20/10-09

Goddagens Readers..

Usch hade så svårt att somna natten tills idag.. idag var första dagen jag inte tog de sövande tabletterna sen jag kom till Sverige igen. Kan ha haft med det att göra men vet inte säkert. Mina ögonlock kändes som bly och jag var värligt trött.. så borde ha somnat.. Men ICKE..

Sen är det alltid såhär när man ska upp tidigt och jobba.. Så jag somnade kanske vid 00-01.. Och vaknade av ljuv musik från mobilen men ändå såå jobbigt att resa sig upp ur den varma, mjuka sängen.. :/

Appropå alarm och väckarklockor så HATAR jag dem! Och eftersom jag började 8.30 idag så gick jag upp 6.20 vilket innebar att jag även hörde Mamma och Petras väckarklockor med.. Och det ryser i heeela kroppen av detta ringande.. FY, hata väckarklockor..

Väl på bussen mot Malmö (som avgick 7.35 från Anderslöv) inser jag att jag kommer bli MER sen än vad jag trodde jag skulle bli... Så får ringa ytterligare och meddela senare försening hahha.. + att jag fick SPRINGA (vilket INTE är ovanligt) från Centralstationen till Radisson .. + kasta på mig kostymen och checka ut en gäst direkt när jag visa mig i receptionen..

Jobbedagen har varit rörig, med mycket klydd men förövrigt lugnt och välplanerad..
Men fick SPRINGA för allt vad benen pallade till bussen efter jobb med.. :(
Var completely dead när jag äntligen kom fram till bussen (tog bara 2 min att springa)..

Väl hemma blev det Mammas goda Korvstroganoff med Ris och Vitlöksbröd + Sallad..

Min värdfamilj har skrivit om mig och lagt in bilder på mig på deras hemsida VA VA VA .. Ja ni läser rätt.. ni får gå via länken på min blogg, nere till vänster och läsa och se :)

Jag fick ta Tusseman på sin stora rast runda ikväll, så jag var ute i 40 minuter och gick en sväng ner om vårt/mitt gamla hus.. USCH, jag ville svänga vänster när jag hade mitt hus på högra sidan men Gizmo vägrade! Han drog tillbaka och ville passera framför vårt älskade hus och han tittade förvirrat på vårt hus och samtidigt våra grannars (som har hundar allihopa i princip)... Fy att se honom så gjorde inte saken bättre och när jag tittar in i fönstrena spelas det upp lyckliga minnen från innan. Jag ser framför mig hur allt är möblerat och hur jag och Petra springer runt osv..

Nej där fick vi fällt några tårar och sen snabbt fortsatt vidare..

Nu sitter jag här och "umgås" med Mamma som sitter i andra änden av storarummet med sin dator i knäet haha.. Var tar världen vägen.. ?? Vilket sätt att vara social på.. Eller inte..

Håller även tummarna för Catrin som ringde mig helt hysterisk, glad, hyper, nervös och chockad efter dagens samtal från USA och hon väntar ett till ikväll om hon inte redan fått det.. Snälla Catrin RING MIG SNART... Vill veta<3

Älskar i alla fall min hundis så han får vara med på bild dagen till ära!



KRAM
M♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0