LAS VEGAS

Så gott folk, nu kommer äntligen en uppdatering på bloggisen. Så för er som inte sett alla bilder på facebook, för där finns alla. Här kommer bara några.

Så iväg kom vi i fredags, med buss och taxi till flyget. Hotellet, checkade in. Bokade Grand Canyon turen på lördagen. Gjorde oss i ordning och tog oss ut i vimmlet av snygga killar. Var man än tittade så såg man en hot guy! Helt sjukt, men kul var det. För första gången på 11 månader kände jag mig vuxen, inte som ett barn så ofrt man lämnar huset för att göra något kul efter klockan 21 (och inte gå på bio då).

Här är hela strippen som en stor bar, club och festställe. Sådan härlig atmosfär och stämning.

Vi kom hem och la oss vid 01.00. Gabriela ska sätta klockan på 04.50 men ja helt plötsligt hamnade klockan på 05.50. Och 05.50 var TIDEN, tiden då vi skulle stå nere vid bussen, INTE vakna upp. HERREJISSES! Upp flög vi, trötta som stryk och kastade på kläder och packade resten i en plastpåse. Sprang ner till lobbyn, tog oss 4 min från det att vi vaknade tills vi stod där nere! Oh my god säger jag bara. Sminkade det mesta i bussen, sen resten på första stoppet och vi borstade tänderna ute i öknen.. 

Men vi hade en toppen tur, en mamma och dotter från australien och ett par i 55 års åldern från Las Vegas (ursprungligen från Minnesota). Vi hade det mycket trevligt, lärde oss mycket.

Vi kom till Grand Canyon och såg inte ett skit, inte ett piss ja ni fattar. Vilken besvikelse, men inget man kan göra när Moder natur bestämmer. Så där stod vi inne i shoppen och tittade ut på en vägg av dimma i 2 timmar. KUL, för det var ju verkligen det vi åkte i 5 timmar för att se och sen 5 timmar hem igen. NEJ, NOPP..

När vi kom hem gick vi ut igen, på stippen. Tog foton, utforskade och hade det trevligt. Snackade med en svart man på mcdonalds i evigheter om liv och kärlek haha. Han sa att jag var ond.. Men ja hans ögon var sprängdfyllda och han verkade kanske inte vara i det mest friska laget :) Trevligt dock..

Vi la väl oss vid 2 tiden, gick upp på morgonen, packade, checkade ut och gick sedan till "Välkommen till Las Vegas skylten" som inte var så nära som vi trodde. För fy fan va vi fick gå. Det gör jag aldrig om, ta monorail, tram, taxi, buss eller ja i princip vad fan som helst. Så mycket och stora blåsor jag har, sår och svullnafötter! Inte värt de..

Men mäktigt att se på något vis. Glömde även nämna att det har regnat och blåst halv orkan hela helgen :) Kul ju..

Sen åt vi på rainforrest café innan vi tog oss till hotellet och sedan till flyget hem :) Det var det allihopa, inget mer där inte..
Kan bar säga, LAS VEGAS ÄGER FETT. BÄSTA RESAN JAG GJORT I USA. ÄLSKADE DET, KOMMER ÅKA TILLBAKA! Och ja det måste jag inom ett år, så ja vem är på?? Har nämligen en tillgodo tur till Grand Canyon, som turbolaget står för eftersom vädret var som det var. Ändå najs ju, så måste hit innan nästa år :) För då gäller inte det mer..



Nyöppnade hoteller Cosmopolitan, öppnade 2 dagar innan vi kom.

New York, New York hotell

Ja ni kan ju se på håret att de regnade ute!

Excalibur

MGM Grand, najs hotell de med. De hade två lejonhonor i en glasinhägnad inne på hotellet..

The Strip

Coca Cola affär, den andra i USA. Finns en i Atlanta med, det är där det grundades.. Så jag köpte en magnet och 4 plastmuggar..

Vårt hotell, Flamingo

Grand Canyon turen börjar.. Ute på vischan, och nu är vi i Arizona state, Las Vegas ligger i Nevada state.

Det är så cowboy och indianer över detta..

Även jag köpte en sådan skylt, men inte med Arizona på utan Route.. Och ja en mindre storlek

Toaletterna på stoppen

Framme vid Grand Canyon

Kul vy ju

Men ja man måste ju hålla humöret uppe

HAHAHAAH, Gabi med ponchon! Riktigt skogsmulle


Ja man kan ju säga att vi var glada för det lilla..

Finn ett par fel ...

The Venetian, man kunde även åka i en gondol

Inne i hotell Venetian

DONKEN!

Inne på Bellagio hotell, detta är för snobbar eller folk med en tyngre plånbok ;)


Detta är utanför Bellagio
 
Chokladfontän till höger och en fin chokladaffär

Inne på Bellagio igen

Viva Las Vegas

Coke butiken igen


Med hela NY bakom mig..och mitt älskade nyinförskaffade paraflax
Malin utan man :(
Nästa gång kanske



The Strip! Här kastade jag mig ner under stolen och fick fram kameran och tog denna bild. Ändå helt okej, glad att jag fick den i alla fall..


Ja ni, det var nog allt :) Har ni frågor eller nått annat ni vill påpeka så kan ni ju det ;)



Idag åkte jag och Silje med pojkarna till Jump planet och det var fett kul. Pojkarna älskade de, de skrattade, busa och lekte. Åkte rutshkana (slide) och hoppade. Det är hopptorn med allt möjligt i dem (Inflatable houses, bouncy houses).



Sen åkte vi till Country Village och fikade på ett barnvänligt café med leksaker och tåg. Men ja där var det ett jäkla zoo, fullt med ungar. Men vi fick fikat och de ätit och allt var trevligt. Sen i eftermiddags åkte jag och pojkarna och handlade på Fred Meyer (SOM MAXI STORMARKNAD HEMMA) jag ska göra köttbullar imorgon som vi ska ha till jul och sen doppa ananas och persikoskivor i choklad.. Det blir mitt bidrag och ja potatismos med ju:)

Nej ska nanna nu, sorry, är sjuk och fortfarande riktigt trött!

Förresten, TUSEN TACK Birgit, Bertil, Nina, Stefan och Philip för ert fina paket. Jag blev så glad!!!! Fint kort och lite onyttigt, gott att smaska på.


Kommentarer
Postat av: lilja

hej!

Tänkte bra fråga en sak, E du 21?

Eller e dem hårda med att man inte kommer in på klubbarna om man inte e 21? :D

2010-12-22 @ 12:09:10
Postat av: Mammi

Vilken härlig weekend du o Gabbi haft, synd bara med vädret....Tak för att du orkar dela med dig av alla dina foto. Ha det bäst o Morfar hälsade till dig. Kram

2010-12-22 @ 17:09:02
Postat av: Anna

Verkar har varit en underbar weekand. :) tack för alla fina bilder. man blir bara liite sugen på o åka dit. :) snart julafton, spännande. :D Stor Kram <3

2010-12-23 @ 14:45:00
Postat av: anna

fin ny header!:D

2010-12-23 @ 14:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0