Söndag och Måndags uppdatering..

Ja vilken söndag jag hade igår. Ja sa det till Joel när han hämtade mig på busstationen igår kväll att, tänkt så mycket kul ni får läsa eftersom jag råkar ut för allt och jag bjuder verkligen på det! Nu i efterhand skrattar jag själv åt det men ändå..

Så Jag och Yasse åt en sjukt god frukost, äggröra med skinka, paprika och rödlök. Sen åt jag flingor med banan och blåbär mums. Sen fixade vi oss och åkte till Southcenter, Där mötte vi sen upp Thanh (tysk tjej) och Laura (australiensisk tjej). Vi kollade runt och åt. Mest Jag och Yasse som shoppade som vanligt! Men vi har nu bestämt oss för att inte shoppa mer, inte på 2 veckor, så nu ska vi spara 2 veckolöner.. Kvar på min ATT KÖPA LISTA står nu bara, converse skor, kamera och jacka.. Så de kan vänta lite.. Men ska börja kolla efter en ny kamera snart, måste verkligen ha en ny SNART! Min börjar bli så dålig, bilderna blir riktigt dåliga. OCH vet ni vad, de är inte mig eller någon/något jag fotar det är fel på utan det är FAKTISKT kameran J LOVAR!

Well om vi nu ska gå tillbaks till allt som hände från kl 17-21 igår kväll.. För det var mycket! Thanh ville ha schampo så vi går i ÖSREGN över parkeringen och över gatan till Target. Hon handlar inget schampo där (fråga mig INTE varför, för de har verkligen nästan alla sorter), sen fortsätter vi till busshållplatsen i ÖSREGN. Mina papperspåsar ramlar sönder efter som det ÖSREGNA så mycket. Jag fick försöka trycka ner allt i mina andra 20 plastpåsar. När vi kommer till busshållplatsen ser vi att vi ska vänta 25 minuter på bussen, så 19.10/19.15 är vi framme på 3rd University st. Där yrade vi runt ett par blocks och gator för att hitta Thanhs buss och tillsist började jag bli orolig för min buss.. Min gick från 4th Union st. kl 20.00.. Så jag lämnade Laura och Thanh och började leta efter min buss.. Jag hade MYCKET kassar och allt vägde väldigt mycket tillsammans. Upp för ett par blocks ner på en annan gata och upp ett par blocks till.. OJ OJ OJ  vad jag yrade runt och frågade alla.. Jag förstår inte det idag då jag egentligen visste var min buss gick ifrån.. Men jag var trött, dyngsur (heeelt  j’vla genomblöt), trött, mina lungor värkte, jag sprang, min högra arm (min ”lyckofena”, lyckohands arm) började krampa och herregud jag ramlade nästan ihop.. Tiden tickade och jag kände hur jag höll på att bryta samman. Jag ville bara sätta mig ner på marken och hoppas på att bussen skulle komma förbi och plocka upp mig. Men NEJ, det är bara att bita ihop och kämpa tills du står vid hållplatsen, DIN hållplats, då kan du vila Malin, INTE innan. Alla uteliggare, pundare, knarkare och tiggare kastar sig på dig vid varje nytt block du entrar och jag liksom tittar bort, försöker göra mig osynlig och bara springa förbi dem. Där går jag helt själv, med sjukt mycket som förtynger mig (gör det svårare för mig att springa fort), en tjej på snart 20 vårar klockan 20.00 HELT ENSAM i Downtown Seattle. Kanske inte det bästa, eller?

Men tillsist hittar jag min hållplats, där står två killar i 25 år åldern och de skulle också till Everett, med MIN buss nr.510. ÄNTLIGEN! Väl där fick jag rota fram 2.50$, men jag hade bara 2.25$ annars hade jag fått betala 3$. Så jag frågade killarna om jag kunde få 25 cent  av dem, (herregud, här tigger Malin hahahahha), och klart hade den ena det som jag fick. Så bussen kom och hem kom jag! Satt och pratade med två mycket trevlig killar (ålder ca 23-25) på bussen hem, jag ringde nämligen Yasse och då satt de och glodde på mig eftersom de inte förstod ett ända av vad jag sa. När vi pratat klart sa den ena: Var det franska du pratade? Nja inte riktigt sa jag, men svenska hehe. Så där var samtalet igång…

Nu fortsätter vi till dagens dag, måndag den 25 januari.
GRATTIS ULLA!!! J
Hoppas du har haft en underbar dag.

Jag jobbade  8.30-10.00,  sen kom Ryan och hämtade mig kl 11. Han körde mig till Körkorts kontoret, där fick jag nummerlapp 392 och 370 expierades och de hade bara 1 disk öppen för de ärendena! Hur smart är det på en skala..Så jag bestämde att jag skulle ta en till lapp och så körde vi till banken så jag kunde fixa ett konto och kontokort så länge. Men ja det gick ju inte riktigt som jag hade velat att det skulle göra. Här tänker jag: VARFÖR SKA ALLT GÅ EMOT MIG, VARFÖR KAN INGET BARA FLYTA PÅ? Vad har jag gjort liksom? Det är frågan.. För damen lät inte mig öppna ett konto för jag inte hade ett amerikanskt körkort eller amerikansktpass, vilket är struntprat! Sen var jag även tvungen att ha mitt J-1 papper (mitt visapapper) och min DS-form.. och de har jag skickat till Boston, CC’s huvudkontor för att få de signerade och stämplade ås jag kan lämna USA och åka till Vancover, Kanada. Då påmindes jag om att JUST det Malin, du måste ringa Boston kontoret. Och varför ska jag nu det tänker ni, jo för att jag skickade iväg mina papper men skickade inte med ett extra kuvert  med frimärken och min adress så jag var ju tvungen att försöka fixa det med.  Så ja jag fick inget konto, men vi ska fixa det nästa vecka eller något.

Så mot Körkorts kontoret styr vi nu bilen igen. När jag kommer in så ropar de upp 394 och jag hade 392!! Liksom lite tur och flyt kunde jag väl haft, men NEJ icke… Nu fick jag vänta tills 412 istället (den jag också tog innan jag lämnade kontoret första gången).  Det gick ganska snabbt nu för de hade öppnat fler diskar så väl framme betalar jag mina 20$ och går till dator nr.5 med mitt namn på. Och startar testet.. 20 rätt av 25 ska man ha.. När jag svarat rätt på 20 frågor i rad (JA ni läser rätt) så la det ner och så stor det att jag klarat de. JIIIPPPIII. Sen tog jag en ny lapp och väntade igen, gick fram och så fick jag veta att jag skulle nu ringa och beställa en uppkörningstid (ska jag göra imorgon) sen åkte vi hem.

Jag ringde Boston Kontoret och fick ett glatt besked, de hade tagit emot mina papper, behandlat dem och de skickade tillbaka dem idag, så jag ska få dem om nu allt går som det ska om 3-5 arbetsdagar. Så lite lyckliga besked fick jag i alla fall idag..

Nu har jag kvar att fixa:
-Bankkonto, bankkort
-Uppkörningen

-Klasser (blir inte fören i april, då de nya kurserna/klasserna kommer)

Här kommer lite bilder sen i helgen och även sen idag med pojkarna!
God morgon Sverige och snart god natt USA!

Yasse, Thanh och Laura


Laura och Thahn i busskjulet


Jag och Laura, sååå himla blöta!


Åhhh jag, blöt och grann haha



På väg till Gig Harbor där Yasse bor i Lördags..


Fint stort berg


Tacoma Dome, där har de en massa konserter bla
Black Eyed Peas, Nickelback.
 

Jag och Nicky


Jag och Dexy


Dex "The bad ass" Yates, eller ja jag tycker han ser lite bad ass ut
nu med tejpen  pannan och det blodiga såret..


Pojkarna busar på den lilla lekplatsen/basketplanen bakom huset..




Mitt hus sett från trädgården


bilden ovan: Mina fönster ovanför garagtaget, de två längst till  höger.. Så vill ni kan ni ta er upp på garagetaget och sen klättra in på mitt rum ;)
 

      


Kommentarer
Postat av: Yasse

rattis igen gumman till uppskrivningen.. <3

& stackars din lyckofena.. Nästa helg planerad, ser fram emot de ;) love <3

2010-01-26 @ 06:06:00
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Ja du gumman, varje dag är ett äventyr för dig...Men du kommer att lära dig mycket. GRATTIS till uppskrivningen 1 sak mindre...Nu är det snart tuta o köra.:-) Va söta pågarna är, riktiga godingar....Ha en fortsatt bra dag/kväll...Natti natti dröm söt o bamsekram med vinden fr mej till dej...Pass på nu kommr den...Smack....

2010-01-26 @ 06:32:03
Postat av: Lena

Grattis till uppskrivningen. Vilka äventyr du upplever! Idag är det -13gr på Sturup,vintern håller i sig.

KRAM

2010-01-26 @ 07:40:15
Postat av: Lisa

Grattis hjärtat! :) Hoppas allt är bra, jag saknar dig här hemma!

2010-01-26 @ 10:10:12
Postat av: Håkan

GRATTIS till teoriprovet. Lycka till med körningen.



kramar från klagstorp!

2010-01-26 @ 17:24:11
Postat av: Petra

Grattis till körkortet hjärtat mitt ! hoppas allt är bra med dig, och vi saknar dig !

Snöar som in i här igen nu, blääää på det asså!

alla mår bra annars & längtar sönder till jag ska till dig . jag saknar dig fruktansvärt mycket!

2010-01-27 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0