Fullt ös

Denna veckan har varit fullspäckad än så länge och imorgon är det en massa som ska fixas innan dopet på söndag! Pjuh..

Igår fick Adam sina 3månaders sprutor. Och det var INTR poppis alls. Usch som han skrek, han lugnade liksom aldrig ner sig. Så vi fick sätta andra sprutan ändå, jag ville bara få det överstökat! Fick tillsist honom till att lugna ner sig. Han vag verkligen riktigt ledsen över vad som hänt..

Sen på eftermiddagen sov han inte så mkt. Han var jätteglad och tittade stort och snackade som vanligt.

Sen bröt helvetet ut (kändes så iaf), han bars skrek och skrek. Var helt hysterisk och otröstlig .. Gav honom en stolpilla som bara envisades med att ramla ut fast Andreas försökte hålla den på plats. Detta eftersom han inte lugnade ner sig utan spände hela kroppen och så även ändtarmsmusleln.. Så halva löstes nog upp tillslut. Sen fick han en halv dos flytande Alvedon .. Efter totalt 1h och 45 min överledsen Adam somnade han tillsist tätt intill mamma..

Sen har vi haft den bästa natten sen Adam föddes (fast jag sov väldigt otroligt så spelade ingen roll denna natten, får se dagens ).. Han somnade 18:45, sov till 23. Somnade 23:30. Vi väckte honom 05:30. Sen somnade Adam och jag om vid 06:30-08...

Detta var ju pga sprutorna men man kan hoppas ett det fortsätter.. :)

Så vid nästa vaccination (5mån) ska jag ge Alvedon DIREKT vid hemkomsten från Bvc... Usch såhär vill vi inte ha det fler gånger.. Inte när man kan slippa det med något så oskyldigt som 1 eller 2 doser Alvedon..

Idag tog vi oss ut i stormen igen. Ner till stan, betalade maten till söndag. Köpte olika plast former som man kan bygga en kedja av , eller ha i babygymmet eller hänga leksaker med i vagnen, osv.. 50kr på BR. Adam fick 2 nya pyjamaser då han bara har 3 som passar. Det räcker inte, om han ska svettas ner en, kräka ner en annan.. Jag tänker inte tvätt pyjamasar varje dag.. Hehe

Slänger in en bild på de fina kläderna som Camilla sydde .. Och på kedje mojängerna från BR..

Trevlig helg alla. Imorgon kommer finaste Silje på besök ända från Norge bara för Adams dop. Älskade fina Silje ...


Kommentarer
Postat av: Tessan

Stackars liten :( Längtar inte tills min lille ska få sprutor om en månad.. Men bra tips du gav, ska ge Alvedon direkt när jag kommer hem från bvc då så kanske vi slipper skrik & panik. Bättre lite Alvedon i rumpan än en ledsen bebis ;)

Lycka till på dopet!

2013-03-09 @ 16:13:31
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0