Skjuta bodylotion i ögonen på en 2 åring!


Hej hopp här skriver jag igen då :) Som alla andra dagar i veckan hehe..

Igår fixade jag lite ärenden och glömde hälften av dem. Men ja så är det när man inte skriver på "senil lappen" och stoppar den med sig i väskan!

Jag köpte fotfil, fotsten och jag tankade för första GÅNGEN SEN JAG FLYTTADE TILL USA! Whiiooo, inte för att det är något speciellt då jag gjort det många gånger hemma men ändå. Nu har jag kommit över den osäkerheten med.. Skönt! 

Jag handlade mig en sub på subway, mycket gott..Min standard, mörkt bröd, tonfisk, pepper jack ost och svartpeppar! Muuums.. 

Nu begav jag mig ut på motorvägen och känner då att jag glömt något! VISST FASEN, jag skulle ju hämta upp mitt papper på kliniken! Ja de får jag nu göra en annan dag.. 

Så jag kom till Edmonds vid halv 7.. Jag promenixade ner på Edmonds huvudgata ner mot hamnen.. 
Såhär fint är det... 



Bilen är tillägnad PETRA, kolla Hummerna!! Min nästa bil, Katie och Joel ska köpa en, LOVAR! hahahaha eller inte..

Jag fick tagit fina bilder... Cirka 200 stycken närmare bestämt. Skönt för jag har gjort hela min läxa tills nästa vecka. Ni kan se hur olika jag fotograferade vågorna, på vissa ser ni mer troppar och på andra mer mystiskt, utdrager, skumliknanade vågor.. :)

Det var en fin kväll och en fin solnedgång jag fick se! Mina händer uppskattade dock inte det så mycket. De var totalt sönderfrusna! Så efter Gelis slutat kom hon och hämta upp mig.. Sen åkte vi hem till henne och tog lite bilder + snackade! 




Bra med timer om man är själv och ska försöka fotografera sig själv :)




Andra delen av fotoläxan :) Vi ska t fler imorron då Gelis kommer hit och gästar mig i Everett i 2 timmar på kvällen..
Då ska vi ta mer kreativa bilder :) Mer iderika..


Ja idag då.. Jag vill Gratta Timmy som fyllde 18 år idag! Du gör det inte  Sverige längre men här gör du innu :)
Dagen har varit bra, Dexter är fortfarande sjukis och Nicholas snorar, får kindtänder och är gnällig..

Så ja två gnälliga 2 åringar. Det är toppen.. :) 
 
Så ja lite trött i huvudet är jag, Joel jobbade hemifrån idag.. Mest bara för att om Dexter skulle bli sämre..

Men imorron är det jag igen som vanligt :) Det blir inget bibliotek dock :( Synd för jag hade velat träffa Marte imorron för hon fyller 21 år då! ♥

Jag har haft en sådan MIDSOMMAR känsla hela dagen lång!


Dexter med en "låtsas/fejk" blomsterkrans och Sen dansade han runt Midsommarstången (alias, Katie) .. Så sött!


Jag läser Brown "Bear, Brown Bear what do you see" och Katie fotade.. 

Ikväll åkte jag till Spotted Cow och åt lite glass med Marte, Ginnie, Jasmin och Melissa.. Mys på det..
Jag har skypat med Cattis mycket idag och vi snackade när pojkarna nappade i 50 minuter :) Sååå behövligt, Cattis är min flickvän! Om vi hade varit dragna på fel håll så hade de varit vi hahah :) Men ja nu är vi ju inte det, men ja vi är ändå som det :)  


De ringde från min klinik idag och sa att jag måste ringa mitt försäkringsbolag för mitt ID nummer funkar inte, det kom upp på deras datorer att det itne var giltigt :(

Så ja imorron ska jag ringa och kolla med mitt försäkringsbolag imorgon..

Sist men inte minst och det ROLIGASTE på hela dagen!
 När Nic fortfarande sov så behövde jag gå på toa och kissa.. Joel jobbade ju hemifrån så jag ville låsa dörren.. Jag kallade alltså på Dexter så han fick följa med in så han inte sen står och gråter utanför dörren..

Jag får kissat och tvättat händerna och sen eftersom de är sjuka tvättar jag händerna stup i kvarten. För jag vill försöka hålla mig borta från alla bakterier!!!

Så jag tänker, men Malin ta på lite body lotion på händerna så de inte spricker och torkar sönder!
Jovisst, tänkt och ja gjort..

Nu är det då såhär: Att Dexter står helt oskyldig och glad och tittar i spegeln på sin pall. Hans huvud når precis över vask-kanten..
Jag trycker på pumpen på bodylotionen och en jäklans stråle sprutar ut och TRÄFFAR lillkillen rätt i ögonen! SPLASH.. Hans tröja och ansikte är fullt med lotion och 90% av splashen träffar ögonen, båda två, mitt i ögonkanalerna! Han gnider och blir lite hysterisk för han inte ser något och fattar inte vad som hänt.

Jag däremot skrattar så jag håller på att dö, men försöker hålla mig för jag tycker fortfarande synd om Lillen som har lite msått parfymerad lotion i heela ögonen som säker svider och käns obekvämt! Jag lyfter kvickt ner honom på golvet, drar bort det mesta med mina händer (som fortfarande är torra hahaah) sen tar jag med ljumet vatten och baddar ögonen!

Nu lyfter jag upp honom och ser att hans ögon är lite smått röda, men ändå okej.. Och hans chock börjar släppa.. Nu skrattar jag igen och han tittar på mig och brister sen ut i skratt själv och ja det blev ett lyckligt slut i alla fall :) 

Godnatt på er alla! Skulle legat i sängen fr 36 minuter sen men det gick åt pipsvängen.. Så ska försöka nu igen!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hahahahahah, kan knappt sluta skratta, jag ser framför mig hur lille Dex får hela strålen på sig o hela hans ansiktsuttryck....stackars liten...vilken upplevelse...det var nog sista gången han hänger med en tjej på toa...:-) Skit fina biler, man t.o.m ser vattendroppen....kul att du får lära dig nya saker..du kommer bli en mästerfotograf...natti natti eller gomorron min sköna böna....Love you <3<3

2010-04-29 @ 06:52:46
Postat av: Lena

Jättefina och fräcka bilder. Håller med Helén om att du kommer bli (är redan) en mästerfotograf.

Kram

2010-04-29 @ 07:28:36
Postat av: Angelica

HAhah.. MEN MALLAN ! Sluta Mullarej ! ;) <3<3<3

2010-04-29 @ 07:46:55
URL: http://angelicalervik.blogg.se/
Postat av: Peter

Stackars Dex.. Hahahaha Kanon bilder Malin du lär dig mer och mer att använda din kamera till det ultimata Är djupt imponerad av dessa bilder..

2010-04-29 @ 12:30:25
Postat av: Hannah

Malin! Jag har tänkt mycket på dig de senaste dagarna. har ett inramat foto på dig, mig och cecilia från au pair skolan här vid datorn och varje gång jag tittar på det så ler jag. ni är så underbara! jag undrar bara hur du har det och hoppas allt går bra där på andra sidan USA. fick mig ett gott skratt då jag läste om bodylotionen, haha. så kul! tusen kramar från boston! <3

2010-04-29 @ 17:51:16
URL: http://hhni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0