Home in one of my homes

Så här sitter jag nu. På ett plan som alldeles strax ska lyfta och ta mig till Köpenhamn.

Det har varit en av de tuffaste dagarna i mitt liv.

 

Hela dagen har jag varit nervös, stressad och trött. Usch, alldeles för mycket tårar och för många avsked!

 

I alla fall så tog jag en snabb dusch och sen åt vi en stor frukost med mor och far föräldrar + morbror Ryan.

Gott var det, bacon pannkakor, äggröra som varit i ugnen och kakor! + äpplecider till tryck!

Riktigt festligt..

 

Sen packade jag det sista. Sa hejdå till mitt rum. Joel kämpade ut med alla mina RIKTIGT tunga väskor.

Vi hoppade in i bilen och kom iväg 24 minuter för sent, hehe. Vår avresetid var beräknat till 10.00 men vi kom iväg 10.24.. Ändå okej :)

 

Vi åkte till Southcenter Mall och åt lunch tillsammans på Rainforrest Café. Lite synd bara att pojkarna var livrädda för alla låtsas djuren, krokodilen och gorillorna. Och vi satt såklart vid gorillorna som fick utbrott x antal gånger under vår lunch.

 

Dexter var inte på g, han mår inte så bra stackarn.

Han satt i mitt knä hela lunchen, han ville inte släppa mig. Klamrade sig fast som en apunge! Och absolut inte mig emot, ÄLSKADE det. Fick så mycket kärlek och närhet av min älskade Dexter innan jag åkte!

 

På flygplatsen hade jag gud på min sida!

För det första vägde mina två resväskor prick 23 kilo, och de som jobbade var imponerade. Min sportväska vägde såklart inte så mycket, synd att jag inte hade mer plats i den bara, men men.

Och sen säger hon att hon måste väga mitt handbagage. OH SKIT tänker jag då, nu är jag kokt!

Och ja mycket riktigt så får väskan väga 6 kilo och min vägde 12.7. OTUR!

 

Så hon säger att hon kan checka in mitt handbagage gratis. Det var ju snällt. Men vad skulle då hända med mina 8 vinglas!!!!!????? Aja jag får se hur de har gått med dem när jag kommer hem. Håller tummarna!

Och sen säger hon när hon är klar och jag är redo för att punga upp 125 dollar för min extra incheckade väska. Du har tur idag, jag tänker inte låta dig betala för din (dina) extra väskor. Och då tänkte jag, ibland får man ha tur!

Joel höll på att tappa hakan, han blev helt chockad. Alla brukar alltid vara så sura och inte snälla alls när det kommer till bagage och annat.

Skönt kände jag.

 

Sen behövde jag inte heller ta mina bagage själv här på Island, utan de ska förhoppningsvis vara på detta plan som jag sitter i just nu.

 

Usch säger jag bara. Mitt hejdå eller ja mer på återseende på Sea-Tac idag var inte ALLS KUL!

 

Jag kramade om Nic, fick en puss på kinden och pratade lite med honom. Tårar sprutar!

Jag gör mig redo för att säga hejdå till Dexter, får även en puss på kinden där. Och lovar dem båda att jag snart kommer tillbaka!

 

Sen var det Katies tur och efter henne Joel. De betyder väldigt mycket för mig. Fick ett jättefint kort som de skrivit i som jag läste på flygplanet. Väldigt fina ord! <3

 

Sen säger jag hejdå till alla och rör på pojkarna ett par gånger till. De sista på ett tag..

Och börjar sen går och vinkar till dem allihopa mot ner mot början av säkerhetskontrollskön.

Jag vänder mig om flera gånger, jag hulkar och kan knappt andas. Jag hyper ventilerar. Ville bara springa tillbaka och inte åka! Bara stanna!!!!

Dexter skriker Maldin! Och mina tårar sprutar liksom Katie och Joels. Usch det var svårt, väldigt hemskt!

Alla tittade på mig i kön och säkerhetspersonalen försökte få mig på bättre humör. FY FÖR SÄGER JAG BARA!

 

Men jag kommer tillbaka, snart, snarare än vad vi alla kommer tro, tror jag :) Om jag får som jag vill, redan till sommaren.

 

Ska även skypa med pojkarna och Anamaria 1 gång i veckan, 10 minuter. Det är allt jag begär. Så att de åtminstånde kan känna igen mig när jag kommer och hälsar på i framtiden.

 

Annars så har flyget gått bra, hungrig är jag. Som en häst! Såklart förde jag inte över pengar på mitt svenska bankkort så nu sitter jag här med dollar som jag inte kan använda. Så får vänta 3 timmar till innan jag kan äta. Inte bra planerat Malin.

 

Det var detta för nu.


x antal timmar senare!!

Är hemma nu, fick ett varmt mottagande på Kastrup bestående av Mamma, Petra, Anna och Ingrid! Träffade även Hannah! WHIIIOOO återförenade efter 1 år som aupairer, på våra äventyr.

Väl hemma så kom folk förbi och sa hej och sen kom den ena efter dena andra in genom dörren inom loppet av några timmar. 
Mira, Sandra, Emma, Lisa, Therese, Maria, Anna, Sofia, Petra, Lena, Pappa, Camilla och hennes lilla dotter Felicia! Så himla kul, mamma hade gjort det så fint här hemma. Och smörgåstårta, chokladkaka och ostbricka! MUMMS! OCH BUBBEL VATTEN!!!! YEEEES!

Här kommer lite bilder, nu ska jag försöka sova, har varit uppe i 30 timmar nu och fick inte mycket till sömn på planen. 
Fick även ett jobb när jag satt på planet på väg hem Vanessa hade då konfirmerat att jag fick en extraanställning på Marriott i Malmö. Så kul, känns skönt. Är laddad :)




Hörs imorgon! LOVE YOU ALL, MISS MY BOYS! MISS THE US. IT FEELS LIKE I'M JUST VISITING IN SWEDEN, AND THAT 1'M GOING BACK SOON AGAIN. SCARY!


Kommentarer
Postat av: Loren & Zaidee

So glad you had a safe trip home, and met by so many who love you and have missed you dearly.

Now we will miss you until you come back to us!

Love, Loren & Zaidee

2011-01-12 @ 00:09:07
Postat av: Siljis!

MIN SKÅNING!



Som jeg ble rørt i tårer når jeg leser!

Savner deg som tusan allerede! Men godt vi har skypen!



Sov godt!



Love you <3



Your Siljis!

2011-01-12 @ 07:30:09
URL: http://siljevictoria.blogspot.com
Postat av: Mamma

Härligt att ha dig hemma igen, men usch vad jag saknar mina pågar, Silje och Cattis.....Ni är mitt allt. <3<3<3 Vårt vardagsrum finns inte utan här är väskor överallt....herregud vad grejor....men men vad gör det....Äntligen är du hemma min skatt. En dag ska vi komma tillbaks till Seattle....o krama om mina pågar Nic o Dex.....Miss you my sunshines...

2011-01-12 @ 11:18:16
Postat av: Anonym

VÄLKOMMEM HEM MALIN

NU måste du landa än än gång hemma med alla minnen och upplevelser.

Gunnel

2011-01-12 @ 20:06:05
Postat av: H

MALIN! riktigt kul att träffa dig på flygplatsen! hoppas vi kan träffas snart igen, du är grym!

2011-01-12 @ 20:48:48
URL: http://hhni.blogg.se/
Postat av: Marina

Hej :)



Måste bara säga att jag grät nästan själv när jag läste detta inlägget!..



Det har varit superkul att läsa om ditt aupair år i USA. Nu har jag följt dig i nästan ett helt år!

Hoppas du får det jättebra här hemma i Sverige nu! :D



Kram på dig!

2011-01-14 @ 02:37:50
URL: http://notesbymarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0