AMERIKANSKT KÖRKORT, HELL YEAH!

Idag var då den stora dagen, JAG HADE MIN UPPKÖRNING! Jag skulle åka här ifrån vid 11 senast! 11.30 var nämligen min uppkörningstid i Everett på DOL.. Även om de bara tar 15 minuter att köra dit och så skulle jag vara där 15 minuter innan (så 11.00 räckte egentligen) så ja ni som känner mig, jag vill ju vara i god tid.. Jag stressar till bussen hemma och sen kommer jag alltid 10 minuter till hållplatsen innan bussen ska komma, men ja det är så jag är. Jag vill komma i tid och jag sitter hellre 10 minuter extra och väntar än missar något och kommer försent. Men ja såklart, när tror ni nu jag kom iväg då.. JO KL 11.00 sätter jag mig i bilen och börjar ställa in speglarna och sätet osv osv.. Kör fort som f@n till DOL (tog 12 minuter kanske).. Väl inne anmälde jag mig och fick direktioner om hur det skulle gå till och var jag skulle parkera min bil. Jag skyndade mig att parkera så jag sen kunde kolla så alla lampor fungerade och hur slitna däcken var (inte lite sen kanske, men kändes tryggt i alla fall)! Sen ser jag en man som jag varit i kontakt med innan på DOL, sjukt trevlig, snäll och rolig (mkt social). Hans son (som är i mammas ålder) var nämligen utbytesstudent i Malmö för många år sedan, så vi pratade då fick en trevlig kontakt. Så jag hoppades på att jag skulle få honom, han kändes liksom lugnande och snäll på något vis (jag kände mig trygg med honom, som om jag inte kunde kugga). Han kollade alla mina ljus och mina bromsreflexer. Sen satt han sig i bilen och sa, du kan backa ut när det är säkert att göra så, kör sen till höger och så ska du fickparkera där. (SHIT tänkte jag, det trodde jag att jag skulle göra efter uppkörningen var klar typ. Men bra att ha det fixat ju) Så där körde jag fram och backade sedan in mellan 4 höga smala koner/pelare som var i höjd så jag kunde se pelarna i backspegeln när jag backade.. Och ja ni anar inte så perfekt min fickparkering blev haha! YES.. Tänkte sen att ja jo du Malin detta klarar du hehe..Så ut på vägen begav jag mig och uppkörningen bestod av en liten rutt i ett samhälle, jag fick stanna vid sidan någon gång, parkera i en backe, svänga vänster och höger svängar och backa runt ett hörn sen var de klart (15 minuter gott folk, det var alles). Så fick jag score (poäng) 94 av 100 och man ska ha 80 för att klara det.. Att jag nu var glad och lättad kan man ju påstå, så skönt det kändes.. Jag hade verkligen oroat mig för inget..Jag gick in till väntsalen och diskarna igen väntade på att komma fram och dubbelkolla de sista detaljerna och sen var det dags för mitt foto och sen körde jag hem med ett preliminärt AMERIKANSKT KÖRKORT (som jag aldrig någonsin trott att jag skulle ta i mitt liv!)

 
Här är körkortet vertikalt tills man fyllt 21 då ändras det till horisontellt som våra körkort hemma..Det är för att göra det lättare för t.ex. poliser och på klubbar osv. för att se att vi inte fyllt 21 än.. Och att vi inte är ordentligt myndiga hehe

Tog några bilder med mina älskade värdbarn idag.. Denna dag har varit en av de bästa på länge, allt har gått så bra. En tillfredställande dag på många sätt!



Här är även några äldre bilder, men jag älskar dessa (även fler men postar några)



JAG BARA ÄLSKAR BILDEN OVAN! Härlig bild, glada eller?
HAHAHHA

Det är så kul nu pojkarna eller ja mest Nicky har börjat härma oss mer och mer och apa efter. Så hoppas på mer genombrott nu, han är på g.. Så kul om han börjat prata lite, jag kämpar/jobbar på med honom för jag vill att han ska börja prata lite, säga lite ord och så.. Dexy har lite små ord och så, men Nicky är mer nära.. Dex kommer såsmåning om med, mitt lilla charmtroll!

Så gulligt, Katie sa idag att det verkar som Dexter verkligen gillar mig, att han trivs med mig och omkring mig.. Vi kommer mycket bra överens han och jag.. Vi är pals (vänner, polare).. Med Nic har jag en annan relation, jag ÄLSKAR honom lika mycket men de har väldigt olika personligheter men Nicky har så härliga och charmiga sidor med. De är helt enkelt UNDERBARA!

Ikväll kom Marte och hämtade mig. För det var BOWLING FRIDAY för oss aupairtjejer omkring här. Vi hade ordnat det själva såklart.. Så iväg for vi 11 stycken.. Jag bjöd med mig Angelica en annan svensk aupair (hon är från Nynäshamn och är mkt schysst hahha). Vi snackar mycket och har gjort det innan vi åkte hit till USA med.. Men idag var första gången jag träffade henne.. Kul att hon ville hänga på! Tur jag frågade om hon ville följa med..

Och ja VEM VAN BOWLINGEN OM INTE SJÄLVASTE JAG! Ja jag kan inte hjälpa det! Sen vann jag över Marte på Airhockey..Men det var jämnt.. Men det ända som gills är att jag vann, det är de som räknas … En lyckad kväll alltså..

ovan: Marte (norska), Jasmin (tyska), Malin (svenska) hehe
My hearts, you rock! <3


Angelika (S), Livia, Paula, Melissa (Brazil), Leanne (AUS)
Och Längst bak Neomi (D)


JASMIN! <3


Marte <3

Airhockey..

Ska sova nu och imorron ska jag fixa mitt bankkonto (eller kanske måndag, får se vad jag känner för och hinner med imorron). Jag ska nämligen åka med Katie så hon ska visa var Dexters PT är på torsdag eftersom jag ska ta med honom dit. Sen ska jag åka buss till Yasse och vi ska träffas i Seattle kl 1pm som det är bestämt nu.. Får se.. ska även snacka med Joel om min kamera om han har hittat en affär som jag kan gå in till och få se kameran live och känna lite på den innan vi beställer den. Det ska finnas en på väg till Yasse från Seattle så får se hur pigg hon är på att ta en extra sväng på hemvägen.. Men nu ska jag sova så vi hörs gott folk!

JAG ÄLSKAR USA BY THE WAY… <3  


Kommentarer
Postat av: familjen L

Stort grattis till körkortet!Du är en stjärna!! drive carefully ;D Hoppas du får en underbar helg! kram fam L :)

2010-02-06 @ 09:59:55
Postat av: Ninni

Attans vad du är duktig snäckan!!! GRATTIS till körkortet!

Kram och trevlig helg:)

2010-02-06 @ 11:49:04
Postat av: Cattis

Visste att du skulle klara det, du är bäst hjärtat!!! GRATTIS IGEN :) Hoppas att vi hörs senare, annars får du ha en underbar lördag tillsammans med Yasse! Det får du ju såklart ha i vilket fall som helst men ja, du hajar ;) LOVE U DARLING!

2010-02-06 @ 13:31:13
Postat av: Mamsen

Ett rungande Hipp Hipp HURRA...du fixade ju det galant...:-) som vanligt...Fy va häftigt att du är den första i släkten som har ett amerikansktkörkort. <3 <3 <3 <3 <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3



Dina pågar är så söta, längtar tills jag ska få träffa dom IRL...:-) Ska bli nice... Ha en fortsatt trevlig dag/kväll med Yasse hälsa henne o glöm nu inte att ge henne skvallertidningarna..:-) Lycka till med val av kamran...vi älskar att bli uppdaterade med bilder...du är ju en mästerfotograf....:-) Pågarnaär ju rena linslussarna. Ha det bäst vi hörs när vi hörs... Love you<3<3<3

2010-02-06 @ 14:03:30
Postat av: Sofia

Grattis till körkortet Malin :D <3

2010-02-06 @ 16:31:05
Postat av: Petra

GRATTIS TILL KÖRKORTET VÄRLDENS BÄSTA SYSTER, jag visste att du skulle klara det :)

Snaart snarrrt snart kommer jag & mammis :D

LÄÄÄÄNGTAR ! <3

2010-02-06 @ 16:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0