Händelserik dag

Idag har killarna sovit mycket.. de sov länge imorse (Dexter väckte vi 7.30).. Vi åkte till Childrens museum (barnens museum) i Everett down town.. Vilket killarna älskade, det var kul att se dem agera med andra barn omkring och se hur de lekte..

På museumet:





På vägen hem körde Katie en liten extra tur och visade mig lite runt omkring, de närmsta affärerna och deras doktor (vårdcentral) osv. Väl hemma tog Nic och Dex sin "nap" (vilamiddag) mellan 12.30 till 15.00 (den ena till 15.30) så barnens museum gjorde susen för sömnen!

Sen var det baddax!! WHIIOOO Det älskar dem.. avgör själv:


Jag tappade upp ett varmt bad, tog in laptopen i badrummet och njöt av musiken!
Gick ner och lekte med pojkarna sen åt vi, sallad med morötter, riven ost, tomat,, bacon crutonger + fläskkotlett med "stuffing" (frågade Katie vad stuffing helt bestod av idag, det är: bröd, selleri, kryddor och man kan ´även ha en massa annat som äpple, plommon osv.) Stuffingen har hon på kotletterna i ugnen med lite vit sås/gräddsås.. De är helt okej.. inte min favorit rätt men absolut ätbart! :) Kul med lite nya rätter..

Efter maten diskuterade vi körkort, pratade om lite regler, vägkameror, linjer på vägarna, körfällt på motorvägarna osv osv.. Vi pratade även igenom veckorutiner (puhh, så skönt att få det ordentligt, kort och gott på papper), jag bad sen dem de kunde skriva upp vad de kan äta till frukost, lika så till snack, som till lunch och sen eftermiddagssnack..Katie fick den lyckliga lotten, för Joel ville med ha det nerskrivet då han själv tycker det är svårt. Med allt nerskrivet är det lättare att variera och att välja vad man ska ge dem. :) Det kändes skönt.. Allt känns lite bättre nu, lite som tyngts från mina axlar. På tal om axlar så har jag sjukt ont i min axel, nacke kring övre höger skuldran. Det är samma som jag haft hemma med.. Men åhh palla! Får stretcha och lite så. Hoppas de blir bättre snart..

Jag har även skrivit ner alla nummer, adresser i min lilla rosa bok som jag kommer ha med mig överallt!
Jag ska även få min telefon på fredag kväll! Mitt amerikanska nummer är 425-315-5905.. lätt tyckte jag :)
Sen blev jag jätteglad, för jag ska betala 35-37$ i månaden men sen sa Joel att han och Katie kom till att betala 10-12$ (det är vad det kostade att lägga till en 3:e mobil (min då ju) till deras abonnemang).. Så jag ska "bara" betala 25$ i månaden.. Såååå snällt! Det blev jag jätteglad för! Tack guys...

Imorgon ska jag ha dem själv, fast Katie är hemma.. Ska försöka klara det helt själv..
Skypar med mamma nu så hörs imorron allihopa..

<3

Kommentarer
Postat av: Yasse

Ska genast lägga in ditt nummer ;) <3

2010-01-14 @ 06:20:01
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Gonatt hjärtat..mysig morron stund man får :-) Härliga bilder på dina killar, inga badkrukor precis... Du ang. din nacke o axel...du sitter ju säkert i sängen när du gör dina inlägg mm...hmm!!! Du måste sätta dig ordentligt..Tack för detta tips kostar bara 120:- tack...Hihihi Nä måste fixa till mig nu. Ha det bäst.Älskar digmin goe tös...Räknar ner dagarna tills jag o Petra är over there...Kram

2010-01-14 @ 06:56:21
Postat av: Peter

Vilka fina bilder du tagit på grabbarna.. precis som det ska vara nedstänkt av vatten i hela badrummet. Försök ha något varmt runt nacken och axeln.



Ha en bra dag med nya spännande äventyr !



2010-01-14 @ 12:30:13
Postat av: Peter

Glömde Kommentera gällande första kortet på en av pojkarna i badet är ett kanon kort... WOW =O



2010-01-14 @ 12:34:02
Postat av: malin

Jaha okej :D ja jag ta studenten i Juni så efter det hade jag väl tänkt :D augusti har jag skrivit iaf så förhoppningsvis då :D men var har jag ingen aning om, där "min" familj finns, haha

2010-01-14 @ 12:57:59
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Thereze

Häftigt med childrens museum men i USA finns ju allt man kan önska sig nästan..=) hoppas du får ett underbart år där på andra sidan atlanten. kram kussis

2010-01-14 @ 14:54:21
Postat av: Miriseeeen!

Vilka underbaaaaaaaara ungar! ;D Sjukt gulliga, dem verkar vara riktiga myspågar. Du verkar trivas jätte bra och det är jag riktigt glad för :) Spännande inlägg du lägger in. Alltid kul att läsa :) Vi får ta och snacka lite på skype snart igen gumman, kanske till helgen? Hoppas du får en fortsatt bra vecka. LOVE U! Saknar i massor. <3

2010-01-14 @ 17:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0