A weekend in Seattle and Gig Harbor

Så nu har jag återhämtat mig sen jag råkade radera allt igår. Så i lördags gick jag upp på morgonen (8.00). Jag bakade muffins, sådana färdig mix som man bara tillsätter ägg och mjölk. Jag tänkte att jag kan ju ha det i veckan till pojkarna. Jag gick sen upp och tog mig en dusch och kämpade med att föna mitt hår så rakt så möjligt. USCH det är inte lätt att inte ha en plattång/stylingjärn J Som jag kämpade!

Det var så skönt, värdföräldrarna skulle iväg och pojkarna var hos morföräldrarna. Så jag hade hela huset för mig själv från 8.30-11.00! Lugnt , skönt, jag kunde spela hög musik och bara njuta!

Vid lite över 11 körde Joel mig till South Freeway Station där jag skulle ta bussen till Downtown Seattle. Det tog bara 20-25 minuter vilket gjorde mig positivt överraskad. Jag träffade Yasse och vi gjorde downtown (inte så mycket att göra dessvärre, där blev jag lite besviken). Vi åt thaifood och kl18.00 skulle vi träffa 5 andra aupairer + den ena aupairens kille. Vi skulle säga hejdå till Lisa då hon åkte hem idag så vi åt på Red Robin nere på en pir. Såå mysigt och på Red Robin får man fri påfyllning på pommes dricka och dressing/dippa!  Det ni..det är inte felJ

Sen på kvällen umgicks jag med Yasse, Denice och Amy. Vi var på ett spelställe, Game Works. Där fanns allt från motorcykelrace till bilar till dansplattor till kasta basketbollar. Vi hade en trevlig stund med många skratt!

Vi åkte sen runt lite i Seattle Downtown med Yasses värdpappa och vän. Efter det körde jag hem i Yasses bil, så hon den filuren fick åka.. Najs för henne eftersom klockan var sent, way pass midnight! Väl hemma skypade vi med mammsi sen låg vi och snackade till kl 04.00.

Klockan 10.00 var vi uppe igen, söndag morgon. Vi åkte till sjukhuset/vårdcentralen eftersom Yasse haft ont i magen i en vecka. De gjorde ALLT  på henne, tog blodprov, röntgade, EKG osv osv.. Hemma i Sverige hade de bara undersökt henne och gett henne medicin och sagt.

– Ja blir det inte värre får du komma tillbaka om ett par dagar! HAHAHHAH     

Vi kom fram till att hon skulle dricka mer vatten och äta mer fibrer!

NUUUU FICK VI ÄNTLIGEN SHOPPA. Vi kastade oss in i bilen och körde till Westfield Shoppingcenter/South Center. Där fick jag shoppat MYCKET! SÅÅÅ MYSIGT OCH KUL VI HADE! En toppenhelg helt enkelt.. Och ganska många dollar fattigare! Yasse skjutsade mig till downtown och jag tog bussen hem. Joel hämtade mig kl 19.00 på stationen.

Väl hemma började jag kolla efter återförsäljare till ghd (good hair day) plattänger/stylingjärn. Och såg då att jag kunde beställa hem en och betala på internet vilket var sjukt smidigt. Så det gjorde jag! 103$ rena KLIPPET, VILKET KAP! Det är totalt 745 kronor och hemma (+ på den svenska hemsidan) koster de minst 2.000 kr (finns även lite dyrare). Så nu väntar jag bara på att den ska komma till mig! Jag längtar efter den, jag valde en lila med mönster på och i paketer fick jag även en resehårfön, klämmor och en varmtålig väska!

Och jag måste ha den innan jag ska skriva upp för körkortet! Och det ska jag göra på fredag, för då kommer de ta kort på mig med..Det är JU VIKTIG J

Ryan Katies bror kommer att hämta mig och köra oss dit. Han ska förnya sitt körkort, det måste man var 5:e år eftersom man kan förändras så mycket på 5 år. Man kan ha gått från smal till FET haha. Så ni får hålla tummarna då för mig.

Imorgon börjar min Spansk klass, Jasmin en tysk tjej kommer och hämtar mig sen ska vi samköra 8 tisdagar i rad.

På onsdag kommer Lucia min LCC hit och ska snacka med mig och mina värdföräldrar. Ett välkommande och så diskutera lite.

På torsdag ska jag och en massa andra aupairer till Spotted Cow, där blir det skitsnack och fika (glass).

Till helgen ska jag träffa Thanh en tysk tjej som bor i Seattle. Vi ska nog till Westfield Shoppingcenter och ja vet ni vad, SHOPPA!

Ska kanske träffa Yasse med och får se vad som händer...

Nu  har mina pojkar öroninflammation igen, de gick inte bort med deras förra medicin. Så nu fick de en ny dos idag. 10 dagar till med penicillin = 10 dagar med 2 st diarréfall! Less fun but hey, that’s life sometimes..

Här kommer bilder sen helgen…
Seattle


The space needle


Vill man av bussen ska man trycka på detta gula band i bussen..
Såå 1995 hahah


Älskar dessa gummistövlarna! GE MIG.. Eller vad säger du Cattis?


Seattle Downtown


Nere vid vattnet, Public Market är en stor marknad året om. Där man
kan köpa allt från handgjort till fisk!


Det första Starbucks i världen!




Jag med typ en kafferost eller nått tror jag, den första!


Här har vi tuggummiväggen idag! :) sååå äckligt! Jag höll mig på
ett BRA avstånd från väggen kan jag säga er.


På Red Robin


Yasse när hon ser ut som vanligt


Amy, Inez, Amanda, Lisa, Johan, Denice, Yasse och Jag..


När vi gick på kvällen stod de 3 par och dansade jive/bugg mitt på gatan.
Så ball, sjukt roligt


På Game Works Yasse och Denice


Yasse ger järnet


Jag och Amy


Denice och Yasse


På vårdcentralen





Här ska vi spendera sommarhelgerna! Ellerhur Yasse


Detta var vad jag shoppade

Redken schampo
Sjukt snygga boots som jag är helt kär i
Jeansjacka
Leggings
Spanskbok
Skjorta
Blå långärmar t-shirt
Brun kofta
Bh och trosor
Nagellack
och bodybutter!

Mina köp är inhandlade från Forever 21, H&M, någon hårsalong, i en bokaffär, Journey och body and wash.


Kommentarer
Postat av: Yasse

Good job :) Underbar helg mannen.. Du sviker väl inte mig i helgen? :( Pusssssss<3

2010-01-19 @ 05:17:37
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: Yasse

Jihha, vi ska ses <3<3

2010-01-19 @ 05:53:53
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nu har ditt äventyr börjat, ser fram emot när vi kommer förstår om där är mycket att se o shoppa..:-)Glöm sen inte att fota i Gig Harbour...vill se hur där ser ut...Hälsa Yasse Kramis..<3

2010-01-19 @ 07:16:26
Postat av: Mirisen!!

Låter som en riktigt underbar helg gumman! :) Kul att du träffat så många nya vänner, hon Yasse verkar hel ball ;) Riktigt skoj ju. Skorna du köppte är AS SNYGGA! ;D Rikigt bra köp. De andra sakerna du köppte såg jätte fina ut också, men skorna nr 1 lätt ;) haha. Vi får ta och skype idag eller imorgon kväll, ett tag sedan nu. Saknar dig mitt härta! JAG ÄLSKAR DIG <3<3<3

2010-01-19 @ 12:34:02
Postat av: anna

verkar ha varit en underbar helg! fiina saker du fick shoppat! blev de inga gummistövlar?! :) dom såg grymt snygga ut! :D hoppas du får en jättebra vecka! kraam anna L :D

2010-01-19 @ 13:44:49
Postat av: Nina

Åhhhhhhhhhhh den som var 20 igen:-). Snygga stövlar måste jag säga. Dina saker var jättensygga. Kram Nina

2010-01-19 @ 14:58:14
Postat av: pappa

Hej Malin! Kan inte du köpa en fisk till mig på Public Market? En amerikansk! Kramisar pappa

2010-01-19 @ 18:56:45
Postat av: Hannah

OOOH, lycka till med körkort och allt vad som ska göras. jag har inte hunnit träffa dom än, men i helgen ska vi nog få ihop nåt! du verkar ha träffat många roliga människor där borta. vi måste verkligen se till att få ihop nåt så vi kan ses, hade varit skitkul verkligen! pussar!!

2010-01-20 @ 01:28:43
URL: http://hhni.blogg.se/
Postat av: Peter

Ett råd Köp stövlarna ! Lycka till med Spanskan och körkortet...

2010-01-20 @ 14:21:33
Postat av: Håkan

hej malin hoppas att allt är bra med dig.passa på att ha roligt och njut.kramar från klagstorp.

2010-01-20 @ 18:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0