Alla hjärtans dag <3

Alla hjärtans dag, Valentine’s Day!

Detta var första gången jag firade denna ”högtid” i ett annat land. I USA är detta näst inpå en högtid medan i Sverige är det mest mesigt och inte precis något vi firar. Man kanske ger en gosenalle, en ros/blomma, ett kort, choklad till någon man älskar, tycker om eller som man känner förtjänar det. Ja man kan ju även gå ut och äta och bara mysa. Men såklart som allt annat här i USA så firas det mer, lite mer hysteriskt och större. Nästan alla går ut och äter, ger en massa gåvor och vissa kan även dekorera lite i sina hus eller utanför!

Jag gav pojkarna söta hjärtan som innehöll chokladpraliner men som jag tömde (HAR INTE ÄTIT EN ÄNDA FÖR ER SOM NU ENS TÄNKTE DENNA TANKE) och istället fyllde med cheerios (runda flingor) i två olika smaker, russin och kix (små runda majsbollar utan smak). Pojkarna älskade det, de satt och plockade i sig de små snacksen och såg mycket nöjda ut. Katie och Joel tyckte att det var en fin, rolig idé jag kommit på. Ja jag var väl ganska nöjd med om jag tänker efter lite. HAHA




Lägg märke till deras nyklippta hår, deras nya frisyrer!
Visst ser de äldre ut?? Mer som små pojkar och inte större bebisar..


De var så fint klädda dagen till ära!

Här gör de "Eskimåå hälsningen" Då gnuggar man näsorna!

Älskar denna bilden, Nic du är ett charmtroll!

Min charmiga ny frissade buddy!


Jag gav även Katie och Joel en påse med Lindt choklad bollar fyllada med mjuk mjölkchoklad fyllning!

När jag tittade ut genom min dörr så låg där en målning till mig som pojkarna hade gjort, med ett hjärta som det stod följande:

Happy Valentine’s Day! Will you be our Valentine?

Love Nicholas and Dexter

SÅ SÖTT! Klart jag vill vara er Valentine!


Sen fick jag en ask med godishjärtan som det står tryckt söta kommentarer på och på SPANSK, eftersom jag nu läser spanska, så hade Nic och Dex "köpt", säker med lite hjälp av mamma eller pappa denna ask till mig. Tack pojkar! ♥

Idag var det dags för avskedslunch för Bianca som åker hem till Tyskland nu på torsdag. Tråkigt att du lämnar Bianca, men så glad för dig att du ska få träffa din familj igen efter 1½ år.. Det är lång tid!

Jag hämtade upp Marte på väg till Olive Garden där vi skulle äta, en Italiensk Restaurang som har skitgod mat, eller det hade vi hört i alla fall (Marte och Jag). Vi hittar dit, ringer Bianca som inte svarar. Så vi tar saken i egna händer och går in, beställer bord eller ha får en pricka med ett nummer så vi står i kö för ett bord och det beräknades ta 15-20 minuter. Och ja lite komiskt är det för vi får inte tag på Bianca och sen när vi får bordet och beställt dricka så sms:ar Marte till Mariah som också skulle komma. Då svarar Mariah att Bianca har ändrat tiden från 13.00 till 14.00 istället! HAHAH och ja det visste inte vi. Men det gjorde absolut inget, jag och Marte hade en mycket trevlig timme som vi satt och snackade om allt och inget. Framtid, familj, USA, vänner, pojkvänner, min hand osv osv. När klockan börjar närma sig 14 och vår servitris har säkert frågat oss 6 gånger om vi vill beställa mat och 3 andra servitörer/servitriser har frågat om de kan ta våra två extra stolar till ett annat bord så säger jag:

-Marte vi kanske ska beställa in våra varmrätter, det gör ju inget om vi börjar äta lite på dem innan de kommer. Kändes jättedumt att sitta där och dra ut på tiden (fast vi hade det sjukt trevligt, mest för restaurangen, eftersom det var ganska lång KÖ och väntan för att komma till ett bord). Så vi gjorde så och 10 över 2 kom Bianca och Mariah. Vi hade det riktigt trevligt och mätt blev jag, ja herregud. Det var mycket gott, åt väldigt goda små baguetter (breadsticks) med vitlök/salt som vi doppade i sås och man fick fri påfyllning av de bröden. Mums säger jag bara, Marte och Jag åt vars 4 stycken! Hahha. Vi orkade knappt vår varmrätt sen.

Jag körde sen Marte hem och fick då se vägen till henne så nu hittar jag och kan ta pojkarna dit för en lekdag snart. Tack Marte för en trevlig dag, alltid lika kul med dig vännen min! ”Eg dig deg” – Norska

Marte

JAG (som om ni inte redan visste det)

Bianca till vänster och sen Mariah från Brazilien och Marte.
Förresten så trodde alla på restaurangen att vi var lespiska/homosexuella när vi kom inte Jag och Marte. När servitören följde oss till bordet frågade han vilket språk vi prata, så svara jag norska och svenska. Då sa han: Åhh låter fint, det skulle jag med kunna tänka mig prata och så log han. Där kom vi två och Marte och Jag sa direkt till varandra:
HAN SÅG UT TILL ATT TRO ATT VI VAR ETT EUROPEISKT/SKANDINAVISKT LESPISKT PAR!
Och så skrattade vi, men sen sa vi att vi kom till att bli två till.. Men var ändå kul att se hur han liksom tänkte först..   

Ikväll har jag lekt med pojkarna, sett lite på OS, ätit popcorn med Katie och Joel. Sen visade Joel mig m ed videoklippen eller ha sa i alla fall hur jag skulle gå till väga. TACK SÅ MYCKET JOEL! Nu kan ni äntligen se mina videoklipp, det blir lite roligare för många av er har bara sett mig via skype och bara sett pojkarna på bilder. Vissa där hemma har även haft turen att få prata och se pojkarna i kameran live. Men nu kan alla se och höra dem. Men jag ursäktar mig själv då jag låter helt skum, och när jag pratar svenska låter det ännu sämre haha. Ja jag vet inte vad som sker, men det är svårt att prata svenska här hemma. Inte med er där hemma, inte ed mina svenska vänner här men i alla annan amerikansk miljö gör det!

Jag bjuder på mig själv och hoppas att ni får något att diskutera och får lägga av ett och annat skrattanfall.


VANCOUVER   27-28/2-2010 UNDER VINTER OS
Ja det blir minsann så att jag kommer komma till Vancouver under vinter OS, jag kan inte riktigt förstå det än. Fy fan va kul vi ska ha Yassibassibus. Yasse kommer till mig på fredagen och sover här till lördagen. Sen kommer hennes värdpappa och hämtar oss tidigt lördag morgon och så kör vi till Kanada, Vancouver! Åhh ett land till att lägga till på min lista av besökta länder! Det tar 2 timmar att köra från mig till Vancouver, så det är i princip ingenting. På dagen ska vi shoppa, kolla stan och känna OS stämningen. Sen får vi se vad som händer, ut blir det väl eftersom här kommer VI JU IN LAGLIGT (18-19 år, kommer inte ihåg exakt)! Sen åker vi hem igen på söndagen, vi är väl hemma kring lunch eller så.. Det blir en mycket kort visit men VÄL KOMMIHÅGLIG OCH VÄRDEFULL!

Nu ska jag lägga upp lite bilder till er sen ska jag nanna (sova) kudden!

Förresten så kommer Joels pappa Lauren och styvmamma Zaidee på torsdag och stannar till söndag. Det ska bli trevligt! Och såklart är banken stäng imorron för det är Presidents day här i USA, en helgdag, men alla är inte lediga. Men alla banker och så är stängda. Så hoppas jag kan sticka dit på torsdag när Joel har hämtat farmor och farfar på flygplatsen och kommit hem. De är förhoppningsvis hemma vid 15 tiden eller senast 16 kanske. Och då kan jag skynda mig till BECU och äntligen få fixa mitt bankonto och bankkort. Jag hade gärna velat få det innan jag åker till Vancouver, men får se om jag hinner få mitt bankkort till dess. Hoppas!

På lördag så ska jag (inte riktigt säkert än, men får jag ha bilen så) köra till Yassibassibus helt själv och inte ta bussen till Seattle som jag brukar och då hon sen hämtat mig där. Så ska jag sova hos henne så får vi se vad som händer på lördagen och sen blir det nog bara mys på söndagen.       


Kommentarer
Postat av: Camilla

hahhaah heter hans pappa lauren. jag visste inte att det var ett killnamn!!



GUD vad kul att du ska till vancoooover!! soo avundsjuk!! glöm inte dina visum papper babe!! Just in case!



love you babe

2010-02-15 @ 10:06:36
Postat av: Mamsen

Helt otroligt, häftigt, fantastiskt, underbart att få uppleva OS 2010 i Vancouver....:-) :-) :-) Det är inte många som får vara med om en sådan sak... Love you....<3

2010-02-15 @ 13:39:07
Postat av: peter

Inte ett dugg avundsjuk att du ska till Vancouver nä nä !! NOT !! Häftigt att du ska dit Malin !

Go Malin Go ! =D



Vancouver fakta..

http://www.vancouver.se/omstaden.php



Ha det gott så länge...



Peter



2010-02-15 @ 14:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0