Heeey har ni frågor så för bövelen ställ dem ;) hehe

Onsdag och lilllördag igen. Shit vad tiden rullar på. Heheh och ja det råkade bli två likadana inlägg igår, ber om ursäkt för de. Jag hoppas att ni slutade läsa efter det första, eller i alla fall förstod när ni läst klart känt någonstans i bakhuvudet att, OJ detta blev nog dubbel Malin information!!

Det har ytterligare varit en mysig, härlig dag. Imorse var Dexter helt gosig, så vi mös på morgonkvisten. Vi byggde duplo, dansade, sprang ute i trädgården, lekte i garaget och jag tömde soptunnorna. Jag bakade också muffins  idag och vet ni vad, de såg ut som muffins, höga, runda och fina. Vid 12 somnade de och jag fick pratat med mammsen, vi snackade i 1 timme och sen sa jag snabbt hej till pappa innan pojkarna vaknade. Och mamma jag gjorde det du sa med Pippi filmen. Så när jag hämtade ner dem från sin ”vila”, satte jag på Pippi Långstrump DVD:n på min dator. Jag lät dem titta i 6-8 minuter sen stängde vi av igen och jag satte upp min dator igen. De älskade det, mest Dexter, han satt som uppslukad av filmen och lyssnade på sångerna (det svenska språket). Nicholas tyckte det var kul med och de satt båda i mitt knä på golvet, så sött! Mys på det..


Eftermiddagen bestod av ett besök av Morbror Ryan, vi lekte, sjöng lite osv.


När Katie och Joel kom hem tog jag bilen till Safeway, jag skulle köpa lite småsaker bara. Och mamma det med örngotten, där finns en affär som heter Michaels här som har sånt du vet. Så får se var den närmsta ligger och så får jag köra dit nu en dag.


Jag mailade min spansklärare igår ju och har fått svar från henne idag. Så det känns skönt, hon har fixat certifikatet, eller gör det nu.


Idag bestämde jag mig för att jag skulle ta en bra, fin ansiktsbild på Dexter och ja jag tror jag gjorde det idag. Ni ska själv få se…


Jag vet fortfarande inte om jag mår helt bra, vet inte riktigt var jag ska placera det. Mår bra, men ändå inte. Ena stunden bättre än andra. Men jag är ändå inte riktigt sjuk. Jag har varit såhär den senaste tiden, ja typ de senaste 3-4 månaderna. Det vill inte riktigt gå över, jag är ständigt en liten sjukling. Men får fortsätta som jag gör, försöka sova mycket, äta ordentligt, dricka mycket, klä mig varmt och ta lite piller och medicin (kuckelimuck medicin som Karlsson på taket skulle ha sagt).


Och ja vad ska jag säga, fortfarande snöar det hemma i Sverige, vad är det för skit. Vad har mitt kära Skåne förvandlats till, Norrland, Dalarna, jag menar herregud vad de är snö? Jag tycker faktiskt riktigt mycket synd om er, det kan faktiskt ta och försvinna nu. Här lyser solen fram, det är ljust och fint, lite grått (molnigt mestadels) och 8-10 grader.


Pojkarna utvecklas mer och mer. Nicholas pratar mer, förstår mer. Idag från ingenstans gjorde han tecknet för ”tack” och sa något liknande ”taa”. Jag bara, OJOJOJ, varsågod, helt förvånad hehe. Dexter gör mer tecken och snackar mer, han förstår en bättre när man frågar honom om något. Jag kan knappt inte vänta till de pratar och säger riktiga ord. Det ska bli så kul!


Dexter är inne i en ”hata haklapp” period, han blir helt hysterisk och gråter tills den åker av. Jag har bara varit med om det en gång och det var i morse, men jag vet att han även gjorde det i helgen. Men jag har kommit på att om man bara låter han vara, så han får se sin bror äta och ha sin haklapp på. Så inser han att de är OK. Ibland är det bra att ha två! IBLAND INTE hahhaha.


Tänkte läsa lite i min bok ikväll innan jag ska nanna. Boken jag läser nu heter  ”Det räcker inte med kärlek”. Faktiskt en riktigt bra bok, den handlar om en familj som börjar inse att deras 2½-3 åriga son är autistisk. Riktigt gripande!



Jag var nere och åt för en stund sen och min lille pojk Dex kom och satt och mös hos mig när vi läste godnattsagor. Sen fick han gå till pappa och säga god natt och gosa lite, jag fick lite dåligt samvete där. Jag har ju gosat med Dex (och såklart Nic) hela dagen. Det har ju inte Katie och Joel kunnat göra.. Men men, han fick i alla fall kramat om pappa lite innan sängdags.


Om ni som läser har några frågor, bara ställ dem. Som ni vet så finns det inte dumma frågor, alla frågor kan ställas. Allt om USA, mitt jobb osv osv.. Låt fantasin flöda så lovar jag er svar..

För jag tror nämligen att ni sitter och trycker på lite saker där hemma som ni gärna hade velat fråga eller dela med er av så kom igen, ut med språket. Spit it out!



OCH  förresten så visar de Step it up på tv nu, ABC Family är kanalen. Och ja NÄR, OM ENS tror ni de kommer göra det i Sverige. HAHAH, ALDRIG, kanske om 4 år. Vi är så efter när det gäller filmer, jag menar hemma visas filmer på Lördagkvällar och hur aktuella är dem om jag får fråga? :D




Ja vad ska jag säga, de är charmtroll...

Från Movies

Ja, nya saken är då att sticka upp nappflaskan/muggen i näsan, snyta och ha sig hahaha.

Från Movies
Hoppas ni gillade filmerna :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

GILLAR...Vi bara älskar dina movies,,,bilder...you name it...:-) Nic vilken linslus han har blivit o Dex har du ju fått några kanon bilder på....Klart de älskar Pippi...hon är ju så härlig..Vilken var det du köpte..jag kan ju köpa med 2 st andra isåfall.. Hade hoppats på skype...det liksom hör till....säg till om du blir trött på lilla mammsi...O du Girrebus har sovit mer eller mindre hos mig hela natten o när jag nu gick upp så skyndade han sig upp o tog min säng....den busen...Natti natti min goa härliga hallonmums fyllda bakelse till dotter....<3<3<3

2010-02-25 @ 06:14:22
Postat av: anna L

Heej malin. du verkar ha det helt underbart! roligt för dig! o dina pojkar är såå söta!måste fixa skype så vi kan få se o prata med dig lite! pratade lite med helen om september.. :D är det säkert att vi kan komma o hälsa på dig o så? länge sen man läste om dina shoppingrunder nu tycker jag?! ;) sparar du lite kanske? :) hoppas du får en mysig o bra dag!massa kramar från anna

2010-02-25 @ 12:52:55
Postat av: Camilla

Det är klart att pippi skulle bli poppis, alla barn älskar ju pippi och vuxna också för den delen..... Kul att du lägger upp filmer! Ha det bra. Kram

2010-02-25 @ 14:07:40
URL: http://allimacdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0