Hemma från portland! SÄNGEN KALLAR!

Så här sitter jag på tåget, på väg hem till Seattle igen.


Såklart var tåget över 1 timme försenat, mera bestämt 1 timme och 20-25 min.. Sen när vi kommer på tåget så blir det strömavbrott. Så vi får stanna efter 5 min och så skulle de se om de kunde fixa det. Och ja tacka gudarna för att de fixade det! Så just nu är stoppade vi i Vancouver , WA..


Förhoppningsvis hinner jag och Silje med bussen till Everett kl 9:47pm.. De sa att vi skulle vara inne i Seattle cirka kl 9:35pm.

Sen är det upp fete tidigt imorgon såklart. 6:00am så går alarmet av!


Vi har haft en riktigt trevlig dag. Sov gott och länge, checkade ut. Tog oss till en av världens största bokaffärer som finns i Portland. Fett stort! SÅÅÅÅ MYCKET BÖCKER! Gick vilse..


Sen tog vi oss vidare ner mot Pioneer Square och köpcentret. Silje bytade en tunika och vi köpt en mugg till Gabriela som vi lovat.


Sedan råkade vi hamna på Nordströms och jag köpte ett par skitfina och mjuka UGGS, äkta riktiga uggs.


Eller ja Silje har betalat dem ;) hahah


Billigare än hemma så det var ett mycket bra köp!


Vidare tog vi oss (med vårt älskade light rail tåg) till Lloyd Center, Portland största shoppingcenter. Där blev det fish n’ chips som var riktigt gott! Det var riktigt fin vit fiskfilé och lätt friterat.


Tatarsåsen var väldigt god med, annars är jag inte så glad för det.


Jag köpte något smått till jul och Silje fick shoppat lite med.


Vi tog oss sen till hotellet, hämtade våra väskor. Tog light railen till tågstationen. Fick vänta på vårt cp sena tåg. Men ja nu är vi ju på g så..


Här kommer lite bilder från dagen! Men ja annars hörs vi imorgon!


Snart inte långt kvar för mig i USAlandet :( :( :(


Sjunker sakta men säker in mer och mer dag för dag.

 OREGON!
Vårt lightrail stop

Marknad och en av många broar i Portland, där Columbia floden och Milliiwwweee (typ något sånt hette den andra floden) möts..

Bookstoren

Lightrailen på bron.. Den ända bron vi korsade av alla ..

Ni kan även se Rose Garden, där Portlands NBA basketteam spelar..

Lloyd köpcenter, har en permanent isrink. Ändå lite så coolt

Träffade jultomten

Julmail!!!!


När vi väntade på fish n chipsen ås fick vi en hummer som skulle blinka och vidrera. Ändå lite halv häftigt :)

Vi hade i alla fall kul i väntan på maten

GODNATT! Nu är klockan över halv 12 på natten och jag skulle sovit för länge sedan.

Tåget blev försenat, vi missade bussen med 10 min. Vi prutade till oss en taxi som visade sig vara en svarttaxi.
Han stannade så vi kunde ta ut pengar, vi betalade och han körde mig till busshållplatsen där min bil väntade som Katie och Joel hade varit så snälla och parkerat där till mig. 

Alla är väl hemma, och det är minus 2 grader i Everett och kanske snö imorgon! HAPPY THANKSGIVING OCH GOD JUL + JA VÄLKOMMEN DECEMBER MÅNAD. Eller snart iaf.. Som jag flummar, nej nu slutar jag!


Kommentarer
Postat av: MAmmi

Härlig avslutning på Portland, mer shopping nu börjar jag bli riktigt orolig...hihihi min goa tös. Hörs när du har lunch. Love you.<3<3<3

2010-11-22 @ 10:12:03
Postat av: Ninni

Ni har det hur br som helst och kommer hem med hjärtat fullt av känslor och av intryck som varar hela livet. Ni lever verkligen livet med kvalité.



Jag bara undrar...HUR ska du få hem allt du shoppat gumman? (Du får börja skicka hem lite med posten, det har Johan gjort)



Stora hårda och goa bamsekramar/ Ninni

2010-11-22 @ 13:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0