SEATTLE 1-3 april 2010

Hej på er alla bloggvänner, vi har inte glömt er men har haft mycket att stå i.....

I torsdags begav vi oss till Seattle för ett litet äventyr tillsammans vi 3 tjejer. Tog bussen från Everett till Seattle o därefter monorail till Space Neddle. Vi shoppade vars sin t-shirt från där.

Tog oss högts upp o vilken utsikt, det blåste halvorkan kändes det som men solen kom fram imellan åt. Petra var som vanligt hungrig, det blev  varmchoklad, cookies mm. Smaskigt!!!!!!

Därefter begav vi oss för incheckning på hotellet för att sen ge sig ut o kolla alla sedvärdheter. Vi var på Public Market, en marknad med allt från fisk, tavlor, tröjor, smycke, blommor, frukt mm. Mycket mysigt. Sen var vi på det första Starbucks cafeét o där var några snubbar som sjöng gosbel o det var medryckande, Köpte en cd.....

Därefter blev det till att klappa den guldfärgade grisen.....om du klappar den kommer du att återvända hit o det vill vi ju så det blev många kramar o klappar.

Ett besök vid tuggummiväggen o det var skit äckligt men klart att vi måste ha varit där o kollat eftersom alla går dit.

Vi intog middagen på Hardrock Café o det var mycket gott sen blev det till att gå runt o strosa o kolla i olika affärer.

Kvällen avslutades på Cheescake Factory o det var en upplevelse som inte vi glömmer i första taget. Mycket kalori intogs där men det var sagolika kalorier...Hahhhahaahh

Vi tog en taxi hem o kröp ner i våra härliga sängar o kröp under våra dunfyllda täcke...Det blev många prinsessetimmar att sova o det behövde vi.

När vi vaknade på fredagen min födelsedag den 2 april öste regnet ner o då menar jag öste ner....Kul hur ska vi kunna ta oss till Southcenter jo det blev till att deala med en svarttaxi.......

Vi strosade runt o kollade i affärer o hittade en affär som bara säljer ID-makup o där blev vi sminkade alla 3....
Kändes skönt att bli ompysslad på sin "DAGEN D".....

O bara för jag fyllde år fick jag 15% rabatt o det Tackar vi för.

På em slöt Yassebassebus upp o det blev mer shopping, sen begav vi oss i rusningstrafik till Northgatemall för lite shopping till hennes bror mm.

Där åt vi Thai-food och bara njöt. Vi bestämde oss för att gå o se bio...."The Last Song"....himla bra, så bra att tårarna rann, rann, rann o rann men skit bra var den...Den ger vi 10 toastar.....

Sen blev det till att uppleva Seattle by night......Lovely...:-)

Imorse gjorde vi oss irodning o checkade ut, tog en taxi ner till downtown, Petra hade sett en tröja o linne hon vill handla o vad gör man inte för sina döttrar....hihihihih

Redan vid 11 bestämde vi oss för att ta bussen hem o Joel hämtade upp oss på busstationen i Everett...Tack för det.....

När vi kom hem bestämde vi oss för att shoppa ett duntäcke till Malin för hon fryser på nätterna o det vill ju inte mamsen att hon ska göra. Sen blev det lite annat smått o gott.

Nu ska vi packa o göra oss iordning för om några timmar kommer Katies föräldrar hit på middag o Joel fixar o färgar påskägg....Jätte fina.

Nu ska jag bara njuta av dom sista timmarna med min goa Malin o givetvis Petra med......Men var har dessa 10 dagar blivit av, de har bara rusat iväg men vi har haft skitkul o vi har upplevt mycket here over.....

Jag säger på återseende, vi hörs när vi hörs.

GLAD PÅSK alla våra bloggvänner, nära o kära

Love Helén Malin Petra  :-)