Torsdag, vår och bankkonto!

Torsdag, den 18 feb -10 och DET ÄR VÅR I EVERETT! Det är VÅR i min stad, åhh var det är underbart. Men ja jag ska kanske inte vara för glad och exalterad. Joel sa nämligen igår att de lovade lite kallare och kanske mer regn nu efter helgen. Men ja skitsamma får njuta så länge det varar. Och ja SNÖ HAR DET I ALLA FALL INTE LOVAT (eller ska jag säga varnat för istället kanske)!

 Dagen har varit underbar, pojkarna och jag har haft det mysigt, de har ätit mycket och duktigt. Dexter var superduktig på sin PT som Katie hämtade honom för vid halv 11. Då tog jag Nic på en tur kring området, 15 grader i skuggan och solen sken av bara den. Så himla skönt att känna solens strålar värma genom kläderna. Jag har varit på så bra humör idag så ni kan inte ana. När vi hade gått en bit kom jag på att jag ville ta några foton av vårt fina vårlandskap. Så jag vänta hemåt och hämtade upp min kamera. 
 

Mitten huset är mitt.. detta är min återvändsgränd där vi bor..
Då var Nic lite för lat för att gå så jag bar honom och tog lite foton snabbt med min lediga hand. Armen krampa, min andning började bli svårare (usch hörs som jag får en hjärtattack när jag skriver de symptomerna hahah) men de var som jag började bli andfådd, varm och trött eftersom jag bar på 12,5 kilo extra! Inte kameran då utan Nicky!

Jag fick några fina foton för att bara vara ute i 10 minuter och fort skulle det gå. Vinden är mjuk och varm, penséerna är planterade i krukor utanför husen i alla dess färger. Träden är gröna, påskliljor och krokusar står i full blom. Allt är färgglatt, fräscht och nytt. Det känns som en ny start, en ny öppning på ett nytt, orört kapitel. Där nya möjligheter, äventyr och motvind väntar.

Längs alla stigar i mitt område är björnbärsbuskarna fortfarande bara ljusbruna grenar med taggar och utan blad. Men gud vad jag längtar till i slutet av sommaren då de kommer vara fulla med 100tusentals saftiga, svarta hallon att plocka. Jag kommer äta tills min mage sviker mig! Jag är i björnbärs älskarnas himmelrike.

Vid 3 tiden kom Joel hem och med sig hade han Grandma Zaidee och Grandpa Loren. Ni skulle sett pojkarna efter 10 minuters (då de var lite skeptiska, blyga), då sprang de runt, skrattade, skrek av förtjusning, visade alla sina saker osv osv. Då passade jag på att lämna dem hemma och körde till Safeway där BECU har ett litet kontor med 3 anställda. Så tro det eller ej men nu äntligen har jag ett bankkonto och ett sparkonto + ett kontokort kommer anlända inom 1½ vecka! SKÖÖÖÖÖNT! Finally!

Har också en amerikansk internetbank, det ni fy för hundan. Avancerat hehe.

Imorgon har Katie bjudit med mig på en Baby shower till Julie ett par hus här ifrån. Julie är värd för Baby showern för en blivande mor (som jag inte kan komma ihåg namnet på).  Så det ska bli kul att få uppleva det och i USA där de kommer ifrån.  Jag menar mycket har vi som är amerikanskt i Sverige, kanske allt för mycket för de som inte gillar Amerika haha.

När Katie frågade mig om jag ville följa med sa hon:

·  Ja jag kan ju alltid presentera dig för en massa som jag inte ens känner själv! Så klockrent.

Hon känner bara Julie (värden) och kvinnan som är gravid. Men ja kul ska det bli, och blir säker gott i gott att äta där med ;)

Så för er som inte riktigt vet vad en baby shower är här kommer svaret:

·  När en kvinna är gravid så ordnar vänner, familj och släkt (bara kvinnorna så oftast, kanske någon gaypolare om man har en hade han nog med kommit). Men de andra männen håller sig borta från sådana här tillställningar. Man har med sig antingen något till den gravida (SPA- behandling, massage, pedikyr/manikyr), något till det kommande barnet eller om man har ett speciellt tema på det hela. Som t.ex. att alla måste ta med sig något till ett badrum (om det är ett nytt par som precis flyttat ihop eller byggt hus).

Så skillnaden är att hemma i Sverige skickar vi ofta gåvor, kort och visar våra gratulationer nära babyn fötts. Här är det innan, så kanske mellan 5-7 månaden av ens graviditet. Men som sagt babyshower är något som växer i Sverige med.

Eftersom det var bäckmörkt igår när jag mejade sönder hela sidan på bilen så väntade jag med att dokumentera det tills idag nu när solen sken och allt.

Här har ni bildbevis på häcken/buskarna, (den jävla) tunnan och bilen. Ni kan se var jag dragit fingrarna i dammet på bilden.

Joel ringde mig när pojkarna sov och frågade om jag kunde gå ut till bilen, öppna förardörren och kolla på ett klitermärke som satt nere vid kanten på dörren. Där stod ett nummer han ville jag skulle ge han. DET VAR NUMMRET PÅ FÄRGEN PÅ BILEN. Ehm, ja ni förstår så han kunde beställa färg och fylla i de avskavade. 

På lördag ska vi nog äta frukost ute på en restaurang, Loren, Zadiee, Katie, Joel, Nic, Dex och Jag. Mums, det ska bli kul. Min första frukost ute på en servering på en helg som vardag i och för sig hehe.  Efter lunch, tidig eftermiddag ska jag ta bilen och köra till Yasse i Gig. Lite mer än 1 timmes bilresa, så ska vi spendera lördagen och söndagen tillsammans. Vi ska nog umgås med Denise, hoppas det. Det hade varit kul!

Mamma jag älskar dig, Pappa lika så, Petra du ÄR bäst och Girrebus, fy för hundan vad jag saknar dig min bebis. Catrin se till att komma hit fortare än kvickt och där med basta. Rydsgård saknar er! Trelleborg och Anderslöv + all släkt, tänker på er ofta. Det betyder mycket när ni kommenterar och att ni vill vara med och följa mig på mitt äventyr (som jag hoppas är lite underhållande lite då och då).             


Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

Hej Malin!

klockan är ny 06.00 fredagmorgon på stavstensudde.

Det är lika roligt att läsa din det är som du satt

härhemma att pratade med oss.



KRAMAR

Mormor o. Morfar

2010-02-19 @ 06:18:29
Postat av: Mamsen

Härliga Vårbilder du förmedlar till oss from over there....påskliljorna är redan upp o vilken rhododendronbuske......hoppas att våren är där för att stanna...typiskt med bilen men som du har blivit upplärd ärlighet vara längts...o jag är stolt att du är ärlig mot din fam...:-)du ska se att det fixar säkert Joel till med lite färg o vips är det borta...Hoppas att du hade en mysig em kväll med farfar o farmor o övr. fam...kan se det framför mig när pågarna brakar loss o kör sin show....O va goa dina pågar är...rena charmtrollen...:-) Ha det bäst o vi hörs när vi hörs...O du Love Youuuuuuuu...:-)

2010-02-19 @ 09:55:46
Postat av: Keith

Jag läser dina inlägg =) Och är ganska dålig på att kommentera, men vi tänker på dig här ! Det är inte lika många roliga fredagskvällar utan Malin som med henne ;D Får snackas vi någon dag snart snäckan :)

2010-02-19 @ 11:51:31
Postat av: Peter

Vilka fina vårbilder du tagit med din nya kamera. kan förstå att du redan är nöjd med den. (Här snöar det igen för fullt just nu i alla fall)



Vad jag kunde se så var det inte så stora repor i bilacken. samtidigt är det bra då kanske bilen blir tvättad nu när Joel ska lägga på lite färg.



We All Miss You Here !

2010-02-19 @ 12:07:53
Postat av: Cattis

Sitter och kollar ut . . Det spöregnar, första regnet på väldigt länge men du vet vad vi tycker om regn :/ haha, det är nog underkylt dock men gud vad jag är avundsjuk!!! Jag vill också ha vår och framför allt vill jag träffa dig min solstråle. Får dock vänta ett tag till men jag tror det kommer kännas bättre när jag kommer lite närmre iallafall. Tycker även vi får klura ut på något vänster så att vi kan ses i maj, fira våra 40 tillsammans ;) Hoppas att du sover gott, att det är lite varmare även på rummet nu . . haha! Vi hörs när vi hörs, idag hoppas jag. LOVE YOU <3

2010-02-19 @ 12:09:50
URL: http://catriniusa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej svej! Är inne och läser lite då och då, dock är jag lite dålig på att skriva kommentarer.... Det är jättekul att läs hur det går för dig. Härliga vår bilder, hoppas våren kommer till skåne snart, jag är sååååå less på snön! Ha det bra och oroa dig inte för bilen, det ordnar sig med lite färg!!!! Stor kram från Camilla och grabbarna

2010-02-19 @ 22:27:27
URL: http://allimacdesign.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Hej Sötis! Vad underbart att våren har kommit till dig, jätte fint du ser ut att ha å kul att du skriver så bra och gulliga bilder. Har du det bra? är dom snälla mot dig? och tar du hand om dig själv och unnar dig att göra det? Många goa kramar från mig :) <3 <3 <3

2010-02-20 @ 08:00:04
Postat av: malin

usch! och vi fick säkert 2 dm snö TILL inatt "/

tycker det är super bra btw att du har mycket bilder i din blogg (Y) :D

2010-02-20 @ 18:34:01
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0