KAMERAN HAR KOMMIT, FINALLY!

Ja jag ska börja med att be om ursäkt för att det inte blev någon uppdatering igår. Men det känns skönt att jag kan skylla ifrån mig i alla fall, eftersom felet inte var mitt. Jag kunde nämligen inte logga in på blogg.se eftersom de hade något fel och reparera felet igår. Så jag kunde först komma in på min blogg och göra ändringar imorse (er eftermiddag). 


Så måndag då!
Jag började jobba kl 9.00 och tog hand om pojkarna till vid 11, halv 12 tiden och då kom Katie hem efter att ha varit och handlat mat. Jag gav dem lunch och sen la vi dem vid halv 1. Sen var jag fri till klockan halv 5 då jag skulle komma ner och vara en hjälpande hand när Katie skulle laga mat. När jag var ledig skypade jag med pappa lite, såg på OS, skrev ett blogginlägg på Katie och Joels hemsida (där de skriver mest om pojkarna och lite blandat). Deras hemsida är www.katieandjoel.com om ni  vill gå in och se vad jag skrev och vilka bilder jag la in (dessvärre är inlägget helt på engelska), men vissa kan läsa eller förstå i alla fall delar av det.

Jag pluggade även på min spanskläxa som jag har tills idag och läste lite bloggar. Jag började också läsa en ny bok igår, en som jag fick av mamma i julklapp. Den verkar sjukt bra, en verklig händelse och sånt gillar jag!

Jag fick min kamera igår!! WHIIIOOOO äntligen.. Så glad, jag satte direkt batteriet på laddning (skulle ta 2 timmar att ladda fullt). Så vid 19.00 lös det grönt på lampan och jag då var jag igång! Fixade datum och tids inställningar och språk.. Men får ändra till engelska när Joel ska förklara, visa och lära mig hur allt fungerar. Jag kan använda den på Auto och ställa in lite men måste ändå lära mig hur den helt fungerar och hur alla inställningar ska vara för olika typer av foto, miljöer, människor, barn/djur och så vidare..

Så efter 1½ timmes lektion med Joel och kameran gick jag upp på mitt rum, lyssnade på musik, läste lite och sen skypade med mammi.


Då till dagens dag, tisdag!
Idag började jag dagen med att prata med Cattis, äntligen! Kändes som en evighet men det var bara sen fredags eftermiddag då vi pratade sist.. Sjukt men det känns dubbelt så länge, tror det är p.g.a. tidsskillnaden, då känns 1 dag som 2 dagar helt plötsligt. För när ni sover så är jag uppe och väntar på att ni ska vakna och när vi väl kan prata så ska jag nästan sova.. Blir svårt, hade varit lättare med 6 timmar istället för 9 som de är nu.. Skulle bott andra sidan USA, på östkusten, men den och andra sidan så vill jag inte bo där. Där är människorna konstiga, inte lika trevliga och ja skumma helt enkelt! HAHAH. Vilka förutfattade meningar jag nu plinkar ner men ja så är de fråga vem som helst här på västkusten! ;)

Dagen har varit toppen, pojkarna och jag hade haft det kul, tvättat, bakat muffins och varit ute och sprungit i gummistövlar.  Åhh stackars Dexter han kämpade så med att försöka gå så normalt som det bara går med gummistövlar. Det ska jag säga er, för er som inte äger ett par gummistövlar så är det svårighetsgraden faktiskt sjukt mycket högre än att gå i ett par vanliga gympadojjor!  Men när han höll i min hand så gick det riktigt fin fint och när han gick på plan mark så gick det med superbra. Det är  bara lite svårt att gå i gräs, backar och på knutiga underlag! 

Resten av dagen gick hur bra som helst och jag fick pratat med mamma och cattis på skype.

Jag kokade morotsstavar till dem som de älskade! Whiiooo super bra..

När jag var ute med pojkarna på förmiddagen glömde jag berätta vad som hände, OTUR igen men inte så farligt då. Jag öppnade garageporten och då skriker grannen hej och Nic börjar gå mot honom på stigen och in på grannens gräsmatta. Så jag lägger benen på ryggen och sprang dit på 1 sek. med Dex på armen och ledde han in till garaget igen. När jag sprang så tappade Dex den ena stöveln på gräsmattan utanför vårt hus. Så jag gick för att hämta den och ja vad tror ni, då ramlade den I HUNDBAJS, liksom vad är oddset?? Sen bestämmer jag mig för att sätta ner pojkarna i lekarean i garaget. Då se jag att även jag har hundbajs på skon som fastnar på kanten av heltäckningsmattan till lekarean. Så tar av mig skorna och sätter dem i diskhon, tvättar av dem. Tar sen matt rengörning och sanerar mattkanten! Så nu var jag då färdig efter 10 minuters extra jobb och lite extra varm!

När jag slutar jobba vid halv 5 kom Scott och Susan, Scott är Katies kusin. Trevligt att få träffa dem. Sen kom Ryans cd-skiva med Svenska kända rock klassiker som Peter varit snäll och pysslat ihopa. Och med paketet var hallon/lakrits dödsskallar och nötkräm! Åhh gud vad gott! Tack mammi, precis vad jag behövde.

Idag var det ju också dags för spanskan igen. KUL OR NOT!? Men bestämde mig för att komma på en lögn så jag kan skippa nästa lektion! Då är det bara två kvar sen! Så jag ska följa med Katie på en av hennes volleyboll matcher/turneringar istället. Det lär vara sjukt mycket roligare!! Sen ska Jasmin min tyska aupair vän som jag läser spanska med till Hawaii nu på fredag och hon kommer inte hem till nästa veckas spansklektion. Så lika bra att jag skippar den med då ju..  Ellerhur hahha.

Nu ska jag banne mig lägga mig. Ska bädda sängen, har nämligen tvättat mina handdukar, sängkläder och kläder idag tillsammans med pojkarnas tvätt. Jag är också super duper trött ..

Puss på er alla där hemma, och Mormor dina vete bullar med kardemumma och sen ta någon fond, typ fågel, kalv . Vad som blir bra.. Tack..

Några av mina bilder jag tagit med min nya kamera idag på pojkarna. De fick vara försökskaniner!

Nic

Dex

Nic


Kommentarer
Postat av: Mammi

Äntligen funkar din blogg igen, saknar såklart dina uppdateringar o äventyr...Tur att skype finns..TACK till den som uppfann detta medel....Grattis att du har blivit med ny kamera...Du kan nog inte få någon bättre lärare...lyssna, titta...så klarar du den galant, ju mer du lär dig ju finare bilder kommer du att kunna ta...glöm bara inte att fråga om du nu inte kommer ihåg allt han lärde dig dom 1 1/2 tim ni höllt på....Kanon bilder på dina pågar....riktiga modeller<3<3<3<<3 Love you..Natti natti min kära goa tös....O tack ännu en gång för paketet....<3

2010-02-17 @ 06:58:04
Postat av: Anonym

Måste bara få säga att det är supertråkigt att du skriver så långt utan styckeindelning osv för du skriver jättebra men man orkar verkligen inte läsa allt när du inte har någon styckeindelning. Bara ett tips för att det ska bli roligare för dina läsare att läsa :)

2010-02-17 @ 11:27:37
Postat av: anna L

tur att bloggen funkar igen. saknade o läsa ifråndig igår.! det är varje dags höjd punkt ju! :D kameran verkar ta kanon bilder! pojkarna är såå söta! ha de bra. ser framemot o läsa dagens händelser imorgon bitti. :D kram anna <3

2010-02-17 @ 11:53:04
Postat av: Ninni

Bilderna är ju kanonfina på pojkarna,dvs en duktig fotograf! Vad mysigt med en ny kamera med många möjligheter.

Det låter som om du trivs och mår bra nu, vilket jag hoppas.

Vi hörs,

Kram

2010-02-17 @ 12:34:01
Postat av: Pappa

Jättefina bilder! Bry dig inte om personen som klagar på ditt att skriva. Personen i fråga har säkert aldrig skrivit ett längre inlägg än vad han/hon presenterade här. Älskar och saknar dig!

2010-02-17 @ 13:26:17
Postat av: Cattis

VI ORKAR VISST LÄSA, VI KAN INTE FÅ NOG. VI SKULLE KUNNA LÄSA EN KILOMETERLÅNG TEXT!!! För vi älskar dig och skulle helst vilja vara med dig varje dag . . Jag saknar dig så himla mycket och lääääääängtar tills vi ses, SNART!!! Vi hörs senare, hoppas att du har en bra dag. LOVE U <3

2010-02-17 @ 16:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0