Vi hade iallafall tur med bussen (vädret)...!!!


GRATTIS LENA LUNDSTRÖM PÅ FÖDELSEDAGEN!! HOPPAS DU FÅR NÅGOT FINT AV DÖTTRARNA OCH MAKEN DIN!!! KRAAAAM FRÅN MIG!!

Ja hej då gott folk! Idag har varit en riktigt händelserik och fullbokad dag. Jag och Gelis kom inte i säng fören 02.00.. Hennes klocka ringde vid 6.30, då var det dags för henne att stiga upp, men jag kunde i alla fall sova till 09.00... VILKET SKET SIG.. För jag kunde inte riktigt somna om efter att ha vaknat :(

Jag masade mig upp och tog datorn, snackade lite med mamma på msn och sen fick jag plattat håret och tagit på mig.. För vid 10-10.30 skulle Jonathan komma och hämta upp mig hos Angelica. Jag släpte ut hunden och gav henne vatten med, Angelicas värdfamiljs golden retriver..

Jonathan kom 10.30 faktiskt, han körde mig till restaurangen där han jobbar extra, Jak's i Seattle, norra Seattle.. Vi åt brunch och jag fick hälsa på 3 av hans kompisar, och jag blev faktiskt inbjuden till en födelsedags för hans ena kollega.. De ni, tyvärr kunde jag inte komma dock för jag hade andra planer inför kvällen.. 



Efter brunchen som var sjukt god!!! Åkte vi till University of Washington! Ett universitet som har cirka 50.000 studenter och det såg verkligen ut som på FILM! Som från alla filmer man sett där de finns universitet och college i...Så häftigt.. Jag har vandrat på universitetsmark hehe.. 

Fina byggnader som var sen tidigt 1900-tal blandade med byggnader från 1970.. kanske lite mindre passande men ja så var det .. 

Biblioteket.. Lägg märket till Mount Rainer i bakgrunden, bakom fontänen, syns dåligt på bild (förmörkat bilden ganska mycket så de ska berget ska synas lite iaf)..


När jag gick genom huvudgången/vägen/stigen genom campus (alla byggnaderna som tillhör universitetet) så ser man ner mot en fontän och i bakgrunden ser jag Mount Rainer, det största berget i Washington! Såå himla fint..

Vi gick förbi flera tennisbanor, fotbollsplaner, baseboll plan och sen in mot american footballs stadion! Stadion tar cirka 25.000 och idag hade de lite så träningsmatch mot sig själv.. Springpractis.. Så vårträning på svenska.. Riktigt coolt och det var ändå ganska mycket folk och kollade.. Jag ska lätt se några matcher nästa säsong.. Denna säsongen kom de bland topp 16 i USA.. De är bra, för det är sjukt många lag som är med i serien.. 



Deras quaterback ska till den professionella, högsta ligan.. Universiteten ligger i ligan under högsta..Och det är sjukt stort för Jake som jag tror mig komma ihåg att quaterbacken hette... Coolt ändå.. Så numera är jag ett Huskies Fan!

GO HUSKIES, GO GO GO!!

Efter american football vandrade vi genom campus till bilen.. Vi åkte till FremontTrollet som håller upp en bro, ganska ball faktiskt.. Sen visade han sitt hus och jag fick träffa hans room mates...Vi kollade upp en buss som han skjutsade mig till och så åkte jag till Downtown Seattle.. Jag traskade runt och kollade affärer och köpte mig 3 par Victoria's Secret spetstrosor (och mamma de var 10 dollar off på de andra kortet med förresten).. 



Vid 16.00 träffade jag Angelica, vi ringde Emmsorna, (Emma och Emma).. Två aupairer i Seattle.. Den blonda är från Borås och brunetten är från Jönköping.. Mycket trevliga.. Vi gick till Cheesecake factory och åt (GISSA MAMMA OCH PETRA..riktgt sjukt..vi fick samma bord som vi hade sist!!!!) Han den ena lite mörkhyade killen som försökte hjälpa oss med att hitta till South Center Mall sist kom fram och stannade vid bordet. Så säger han:

- Heey, it's you. Now I know who you are.. I recognized you, but I didn't know if it was fron college, university.. But then i remembered that you sat here at this table last time and it was familiar.. Did you found the way to the mall frågade han sen haha =).. När vi gick sen passerade jag honom i en gång och då sa han trevlig helg och sa hejdå.. Coolt ändå.. 



Vi gick sen och bioköpte biljetter till Hot Tub Time Machine.. en sjukt roligt komedi faktiskt.. 

Sen gick jag och Angelica till vår buss som skulle ta oss till NorthGate där hon hade parkerat bilen.. Vi kommer till busstationen 22.16 och kollar tabellen, då går det en 22.16 och nästa går 23.15!! Har vi tur elelr har vi tur??? Så ja , vi hade iallafall tur med bussen!!???

Vi gick nämligen och letade lite efter vår busshållplats och blev distraherade av knarkare, uteliggare och skumma ungdomar och folk!!!

Väl hemma värmde vi oss en halv chokladmuffin och tog en apelsin..

Sen ser jag att Camilla och Anders Fridholm/Levin loggar in på skype. Så jag ringer upp och de SVARAR! whiiiooo.. Så jag fick prata med Anton och sen se lilla bebisen.. sååå söt, hon ska antingen heta Linnea eller Felicia, så vi får se vad det blir.. Såå kul och Anton tycker det är jättekul med en lillasyster! :) Lycka till från mig!

Så på återseende gott folk, jag är dödstrött och min hals är tjock, irriterad och gör ont:( PISSPISSPISS...

Imorron blir det LCC möte (självförsvarsklass) sen Alderwood mall och sen äta middag med en amerikansk tjej och hennes vänner :)


(CATRINIS, ÅHHH såg dina bilder och läste din blogg) blev så glad över att allt gått bra.. jag ringer dig imorron. Antingen på Suzannes mobil eller hem till dig!!!<3<3<3
Nu ska vi nanna så på återseende gott folk!     


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack så mycket Malin. Ja , det blev ett Thomas Sabo armband + berlock. Fortsatt trevlig helg. Kram

2010-04-11 @ 10:45:17
Postat av: Mammi

Vilken dag, ännu fler upplevelsr till din äventyrstårta....Collegebyggnaderna kändes som Harry Potterfilmerna....Vilken god brunch...:-) Men vad åt han??? Bara 10 dollar...men bättre än ingenting...eller hur....Idag ska vi köra hämta grannen Pia, hon kommer hem fr Orlando...Syrran din sover ännu...natti natti eller gomorron tjejer när du/ni läser detta...O du Love you...:-)

2010-04-11 @ 11:54:00
Postat av: Camilla

Hej svej! Ja, det var kul att prata med dig, kul att du fick se lilla Felicia! Ikväll följde hon med mig till knyppelkursen.... hon tyckte det var sådär, sen fick hon mat och somnade så då tyckte hon nog att det var lite för tantigt för henne att vara på knyppelkurs... Ha det bra, kram Camilla

2010-04-12 @ 22:04:22
URL: http://allimacdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0