Pepparkakshusfix hos Catrin idag

Idag åkte vi på playdate hos Catrin. Regna gjorde det på vägen dit, tog lite extra tid. Så mycket bilar ute, alla 4-5 filerna var smockade. Till och med carpoolen (samåknings filen, msåte vara minst två personer i bilen för att köra i denna). Sjukt! Trafiken här suger..

Men fram kom vi och så fick jag springa ut och in, med ungar, väskor, sängar och massa annat skräp. Blöt blev jag, öste ner gjorde det. Himmlen öppnade sig, tack GUD!
Pojkarna skrattade och det gjorde jag med. Vad ska man annars göra haha. 

Vi startade med ett pepperkakshus som Sarah köpt, Catrins värdmamma. Tog dock lång tid, ser kanske ut som att det tog 20 minuter men det tog 3 timmar, dock med en massa pausandes och lunch. Men ändå haha. Fint tyckte jag det blev i alla fall.  


JA, Hank äter glasyren! Det är bara så.

Emmett stod och höll ett par ögon på oss.. Den lilla gullegumpen

Sen när jag skulle lägga dem för sin nap så packade jag upp resesängarna (pack n' plays). Då säger Nic, no no no, big boy bed. Jahaja, och så blev det. De fick då sova i Catrins säng. Men rädd som man är så satt jag sängarna på sidorna, ville inte ha ett barn med bruten arm eller något.

Så sjukt söta är de i alla fall, de små liven.

Oj ja just det, här är ju det ståtliga huset..

Vad tycks liksom? Catrin gjorde det mesta, så jag ska inte ta åt mig. Satt väl på ett par godisar och körde lite touch up med glasyren..

Sen ikväll lagade jag pasta med köttfärssås. Himlans gott blev det idag, fick fanemig till det. Och kryss i taket, Dexter åt köttfärssåsen annars är han nämligen inte så förtjust i köttfärs. Så detta var en av de första gångerna han åt det och gillade det. Stolt Malin där :)

Nej nu ska jag jobba lite till på ett projekt jag har. Snart färdig. Imorgon är det skola med pojkarna, sen färga håret på kvällen :)

Kommentarer
Postat av: Mammi/Extra mormor

Sitter med tårar när jag ser bilden på pågarna i Cattis säng, vad jag saknar de små liven. De är stora pågar nu.Han har så rättså min goa Nic. Vad fint huset blev rena konstverket. Käre lille Emmet vad stor han blivit, han börjar likna Hank mer o mer. Ha det bäst o bamsekram till er allihopa. Love you <3<3<3

2010-12-09 @ 14:36:45
Postat av: Cornelia

erat pepparkakshus blev betydligt finare än mitt, och jag gjorde mitt själv :P

2010-12-09 @ 19:58:19
URL: http://www.conken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0