Back from Seattle

Heeej igen, jag har haft ett uppehåll på ett par dagar kan man säga. Jag hade visserligen tillgång till att får låna en dator hos min familj i Seattle men kändes lite dumt.
Så vissa är kanske nyfikna över hur min Seattle resa har varit och hur min usa familj var:) well here it comes...

3:e Oktober
Det började med att i Lördags var jag och Camilla nere vid poolen en sväng sen åkte vi till en american football match, men stod bara o snackade lite med andra amerikaner på parkeringen (det är tydligen lite av en tradition här). Sen åkte jag och Camilla och handlade mat och en hängmata till inflyttningefesten 1 timme senare.
Vi skyndade oss hem och satt på oss våra hawaii kläder och JAG KÖRDE TILL FESTEN (+ hem från festen)!! :)

4:e Oktober
vi var hemma vid 2.30am och jag sov 2 timmar sen upp och ringede en taxi som körde mig till flygplatsen. Jag försökte sova på planet men det gick inte så blev lite vila bara. Väl på Seattle Tacoma Airport var jag lite smånervös över att snart få träffa pappan i familjen Joel. Men han stod och väntade på mig vid baggage hämtningen.
Tog 1 timmes färd från flygplatsen till Everett där de bor. Där blev jag uppmött av Katie och Nicholas.. Efter en stund kom Dexter också ner efter sin sovstund. Pojkarna var lite blyga till en början men sen gick allt bra.. jag matade dem och vi lekte osv. Sen kom Laura ner vid 12 och vi åkte då till Mormor Marylin (tror jag hon heter, iaf nått på M) och Morfar Carter. Där var även Katies bror Ryan och Marylins bror som jag glömt namnet på..
Där blev det söndagsmiddag och småpratande.. men pojkarna var lite trötta så vi åkte hem vid 2 tiden. Morfar Carter frågade om vi (Jag och Laura) ville med ut på en runda i bilen. Och fast jag var trött kunde jag inte bara säga nej, så ja ut bar det. Han tog oss till bergen och vi körde mellan allt och såg forsar och människor som fiskade lax och mkt mer.. Det var underbart fint och turen var i 6 TIMMAR !!
Så jag var hemma hos Joel och Katie kl 21.00 igen.. då var jag så trött så jag kastade mig i sängen..

5:e Oktober
Jag gick upp kl.7 och var nere hos Katie och pojkarna kl. 7.30. Pojkarna har inte varit i tipp topp form pga förkylning med hosta och lika så Katie. Så hon uppskattade nog min hjälp på morgonen.. Laura började nämligen inte jobba fören kl 12.00.. när Laura kom ner kl 11.00  åkte vi till Marte som är en norsk au pair som bor nära oss.. hon har också tvillingpojkar som bara är 2 månader äldre än mina knattar.. Marte är supertrevlig, glad och härlig.
sen åkte vi hem igen och tog hand om pojkarna i 4-5 timmar medan Katie skulle iväg på ärenden och handla.. så vi matade dem och tog dem på en tur till lekplatsen och en sväng runt området..
väl hemma la vi dem för en lite powernap..
på kvällen åt vi allihopa, lekte med pojkarna, satt och snackade och ställde frågor till varandra.. eftersom jag var trött sen dagen innan och även denna dag så gick vi alla o la oss vid 21-22 tiden..

6:e Oktober
kl 6.00 ringde klockan och 6.30 skulle Joel köra mig till flygplatsen.. jag sa hejdå till alla på morgonen och det kändes mycket vemodigt.. jag hade gärna stannat ett par dagar till.. ÄLSKADE POJKARNA och Katie och Joel är också bra !
vil på flygplatsen fick jag två paketer av Joel, jag skyndade mig in på flygplatsen och öppnade dem.. det var ett inramat foto på pojkarna och en bok om Seattle.. såå snällt, fotot ska upp på väggen när jag kommer hem!
nu sitter jag hos Camilla igen.. ska nog ner och ta ett dopp i poolen sen skulle Amanda ringa mig efter hon sprungit en runda. får se om hon har nått på gång.. hon kanske vill att vi ska göra nått.. får se.. imorron blir det seaworld med Amanda och Camilla !! Whioooo
ha det bäst alla..
KRAMAR TILL ER ALLA FRÅN MIG♥

Kommentarer
Postat av: sabbi

när börjar du som au pair? :)

2009-10-07 @ 02:16:16
URL: http://sabbi.webblogg.se/
Postat av: Malin

jag börjar som au pair i januari. den 4 januari åker jag till new york sen anländer jag till familjen den 8 januari.. :)

2009-10-07 @ 03:10:51
URL: http://minusa.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Hej hjärtat mitt....Ja vad vi har varit nyfikna här hemma hur dina dagar har varit i Seattle....Hoppas att du har tagit många kort... Va spännande med paketerna.... Rena julafton..O nu blir det svartbälte i shopping...SeaWorld fan vahäftigt att du ska dit... Ha det bästa alla hälsar till dej..Bamsekramar

2009-10-07 @ 06:27:39
URL: http://minusa.blogg.se/
Postat av: Peeetra

Det låter som du haft det bra, & familjen verkar bra. Så roooooligt ! nu år du shoppa mer, sen kommer du hem om en vecka wiiie .

I miss you

2009-10-07 @ 09:00:04
Postat av: Pappa

Hej Malin! Det låter som du har kul. Saknar dig!

2009-10-07 @ 11:01:18
Postat av: Malin

MISS YOU TO DADDY!



du hade älskat Everett där min värdfamilj bor ! och washington över huvud taget. du ska få se mina bilder sen morfarns tur, såå fint landskap och natur !

2009-10-07 @ 17:50:08
URL: http://minusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0