro, kärlek och tillgivenhet. Så tacksamma och givande. 

Här är lite bilder och filmklipp.. Ha tålamod med några av filmklippen, ge dem en chans. Efter ett tag artar de sig. Eller på vissa ställen. Allt är inte 100 procent toppen.  

Inne i salen, såg lite ut som en kyrka..

Sen när vi skulle hem så sprang vi nästan i regnet med vårt mini paraply, storlek XXXS. Vilket var sådär kul. Men vi kom i tid till bussen, fick till och med stå och vänta lite. Sen börja det roliga! Nog det mest vrickade, sjuka, jag gjort på länge. Det hade man inte gjort i första taget hemma inte.

Jo, säger Silje. Har vi inte åkt länge nu, vi borde vara framme. Jo säger jag, men hon borde köra av när som helst på vårt exit. Men sen börjar surret och mannen ett par rader fram säger att vi har passerat vår park and ride och att vi nu är I EVERETT PÅ BROADWAY. Inte på South Everett freeway station som var vårt stopp. AMEN, herregud. Vad nu.
Så när jag går fram och frågar säger hon; jag missade avfarten! Men herregud kvinna, hur är det möjligt, bara för att det regnade lite. Men så försäkrar hon oss om att ho nska köra dit och släppa av oss allihopa.

Sen efter ett tag så stannar hon och säger, detta är end stationen. Jag ska hoppa av och kissa här och det kan ni med göra om ni vill, eller stanna i bussen. Jag kör om 20 min och lämnar er på stationen jag glömde innan.
SKOJAR TANTEN!

Och då har jag och Silje snackar ihop oss med en sjukt skum man i 55 års åldern. Saknade sina 4 övre framtänder, uppträdde som att han var skitsofren och full. Men nej då föreslår smarta Malin att vi kan ju dela en taxi till vår missade station och dela på det. Nej då säger han, jag ringer min bror som står på stationen och väntar på mig och ber honom komma och hämta oss här och så kör han er till stationen.

Ja tänkte vi varför inte, gratis med ju. Go for it.
Så säger mannen som jag inte ens kan komma ihåg vad han heter att vi ska gå till Everett trainstation som ligger minst 10 minuter bort. I ÖSREGNET! åhhh ,
men ja vi började gå och han snackade på en massa, lät som att han skulle vilja våldta oss typ. Plus att han frågade om vi rökte, och det var inte vanlig rök då och sen sa han att han hade wiskey som vi kunde få i ryggan (ryggsäcken). Men vi tackade snällt men bestämt nej.

Sen kom broren som jag redan sedan innan kände på mig skulle vara normal och hämtade oss. En bmw bil med manuellväxellåda. Härliga grejer det. Så vi fick oss en liten kick där innan maten. Så blöt jag var, våra skor var genomblöta, halva jag, min vänstersida är helt soaked (dränkt)! 

Men vi kom frma och vi kom till Olive garden och fick mat. Vi åkte hem till mig och fick sett en film och myst i soffan under filtar!
Lyckad kväll tilsist ändå..   

Vi och vårt räddare i nöden. Utan ett namn, vi kan kalla honom Bengt, det tycker jag passar perfekt. Han är en Bengt, visst är han.
 

Nej nu ska jag skypa med mamms, har redan snackat med pappa. Sen blir det sängen. Imorgon LCC möte i Seattle. Hoppas på mindre regn! Men imorgon är det GUMMISTÖVLAR PÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0