Vad händer i mitt liv just nu? Det ska jag berätta..

Här kommer då en liten uppdatering på mitt liv.

Jag jobbar ju på Renaissance Hotel i Malmö. Och jag trivs väldigt bra. Jobbar ju som receptionist där. Eller ja som de så fint heter Front desk agent .. heheh .

Vi har precis fått positiva, glada nyheter. Vi har blivit uppköpta av de som ägde oss när hotellet byggdes för 1 år sedan. Så nu satsas det! WHIIIIOOOO så himla kul och alla är så glada på jobb. 

De ska bygga ganska många hotell nu  inom några år, i Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Stockholm. Mycket på g. Och möjligheterna har växt. 

Så jag har bestämt mig för att lägga Norge projektet på hyllan för att kanske tas fram i framtiden. Det passar sig inte riktigt nu. Ska stanna hemma så jag kan jobba och satsa på Renaissance och Marriott kedjan. Mitt mål nu är att bli Front Desk Supervisor eller ja Service Manager, ha hand om Guest Relations osv.. Jag vet att de kan bli bra för mig.. 

Åker till London för er som inte vet det den 7-11 april. Så en torsdag till måndag, ska bo hos Sabrina en tjej som jag träffade när jag åkte till USA. Men nu är hon Aupair i Kingston, London. Ska bli så hiiiiiiiimla kul, I'm so excited. www.sabrinas.webblogg.se
Kolla gärna hennes blogg om ni vill :)

Jag har jobbat röven av mig sen jag kom hem typ. Det är de ända som hänt sen jag kom hem typ. Har umgåts lite med folk, men inte så mycket mer.

Idag är det SOLSIDAN DAGS!! Som jag längtar och längtat hela veckan! Den ska ses med underbara vänner. 

Nu ska jag återgå till min lediga söndag. MYCKETMYS PÅ DET. Älskar en ledig dag när man jobbat mycket. 

Hörs när vi hörs :)  

Var förresten på besök hos Camilla och Anders igår.. Här är lite bilder på de kära ungarna Felicia och Anton <3



Kommentarer
Postat av: Anna L

Låter som en bra plan Malin!! med jobbet! :)

Vad ska du göra med alla pengar du tjänar?! :)

Puss o kram <3

2011-02-20 @ 15:24:41
Postat av: Anonym

Hej Malin

Du ligger verklingen inte på latsidan du ordnade jobb genast när du kom hem och du har planer på framtiden jag beundrar dig och är säker på att det kommer att gå bra för dig i framöver men unna dig lite rolig fritid också det är du värd

kram från Gunnel

2011-02-22 @ 19:17:34
Postat av: Girl Power

Fin plan men här kommer verkligheten.

Renaissance i Malmö med 128 rum är alldeles för litet för en service manager eller guest relations. Dessutom ligger A och R i receptionen närmare den tjänsten.Finns inga pengar i kedjan,tidigare ägarna sålde er innan ni visste om det därefter köpa oss för en billig peng. Säger mycket om relationen.Er roomscontroller bad om löneökning utan att få av M trots att hon har tagit mer ansvar och uppgifter från sales.Supervisorn M i Stockholm Courtyard bad också om löneökning och fick ett blankt nej trots han har visat engagemang och lojalitet.De högre cheferna bryr sig inte om de anställda.Endast om sig själv för att få högre titlar.Du jobbar extra för 116,119kr i timmen max?Courtyard går mycket bättre än Renaissance.Synd att Malmös bästa hotell Renaissance går minus varje månad.Men i Courtyard sparas det också rejält.Räkna inte med att alla hotellen byggs.Har själv suttit på möten med de högre där frågan har undvikits.Vill du avancera ska du komma med förslag om hur man sparar pengar och förbättrar.Marriott är en fantastisk kedja men i Sverige har de inte lyckats.Vill du verkligen bli Service Manager ska du jobba på ett större hotell utomlands för i Norden kommer det int bli något de närmaste 5 åren.

2011-03-07 @ 10:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0