Torsdag och mycket nya intryck

Torsdag whiiiooo! En fullspäckad dag innehållande det mesta!

Även denna dags väder har varit härligt, solen har lyst fram då och då, lite molnigt och 10-12 grader, det säger jag INTE NEJ TACK TILL.

 

Nytt nu är att Nicholas även Dexter inte gillar att ta medicin eller vitamindroppar från en spruta (utan nål, vet inte vad de heter), så nu tas de från en sked! Det gå så himla mycket bättre ska jag säga er. Inget skrik, gråtandes, utbrott eller spill i hela huset då man jagat runt de båda offren i hela huset!  Mycket smart och smidigt för alla. En superlösning helt enkelt! Prova, lovar det gör underverk.

 

Idag var det tid för Dexters PT, typ sjukgymnast. Han ska stärka nack- och ryggmuskler. Eftersom han föddes 3 månader förtidigt så var hans huvud tungt och stort, oproportionellt. Så när han lärde sig att gå eller började gå så för att stabilisera gången och huvudet/nacken/halsen lyfte han upp axlarna som stöd. De är nu en dålig vana som måste tränas bort, musklerna är nu för korta i nacken.

 

 Så jag packade blöjväskan inkl. leksak, vattenflaska, snackbars och snuttefilt. Vid 10.15 kom mormor och tog över Nicky och jag spände fast Dexter i barnstolen, ställde in speglarna, stolen och iväg for vi. Vi hade en bra dag hos sjukgymnasten. Dexter gjorde det han skulle och övningarna gick bra. Jag hann inte mycket mer än att börja köra och när jag slog en snabb titt i baksätet sov den lille, så ostörd och änglalik. Vid varenda rödljus slog jag ett par tittar bakåt på det kära lilla barn som så sött och fridfullt sov. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Men det var en speciell känsla. Jag kände frihet, lycka och så mycket kärlek.

 

Väl hemma vaknade han när jag skulle bära in honom. Men mormor tog Nicholas och jag Dexter så la vi dem i sängarna och det tog inte många minuter för dem att somna och det blev tyst.

 

Jag pratade med älskade Cattis i 1 timme och Pappa i 10-15 minuter. Mamma pratade jag med en sväng tidigare..

 

Och kan ni tänka er , mamma har banne mig gått och vunnit 4.000 på lotto. Hahah. Såå söt mammi, och ja då resonerade hon direkt, MER PENGAR TILL USA hehe. I like mamma, go go go, det är rätta takter…

 

Till lunch åt jag tonfisk i burk utan något till, torrt, gott och tråkigt. Sen höll Catrin på att dö när jag tar fram cottage cheese (keso) och lägger ananas bitar på och äter så. Hrmm glömde nästan åt ju 3 ballerinakex med ;)   

 

En annan positiv händelse idag var att Dexter visade/signalerade att han behövde byta blöja. Han tog, greppade, klämde och såg obekväm ut. Så jag frågade om jag skulle byta hans blöja och då gick han till skötbordet! Det kallar jag framsteg, även om detta var först gången och han kanske inte gör det på länge igen, men ändå. Och ja mycket riktigt var där bajs och han fick beröm för det! Duktig pojke!

 

Jag kan knappt fatta att Mamma och Petra kommer om 26 dagar. Det är bara lite mer än 3 veckor. Ser fram emot det något så enormt! Snart snart ska vi få återförenas! Ni kommer älska det här.

 

I eftermiddags ringde Ryan Katies bror och frågade om jag ville följa med och se en basketmatch ikväll.. Och jag som älskar sport säger ju absolut inte nej till ett sådant erbjudande. Så kl 19.30 kommer han och hämtar mig, sen börjar matchen kl 20.00. Han nämnde att hans kompis spelade eller typ tränade laget, jag hängde inte riktigt med eftersom Dexter och Nic sprang runt med väldigt högljuda leksaker för tillfället.  

 

 

När vi åt middag sa Katie att det är Ryans gamla basket kompis från högstadiet/college som är tränare för det ena laget som ska spela ikväll. Och jag fick även listat ut att de som ska spela är HIGH SCHOOL LAG och ja ni förstår ju vad det betyder. SNYGGA, SPORTIGA, VÄLTRÄNADE KILLAR I MIN ÅLDER!! Dregla över det hehe. Liksom väldigt mycket tack Ryan som ringde och frågade om jag kan få följa med. Det var tydligen en viktig match med i serien, så det kom till att vara mycket folk där, ser verkligen fram emot detta.

 

Jag har även pratat med Yasmine och vi ska kanske ta buss eller tåg till Vancouver imorgonkväll efter vi slutat jobba och stanna två nätter sen åka hen igen. Så lite ändrade planer är det allt, men måste höra med någon först bara om vi kan sova hos dem. Så detta är inte riktigt klubbat än.

 

När Joel kom hem och hade kollat posten så kom han upp med två kuvert till mig, I LIKE! De innehöll pinkod och ett splitter nytt kärleksrött Master Card! Jag känner mig så himla vuxen nu, ett Visa kort och ett Master Card, amerikanskt och svenskt körkort shit jag är väldigt internationell haha.

 

Ryan kommer snart så ska posta detta sen fara iväg på ytterligare ett äventyr. Som ni vet så har jag blivit av med min oskuld på ”att se en hockeymatch live”, ”vara på en riktig, amerikansk baby shower”, ”fira en amerikansk födelsedag”, ”äta en cupcake (muffintyp med glasyr)”, ”ätit en riktigt amerikansk brownie”, ”ätit på ett riktigt fastfood (snabbmatställe)” och så VÄLDIGT MYCKET MER SOM JAG INTE ENS KOMMER PÅ!

 

Här kommer en liten filmsnutt jag filmat dagen till ära, titta och njut (lär haha).  
Pojkarna dansar med sina pyjamasar och sen lägger de pyjamasen i smutstvätten. Tror det finns många tonåringar och vuxna som behöver se och lära av detta. Både att dansa med sina kläder och sen lägga dem i tvätten!
 

Från Movies

Hej svejs i lingonskogen, hörs när vi hörs, ellerhur C ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma Helen

Hahahah nu börjarvdu får riktig stil på dina pågar dansar med smutstvätten o sen att dom lägger det i tvättkorgen...Go Malin, Go Malin...Du är cool...Ja visst är det härligt med 4 lappar som jag kan vxla till dollar..I like it<3 Snällt av Ryan attfråga om du vill hänga med..ännu ett smakbit till din äventyrstårta;.) Vi hörs när vi hörs..Ha det bäst.Natti natti för dig o här säger vi Gomorron Sverige...:-)Nu är det ju Fredag i blodet igen....

2010-02-26 @ 06:17:58
Postat av: Camilla

Ja det är bra malin!! pli på dem små liven!!!!

2010-02-26 @ 19:18:31
Postat av: Tinde

Haha fööör söta!

2010-02-26 @ 19:44:59
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: elina

hej vännen, allt bra? :)

2010-02-27 @ 09:04:39
URL: http://elinawikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0