Second update for today

I eftermiddags såg jag Finding Nemo på min dator (eftersom min dvd på rummet bara spelar upp i svart och vitt hehe. Men Joel sa till mig nu ikväll att han beställt en ny som ska komma med posten snart). Åhhh gud vad jag älskar den filmen. Det var så längesedan jag såg Finding Nemo och ja den är sjukt mycket bättre med engelskt tal! Sjukt mycket bättre och nu när jag var lite äldre fattar jag mer innebörden av vissa händelser om man liksom ser bakom saker i handlingen och analyserar lite. Och om ni undrar så är jag och Nemo släkt, men det borde ni veta redan, vi är enäggstvillingar. Bara det att han råkade bli en fisk, orange och med vita ränder men de är ganska likt mig ändå. Jag menar vi har ju vår högra lyckohand/fena!

Så det är jag med min lyckohand/fena och Nemo för alltid :)
Ni ser hans stora vänster fena och hans mycket lilla höger fena..

Sen nu senare ikv har jag snackat med Yasse och planerat lite inför vår semester och var vi ska åka och hur vi ska välja att lägga våra dagar.. Men ställen vi ska bocka av är följande (än så länge i alla fall):
-Florida/Miami (Disneyland)
-Washington D.C (Vita huset)
-Minnesota (Eagan, Mall of America, USAs största)
-San Fransisco (Golden Gate Bridgen bl.a.)
-Los Angeles
-Las Vegas 
-San Diego
-NY
-Boston
Whiiiooooo vilka äventyr och så mycket vi kommer se!

Jag har även frågat Joel om han kunde titta på kamera till mig och han har nu hittat en som han tror ska vara perfekt till mig och ja enligt mig och det jag sett och det lilla jag kan ser det bra ut hehe. En Canon G11 :) Ja här nedan kan ni klicka på länken så kan ni se hur kameran ser ut och ja där kan man läsa exakt allt om man vill, orkar och är pigg på det hehe.

http://www.dpreview.com/reviews/canong11/


Den kostar 3.480 kr här och hemma kostar den mellan 5.600-6.500kr. Så ja det är ju en ganska bra deal ;) inte sant.. Min nuvarande kamera börjar liksom bli ganska dålig, men inte så konstigt den är ganska gammal nu 5 år på nacken tror jag.. :)

Och tro det eller ej men jag har nästan gjort hela spanskläxan nu ikväll med. Jag ska bara skriva en konversation imorgon + läsa igenom och repetera lite. Så stolt över mig själv faktiskt! Ska kolla upp nu och signa upp för Zumba och Street Salsa och försöka få med mig lite folk där så de kurserna blir av och inte cxl för det vill jag INTE! Jag vill inte plugga orkar inte så nu är det icke-plugg klasser som gäller.. Ska kolla upp Yoga på Everett Community Collage med :)

Nej nu ska jag sova, börjar 8.30 imorgon. Ska ta hand om Nic medan Katie tar Dex till hans PT. Sen ska jag ta hand om båda från 10--> medan Katie handlar och så får vi se när jag slutar ska ju jobba totalt 5 timmar imorgon.

Älskar in underbara familj! Fy fan så himla mycket ni betyder för mig. Och det är lite roligt och väldigt lärorikt att vara borta såhär. För jag känner hur många vänner, släktingar och familj jag har som verklige betyder mycket för mig. Och hur de ställer upp för mig nu och även när jag är hemma. Jag har den bästa familjen ever, den bästa släkten och de bästa vännerna!
Ni är guld värda, ni gör så att jag kännerr mig genom varje dag och ni ger mig styrka till att orka vara så långt bort från er som jag faktiskt är.♥

Kommentarer
Postat av: Yasse

Fatta så underbara semestrar vi kommer ha !!! lovelyyyy <3

2010-02-01 @ 08:19:48
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: anna

så kul de va o prata med dig! :) o du fick shoppat lite till såg jag, fusk! vill också! :P de va ingen dålig semester ni ska på! :) ha de bra. hoppas vi hörs snart igen! kram anna <3

2010-02-01 @ 08:36:47
Postat av: Mamsen

O jag har 2 helt fantastiska döttrar utan er hade mitt liv varit bläääää.....:-) Ni är mina solstrålar i livet och är glad att vi har hunnit vara iväg på våra livsresor 3 gr Phuket, Paris, Island och nu till USA....kan livet vara bättre...:-)Natti natti o dröm sött o du håller med dig att Nemo är så söt...Love you....<3<3<3

2010-02-01 @ 09:24:33
Postat av: Peter

Oj vilka semester trippar du kommer att göra. Det är helt rätt Malin passa på nu.



Läste genom lite snabbt om kameran... Slå till säger jag bara. ;) Fått toppen betyg.



Tack O Hej Fiskbulle pastej



Peter



2010-02-01 @ 09:39:37
Postat av: Camilla

JAAAA san diiiiegooooooo!!!! loveeee it!!!!!!



gud vilket härligt paket du fick av din mamma... jag väntar på ett från min mamma med... woohoo!



Gillar din shopping också... din lilla shopoholic! hahaha!



o jag håller med peter! KÖP KAMERAN!



puss xx

2010-02-01 @ 11:00:37
Postat av: Johan Horvat

Jag ska också köpa kamera :D har kollat på en Nikon D3000 ,men ska kolla in din också .! hihi ... älskar hur du jämför dig med Nemo ,underbart .! haha ^^

2010-02-01 @ 14:43:22
URL: http://johanhorvat.blogspot.com
Postat av: Pappa

Eftersom du är en sådan härlig dotter och tjej, så har du förtjänat att ha världens bästa familj, släkt och vänner. Kram! Pappa

2010-02-01 @ 15:28:52
Postat av: Mira

Du betyder jätte mycket för mig också gumman min! (L)(L)(L)(L) Saknar & ÄLSKAR dig jätte mycket.

2010-02-01 @ 18:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0