La Jolla, Little Italy, Downtown and Old town with A

Idag åkte jag och Camilla till La jolla (uttalas La Håjja) och såg på vilda sälar, de hänger alltid vid La Jollas stränder/klippor. Sen åt vi lunch på en koreansk restaurang med Wendela. Körde hem för Camilla skulle jobba.
Kl 14.30 är vi hemma och inser då att ingen av oss tog nycklarna när vi lämnade lägenheten på förmiddagen och Camilla börja 30 min senare..
Vi ringde hennes rumskamrat och han var halvvägs till skolan/biblioteket (20 min från där vi bor).. han vände och körde hem och öppnade för oss och Camilla kom bara 5 min försent till jobbet men ändå..
Jag gjorde mig i ordning och väntade på att Amanda skulle sluta jobba. Hon frågade nänligen mig om jag ville hänga med till Little Italy nere i city.. de var italiensk festival där..
mkt trevligt och vi åt Yoghurtglass vilket är det bästa som finns enligt mig, herregud vad gott och vet ni vad i framtiden ska jag öppna ett sånt ställe! LOVAR! Det fanns minst 15 olika yoghurtsmaker (samma konsistens som mjukglass fast nyttigare) allt från mocca till oreo (choklad) till banan/jordgubb, vanilj, jordnöttssmörsmak osv.. sen fick man välja allt från choklad bitar till oreokakor till färska jordgubbar, hallon, blåbär, kex strössel och olika såses.. sen vägde man bägaren man fyllt och fick bet för vikten ! :D perfekt om inget...
sen åkte vi vidare till Hyatt hotellet som ligger i centrum som är 40 våningar högt. vi åkte upp till högsta och tittade ut över hela centrum och solen gled sakna ner mot havet.. magiskt!
vi gick ner till Sea Port Village (en hamn) med olika butiker, bl.a. en skandinavisk butik med namnet a scandinavian viking, godisbutik osv..
kvällen spenderades sen i Old Town där vi åt på Fred's en mexikansk restaurang med mycket god mat.. Old Town är grunden för heeela San Diego då jag har varit i San Diegos rötted, där hela San Diego skapades!
Jag var hemma vid halv 8 och har suttit och sett TV, och A Cinderella story 2 (Askungen 2) som gick på TV:n.. nu ska jag gå och lägga mig.. kl är 23.13 och jag känner mig lite bättre med min förkylning idag.. jag har druckigt ett speciellt te som skulle vara en dunder kur så får se om jag vaknar upp som en helt ny människa imorron..
sov gott alla och här kommer lite bilder från idag med..
Kram på alla i kalla Sverige :) ♥

La Jolla
Sälarna ligger på de två bortre stenarna
Fint var där.. La Jolla är känt för sälarna, dykning/snorkling och surfing..
Det är även ett av de finaste områdena i San Diego
Sälarna låg och solade heela dagen.. de måste ju också bränna lite när solen är som bäst..
'
VI<3
Little Italy och festivalen o bakgrunden..
Massa fler bilder kommer ni kunna se på Facebook.. orkar inte lägga upp fler nu..
Nu ska jag sova gott..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag har skickat två mail till dig att jag kom hem 19.45.Nu ska jag gå ut med Gizmo och är hemma 21.00. Fina sälar, är dom italienska?

2009-10-12 @ 19:49:37
Postat av: Malin

men det stod inget i mailen du skickade till mig dem var tomma haha .. näää hallåå de är ju amerikanska sälisar.. :) jag har sett världens finaste franska bulldogg som är silverfärgad. .så som en weimaner eller hur de stavas .. !!

2009-10-12 @ 22:22:26
URL: http://minusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0