En ledig dag, bara en helt vanlig ledig dag..

Ja gott folk, idag blev det minsann knappt något jobbandes för mig.
Jag vaknade klockan 9.00, låg och drog mig till lite över. Startade datorn och pratade med Mamma och Ingrid, sen med Moster Ulla. Skönt, riktigt kul att få prata med Ulla och Ingrid med, det är inte ofta det händer. 

Sen fick jag gått igenom mina mail och andra händelser jag behövde bena genom. Skönt att ha det ur världen. 
Eftermiddagen tog jag åt att ladda upp lite nya bilder på Facebook. 

Eftersom vädret varit lika fint som i helgen alltså cirka 30 grader och strålande sol. Så tog jag på mig bikinin och traskade ner till Hilton Lake. Där låg fick jag läst ut min bok, solen stekte, det var helt vindstilla, myrorna ville äta upp mig och svetten porlade/rann. Jag ville kasta mig i vattnet, men det är tyvärr inte badbart hehe.. 

Efter en stund där traskade jag vidare hemåt, upp över mördarbacken och sedan framme vid 104 th PL SE!   



När jag kom hem kastade jag mig in i duschen och duschade kallt! Det är ju så underbart och så avsvalkande!

Jag hjälpte Katie lite smått med maten, vi åt, snackade. Jag jobbade 1 timme, passade barnen lite medan de fixade lite hemma..

Kvällen har jag spenderat framför datorn, alltså inte så ovanligt. Snackat med Cattis och var precis nere och åt ltie melon, oliver och marabou choklad! :)

Jag är lite så halvt sur och besviken på min LCC! Jag har ringt henne två gånger idag, lämnad meddelande, skrivit ett mail och hon har inte ringt tillbaka eller svarat på mailet! Vad är det för service. Nej imorgon blir det jag som tar telefonen om hon inte ring till lunch och ringer igen! 
Hon vågar kanske inte, för vi är oens om våra möten vi aupairer ska ha. Så får se om hon hör av sig.. 

Förresten, riktigt roligt, måste ju nämna. Det har nog kommit lite nya läsare till bloggen. Får ju hälsa er välkomna! Kul, har ni minsta frågor eller aningar. Bara kommentera och hör av er. Aupairer som framtida aupairer eller ni helt vanliga människor med ;)

Ha det bäst alla, hoppas på en fin vecka nu.. För detta kommer nog bli den sista..Hoppas ointe det men vet inte.. 
Till helgen är det förresten dags för Lady Gaga konserten! WHIIIOOOO finally!   

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ibland är det skönt med egen tid o det har du inte ofta...Passa på o njut...:-) Härlig header, svårt att välja vilken header du haft som är finast....Ha det bäst o krama om pågarna från mig...Love you...

2010-08-17 @ 08:46:14
Postat av: Anna

Ny fin bild på headern igen:) idag har vi haft översvämning hemma! Kl åtta imorse va vi nere i källaren o öste ut vatten. Jävlar va de regna! Hela golvet i tv rummet har pappa fått ta upp nu.. Inte kul..

Vi får hålla tummarna för att vädret hos dig hållet i sig i iaf 3v till:) ha det bra! Kram anna

2010-08-17 @ 19:33:36
Postat av: Josefin - blivande au pair

gud, vilket bra svar! tack så jättemycket :D

har du varit och sett baseball, fotboll och amerikansk fotboll?

tar du någon kurs på universitet?



2010-08-17 @ 23:46:22
URL: http://nannydiaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0