Torsdag och 1 jobbedag kvar

Torsdag och vi närmar oss ännu en orörd helg med stora steg. Idag har vädret varit halvkast här i Everett, småregning och ja i och för sig 8 grader så det är ju inte fy skam. Dagen har gått snabbt även idag. Och jag var så glad att pojkarna äntligen fick sova ut lite på sin ”vila middag” tid. Imorse ritade vi lite med kritor som Nicholas absolut älskar och Dexter kan göra men han är inte ås fascinerad av det. Nic vill inte sluta, man måste tillsist ta allt ifrån honom och låta han gråta 5 min och locka med något annat som blir intressant. Så när Dexter är på sina små äventyr som att få spruta, PT eller doktor så brukar jag låta Nic rita så länge han vill, eller ja tills de kommer hem igen. Så vi ritade alltså imorse och Dex var inte alls intresserad och betedde sin trött, utmattad. Så jag gick upp och la honom vid 9 och han somnade på studs. Jag växte sen honom vid 10 eftersom han måste sova omkring lunch också. Vi lekte i garaget p.g.a. det dåliga vädret och jag lagade mat till dem. Stekte potatis och ägg m.m. Men ja inte mycket passade och Nicholas började storgråta och var hysterisk så jag tog upp honom och la han i sängen så somnade han direkt. Sprang ner och fortsatte mata Dex, sen vaknade Nic efter 45 minuter, så gav honom lite lunch så sen gick jag upp och la båda igen eftersom de visade trötthetssymtomer. Dex somnade och Nic grät, skrek! Så jag gick in och tog honom med mig till mitt rum, gav honom lite smärtstillande (ibuprofen) och sög ut snor från näsan eftersom han slemmade och hade sig. Så jävla gullig är han då, han skrattade så kärt när jag sög ut snoret. Så det kittlade antagligen. Sen gick jag in och satt mig i deras rum och vaggade Nic tills han nästan somnade (15-20 min). Då vaknar Dex och skriker, ja jo klart då har han ju bajsat, och man kan ju INTE sova med bajs i blöjan heller! Så jag fick ta ner han och byta, sen gå upp och vagga honom i (15 minuter) innan han väl somnade.. Så ja halv 2 gick jag ner och skypade med pappa sen sov barnen till kvart i 3. De behövde de verkligen! Sen resten av eftermiddagen har det varit mycket piggare och gladare..

Ja sen från det ena till det andra, så fick jag för mig att det var tvättdag idag, så jag började tvätta imorse och kom sen på att idag är det städdag. Då jag tvättar bort barnens slem, fettfläckar från fönster, speglar och tvättar deras leksaker. Så ja jag fick ju en del gjort i alla fall.. Jag är en jävel på att tvätta, städa och hålla undan faktiskt! ;) And I like it..

Förresten så skypade jag med Ulla och Håkan idag! Det var MYS! Så kul och ja ofattbart inte sant Ulla vad man kan göra med dagens teknik.

Och sen ät jag lite trött på skype, eller ja jag vet inte om det är skype som klyddar. Men när jag pratar med Catrin och ja även med Håkan och Ulla så helt plötsligt försvinner ljudet och så får vi ringa upp igen och de gör de typ var 10:e minut. Så störigt! Det gör aldrig det med mamma eller pappa eller Yasse, skumt! Ibland när jag pratar med mamma har visserligen samtalet brutits men ja det är ju en annan sak. Hoppas det slutar snart i alla fall, för det är störigt, himla störigt.. (Mycket störigt i detta stycke märkte jag nu, hahha)

PETRA JAG SAKNAR DIG SÅ DET GÖR ONT I HJÄRTAT! Snart kommer du vilket är tur. Vi är som tvillingar. Vi är beroende av varandras närhet. Vi är beroende av att dela problem, händelser (positiva som negativa), nyheter och nu gör situationen det svårare. Sen skilsmässan har vi varit mer som ihop klistrade på ett konstigt sätt, det är liksom svårt att förklara. Det blev liksom du plus jag var lika med starkt! Jag vet att det är svårt, men tiden går snabbt, de vet du. Inte för att det tröstar eller löser något. Det är svårare för dig där hemma. För er är allt detsamma, för mig händer så mycket och jag lever annorlunda här. Jag kan inte riktigt sätta mig in situationen du genomgår. Allt är som vanligt förutom att jag inte är hemma. Och jag vet ju att visst tar jag stor plats, det är ju inte så att om jag är i ett hus så vet INGEN att jag är där. Som ni alla vet hörs jag ju ganska mycket. Så att inte se mig, inte höra mig inte klaga på mig, inte kunna bara sms:a, ringa eller bara röra mig måste kännas ledsamt! Så himla TOMT. En som ställer upp i hallen, ingen som lånar dina saker, kläder och ”glömmer” ställa/hänga tillbaka det. Du har ingen extra mamma som säger till dig att skölja tallriken efter vi ätit, eller gå ut med Gizmo eller ta med dig saker/kläder som ligger i trappan som tillhör DIG.. Det måste vara hemskt att ha mist din syster, Miss Perfect.. Heheh, skämt och sido men så är det ju. Nu saknar man allt, inte bara själva personens bra saker utan nu är det ju allt. Det är samma för mig och jag saknar min andra halva till garderob, min extra affär att gå och kolla i. Petra, din garderob. Vi har alltid haft sån tur som kan dela allt när det kommer till kläder förutom ja skor och Bh eftersom jag har ”myggabitt” (som det så fint heter på skånska). Men allt annat har vi alltid kunnat dela, nu har jag helt plötsligt INGET att ha på mig och inget att låna. Ingen plan B. Jag måste klara mig själv och ja ingen att fråga om råd, ALLA möjliga råd. Petra du är den jag vill ha mig närmst, yesterday, today and tomorrow too! Kära syster min..


Hoppas du (även ni) kan läsa vad där står.
Detta skapade jag idag när Nic och Jag ritade.
Ganska roligt vissa saker tyckte jag, skrattade lite för mig själv Pidde;)

Nu har Katie försökt att hooka mig upp med ytterligare en amerikan. Carol som är pojkarnas talpedagog har en pojke i min ålder (21) så hon fråga om han kanske skulle kunna tänka sig att snacka med mig eller ta mig med på nått osv.. Heheh I like it.. Nu ska jag minsann BLI AMERICAN. Så får se var detta bär, THANKS Katie, I appreciate it!

Förresten idag är ingen vanlig kväll, kan ni tänka er att jag har inget bestämt!? (Inte för att det kanske inte brukar vara så, men det är så sjukt skönt.) Att liksom bara kunna gå upp, ta på sig mjukiskläder, sätta sig i sängen, lyssna på musik och skriva ett blogg inlägg. Vi ska nog snart äta, börjar bli hungrig faktiskt.. Ska kolla lite spanska idag tänkte jag (eller kanske i alla fall), se tv och umgås med Katie och Joel, se lite shower med dem. I like that..

Jag skulle förresten ta Dex till sin PT idag men kl 8, halv 9 ringde telefonen och så var det från PT:n. De ville prata med Katie eller Joel, men jag förmodade att tiden var inställd eller något. Så jag hann knappt inte lägga på luren fören Katie ringde och sa att Dex’s PT, typ sjukgymnasts vatten gick igår (hon var nämligen höggravid). Så ja det blev som sagt inställt, lite så att begära av henne att komma och ställa upp samma dag eller jag dagen efter förlossningen. Så vi får vänta tills nästa vecka och sdå är där en ny stand in, vikarie.

Har lite ont i halsen med :/ Hoppas det inte utvecklas, har tagit lite tabletter, halstabletter och anti sjuktabletter (massa vitamin och sånt nyttigt)..

Mitt nya favorit redskap i köket! Så himla praktiskt!


Cilla har fått en ny familj, äntligen. Önskar dig väldigt mycket lycka till med din nya familj. Hoppas att du kommer trivas bättre där. Och jag hoppas att du får mobil där fort som inn i så vi kan hålla bättre kontakt. Miss you, us.. Inte för att det finns ås mycket "us" än, så kommer det. Vi har något lite speciellt.. "Look a likes deep inside, kind of".. Boston here I come (soon iaf)<3


Take me back to where I belong! NYC ligger mig varmt om hjärtat. Det är något speciellt, något magiskt. Inte verkligt, det är som på film. Jag msåte dit snart igen.. Gärna med någon som betyder mycket för mig..<3 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

åh! :') tack vännen! "look a likes deep inside" - couldn't agree more.. jag hör av mig i helgen eller kommande vecka. Kram och kärlek!

2010-02-12 @ 05:17:52
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Pappa

Som pappa blir jag alldeles tårögd när jag läser vad du skriver till Petra. Jag älskar er båda beyond imagination. Börjar bli lite amerikaniserad.

2010-02-12 @ 09:17:00
Postat av: Petra

I miss you toooooooooo!

ja, det känns verkligen konstigt att inte ha dig nära, utan på så lånagt avståd, inte kunna ring när det är något, inte veta att du finns här hemma när man behöver det, du har det helt underbart & det är du helt klart värd, snarrrrt kommer j ag & mamma och kan inte säga att jag längtar lite, fyfaaan vad jag längtar, helt galet !

Varit i danmark idag med skolan på bella center, och kollat på modevisning och modemässa, sjukt snygga kläder, och du vet han victor från trelleborg ha var också med på den, den var skit bra, & grymt snygga kläder, kom nyss hem, ikväll blir det lungt hemma med sofia & linnea bara, snö igen på väg så :O

Sen imorgon kalas juuuuuuuuu :D:D:D:D:D:D:D:D

Vi får prata snart på skype, längesedan nu!



I LOVE YOU SIS!

2010-02-12 @ 15:32:57
Postat av: Håkan

bra malin! bara skriv så vi har något att läsa var kväll!!! vi får snart skypa igen. ha nu en trevlig helg och ha det mysigt.

kramar från KIIIFFF.

2010-02-12 @ 19:19:44
Postat av: jonas

ja nu kan du ju bara hoppas på att dom e snygga med annars e det illa o ha en amerikan efter en o inte kunna sticka o gömma sig;) hihihihi

2010-02-12 @ 20:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0