Svininfluensa Vaccin ?

Usch och fy och blä! Jag vet varken ut eller in. Vill både ta sprutan och inte. Varför ska man egentligen och är vaccinet tillräckligt prövat.

Jag fick hem inbjudan till att få gratis vaccinering på måndag den 9 november mellan 8.20-12.00. YES or NO? WHY or WHY NOT?

Petra har tagit sprutan, hon mår svinkass (haha ite kul var det, det får ni hålla med om). Hon har spänningar och värk i överarmen och kan inte röra eller lyfta armen. Hon har även feber, kan inte sova, är trött, orkeslös och blir yr mellan varven.  Pga att hon är så dålig eller sjukis nu känns det underbart kul att jag ska ta den om ett par dagar. 

Jag HATAR sprutor och har varit på väg att svimma och spy här hemma när jag ser Petra som en invalid haha.. Usch DETTA är inget att skojja om. Mamma höller på att dö av skratt när hon ser mina reaktioner. Men jag kan inte hjälpa det. Jag är redan helt förstörd inför måndag + att jag kommer svimma, vara kallsvettig och illamående + kanske spy på måndag. Så mamma ska envisas om att fråga en väninna om hon kan följa med mig till vaccinations centralen. :O

Min värd familj har tagit sprutan allihopa t.o.m. barnen. De har frågat mig om jag kom till att ta sprutan innan jag kommer flyttar dit. I USA är svininfluensan en hel hysteri. De tar symptomer på fullaste allvar och många konstateras svininfluensan. Jag pratar med Yasse som nyligen flyttat  till Gig Harbor, utanfrö Seattle WA  och ska jobba som aupair. Hon har varit sin familj 1 vecka och ligger nu i svininfluensan enligt läkarna, så hon får inte träffa någon eller lämna huset på 1 vecka. Hela hennes värdfamilj är vaccinerade mot influensan och ja de är fan alla i usa... 

ÅÅGGHHHH , villrådig.. PALLA överhuvudtaget.. 

Tänk om jag får en massa földsjukdommar i framtiden. Vaccinet är ju knappt inte provat eller testat.. Om 2 år kanske jag går baklänges eller grymtar eller gräver och rullar mig i lera! 

Ja det är upp till var och en att satsa och vinna på något av allternativen:
--> JA eller Nej till Vaccinet! 

/ Malin   

Kommentarer
Postat av: Mamsen

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2009-11-06 @ 11:59:47
Postat av: Daniel Karlsson

KLart du ska ta den Malin, Fast Jag själv inte vill ska jag ta den på måndag :( du fixar och ta den på måndag <3

2009-11-06 @ 12:55:35
Postat av: Emilia!

ja, se där man kan nog bli lika sjuk om man tar sprutan som om man har influensan.. :P



jag ska inte ta den, inte min värdfamilj iheller. Värdpappan har pratat med flera sjukhus och där e ingen orolig för influensan. Endast de som jobbar med sjuka människor :P

2009-11-06 @ 15:34:26
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Emilia!

endast de som jobbar på sjukhus och så får sprutor *

2009-11-06 @ 15:40:34
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tog ju den och märkte inget allt, förutom att jag fick ont i armen men det kunde jag leva med faktiskt. Man vet ju aldrig, men eftersom du har astman och det så hade jag gjort det faktiskt :) Det är ju risk att du blir sjuk av sprutan, MEN INTE SÄKERT! :) Ses imorgon! <3

2009-11-06 @ 18:35:04
Postat av: Saraa

Jag känner precis som dig. Men samtidigt ser man fler & fler som dör av influensan. Dessutom tror jag inte att dom skulle skicka ut ett vaccin om det skulle bli en massa följd sjukdommar av den, för vem vill att hela världen ska utrotas?

Du, som ska till USA tycker jag verkligen ska ta den. Precis som jag som ska till Thailand ^^ Men jag förstår dina tankar, jag känner PRECIS likadant. Men kommer att ta den! Biverkningar får du dessutom av alla vaccin, mer eller mindre & det kan vara värt det, om man sen slipper själva influensan som inte verkar vara speciellt kul :/

2009-11-06 @ 20:53:09
Postat av: Malin

Tack alla för era kommentarer, det värmer. Och ja, jag ska ta den på måndag, no matter what.. så får jag ju bli sjuk. och känns bra för jag kommer ha emma där med mig (hon ska med ta sprutan) så vi ska hålla hand o hon ska kolla mig om jag svimmar haha.



XX malin

2009-11-06 @ 23:03:53
URL: http://minusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0