Jag ser det snöar...

Jag ser det snöar det var väl roligt hurra! Nu är det vinter i alla fall för ett par dar till..

Detta var pojkarnas andra snö, men de var bebisar, bara några månader förra gången. Så idag var det första gången som de var ute och lekte och upplevde snön.
De älskade det, men gillade inte att det var lite kyligt..

Dexter sov till 8.30 imorse och när jag bar ner honom för trappan så såg jag en mus sittandes på fågelmatsställningen.
Så jag sprang och hämtade kameran men just när jag kommer fram till fönstret och ska ta mitt foto så hoppas mus (fanen) ner i buskarna.. Jahaja, blev inget av det inte.. Pojkarna tyckte det var kul i alla fall..

Silje kom med sina pojkar en liten sväng på förmiddagen. Jag lagade mat till oss alla, god lunch.

Sen till nap så sov Nic 1½ timme och vaknade sedan. Men han var fortfarande trött så han somnade när jag rockade honom i gungstolen. Och ja jag somnade med, på direkten!
Vaknde sedan av att Dexter gjorde ljud för sig i sängen, signalerade att han var vaken. Gick och hämtade honom och sen satt vi i soffan och mös lite. Innan det blev snacka och sen leka i snön! Och ja förresten när jag titade på klockan så visade den 15.00! Så jag sov nästan en timme med Nic i famnen. MYS!

När jag slutat så översatte jag ett brev från svenska till engelska åt mamma. Åt mat med familjen.
Tog ett varmt bad, och nu sitter jag och kollar datorn och myser med musik!

Här kommer lite bilder sen dagen.
Ser ni, våra juleljus är uppe! Hela huset och garaget är inramat (framsidan på huset menar jag) Blått, rött, gult och grönt..

Pojkarna delade ett äpple idag, så söta.

Ute!!!

Tycker det ser ut som jag plågar Dexter på denna bilden. Naue stackars liten, min lille älskling. Men vi var inte ute så länge efter detta.. Lite kallt var det, 3-4 minus.

Nic gillade det!

Snö i ögat!

Ja såhär kan det se ut efter man varit ute i 20 minuter med snö och hela garderoben på sig..

Dexter sprang in och tog på sig sina morgontofflor det första han gjorde! Stackars liten, han frös lite..



När jag slutade jobba och gick upp på mitt rum så var detta min utsikt via fönstret. Kolla grannens  ljus! MYS PÅ DET DÅ!
Men de är inte tända mer, så frugan kom väl hem och sa att de kunde man inte ha tända nu..

Mina inköp från Portland!
Plus en bok som jag inte tagit foto på.

En sak man hänger i julgranen, och så är där en spak på sidan som man för fram och tillbaka. Då poppar tomtefar och tomtemor fram och pussas under misteln :) SÖTT!

Salt och pepparkar till jul, kunde inte motstå..

Till min framtida toalett. Fin fin, ska ha lite luktegott i den tror jag. Rosenblad eller något annat torkat som luktar gott.

Sjukt smart, bra storlek. Bra att ha sak! och ja SKRATTA INTE ÅT DEM, lovar att den kommer vara väldigt användbar!

Handlade även denna underbart fina sjal!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vad dom är söta i snön, mina pågar. Åh vad jag saknar er alla 3....Mina godingar.<3<3<3 Synd att dom inte får plats i resväskorna. Dom hade trivts i lilla A-löv....Fina saker du shoppat men duhar visst glömt vad du lovat mammi. Love you <3<3<3

2010-11-23 @ 07:03:15
Postat av: Hässleberga

Hejsan!

Du fortsätter shoppa... hur många resväskor måste du ha med dig hem nu!!!

Hade du inte provpackat innan och kommit framtill att det inte fick plats mer eller du kör med metoden många lager kläder på när du ska flyga hem.

Nu är det en månad kvar till lillejulafton och då befinner vi oss i Hurghada!!!



Kram

Felicia, Kristin & Martin

2010-11-23 @ 09:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0