Torsdagen den 28 januari

Här får ni minsann uppdatering från rätt dag, det måste kännas konstigt för er där hemma att kunna läsa inlägg två dagar i rad. Hahah, jag har ju inte kunnat publicerat  det på ett par dagar nu. Jag har haft fullt upp!

För två dagar sedan började jag känna mig lite konstig i halsen, slemmig och småhostig. Igår när jag skulle lägga mig så kände jag efter och insåg då att det även ömmade när jag svalde i min högra hörselgång, lite småkul ju (eller INTE). Så jag tog två Tylenol och gick till sängs. När jag vakna upp imorse var det likadant, men jag har klarat mig genom dagen utan problem. Men imorron skulle jag och Yasse ut och partaja i Seattle!! Åhhhh, Sean hade fixat in oss på en klubb, men nej de får bli en annan dag. Men jag har lovat mamma och även mig själv att jag kan inte fara och flyga om jag inte känner mig 100. Det blir bara värre och eftersom jag precis blev frisk när jag kom hit till familjen efter att ha varit sjuk i 4 veckor så borde jag vara lite mer försiktig. Så ja det är hemskt att säga det men jag får ta det lugnt i helgen. Angelica frågade även om jag ville hålla henne sällskap imorronkväll då hon skulle passa hennes värdbarn till 23.00. Men jag kunde ju tyvärr inte det, men det hade varit supermysigt och jag tror att vi ätit pannkakor då. SVENSKA, tunna och goda sådana!

Jag kan ju säga att denna dag varit knasig, händelserik och rolig. Morgonen är som vanligt och inget var speciellt annorlunda förutom stackars Dexters illröda, såriga, ömma rumpa!L När jag ska ta ut ungarna i garaget till deras playarea så ser jag att Joels bil är hemma. Lite så små chockad blev jag.. Vadå är han hemma och utan att jag vet det hahhaJ Mycket riktigt visade det sig att så var fallet. När pojkarna sov kom en mycket blek, trött och hängig person vid namn Joel ut från sitt gömställe. Han gav mig så min lön med, NAJS! Och den ska sparas, eller hur Yasse!? Sen skickade jag han in till sitt gömställe igen för han såg inte allt frisk ut. Sen varken hörde eller såg jag mer av han fören jag kl. 16.45 hör världens duns (jag är i köket) och Katie som är 3-4 meter ifrån mig slänger ner Dexter från knäet och lite hysteriskt säger/skriker:

-  Ohh herre gud Joel, Joel..

-  Barnen skriker hysteriskt och jag ser att Joel ligger avsvimmad i hallen så jag tar barnen in i vardagsrummet och försöker lugna ner dem medan Katie får liv i Joel.

Joel kravla sig in i rummet bredvid (hans gömställe by the way) och Katie ringde kliniken/doktorn. Jag hjälpte sen Katie lite med barnen, med mat och lekte lite.. Det bestämdes att Joel skulle åka till kliniken och så skulle de kolla var det var med honom. Och något jag glömt nämna är att han tog svininfluensa sprutan i tisdags så 2 dagar sen. Och han har inte mått så bra sen dess som sagt.. Så Katie frågade om jag kunde köra Joel till kliniken eller om jag ville ta hand om pojkarna. Mig spelade det egentligen inte någon roll men eftersom jag inte hittar riktigt här omkring så kände jag att det var bättre Katie körde om Joel inte skulle vara kapabel att vägleda mig.. Så jag tog hand om pojkarna, diskade undan sen de ätit, lekte med dem, lagade mat och fixade.. Sen kom de hem igen kl kvart i 7.. De trodde antingen att Joel hade fått en liten sväng av svininfluensan eller så var det något med magen typ.. Hoppas han är bättre snart.. Det är faktiskt lite läskigt att se någon så blek och som går och ramlar runt, det kunde slutat mer illa än det gjorde. Han ramlade trots allt på en matta och där det inte fanns några kanter eller hinder.

Efter jag och Katie ätit det jag lagade så gick jag och hämtade posten i vår brevlåda på andra sidan vårt område eller ja väg och jag hade fått mitt J-1 visa tillbaka! Jippiii, kanske turen återvänder nu! Så på måndag ska jag åkte till DMV och fixa med min adress och även boka min uppkörning då med.. Sen ska jag bara fixa mina banksaker med men det blir en annan måndag. .. Jag hjälpte även Katie att lägga pojkarna sen frågade de om jag ville se Burn Notice (en amerikansk serie) med dem så det gjorde jag. Det är en agent, typ James Bond liknande handling fast ingen film utan en serie. Sen såg vi Community en annan serie och nu sitter jag här och ska snart lägga mig.

Sen eftersom jag känner mig lite så som jag gör så gav Katie mig några sugtabletter med jordgubb/grädd smak som ska förhindra förkylning osv osv.. Typ som Esperitox och Kan Jeng och sådana andra naturpreparat. Får se om det hjälper..

Nej nu ska jag posta detta inlägg och kasta mig i säng.. Och vet ni vad där hemma?? Imorgon har jag varit hos The Yates exakt 3 veckor och i USA over all 26 dagar, alltså på måndag har jag varit hemma från Sverige i 4 veckor (1 HEEEEEL MÅNAD). Så länge har jag aldrig varit hemifrån tidigare och vet ni vad? Fast det känns lite så tråkigt och att jag saknar folk hemma så har jag det toppen här, trivs jättebra och jag vill inte hem! Ni får komma hit alla J LOVE YOU ALL            

PS. Den lila fläcken har jag tagit bort idag med blekningsmedel. DS


Min äggmacka med kaviar idag!


Min normala frukost! FOREVER <3


Denna bilden är till PETRA, glömde lägga upp den sen helgen. Det är en
Betsy Johnson affär mitt i downtown Seattle. Hur coolt är inte de och BRA!


Kommentarer
Postat av: Mammi

Du skrämmer mig när du skickar sådana sms..:-( Det han fara hundra tankar om vad är det nu som har hänt, vad har hon nu gjort hos fam Yates, snart skickar dom väl hem dig...Hihihih Jag hoppas att Joel snart kryar på sig det hörs ju inte bra.... Jag ska köpa Inotyl salvan o skicka over there till lille Dexs rumpa...stackars påga bid..<3<3<3 Ska till Å ikväll så kanske msn..Vi hörs o inga mer Emil i Lönneberga grejor...hihihi o du snacka nu ihop dig md tjejerna för here we come Vancover..Den chansen får du inte mer i ditt liv....Typ hur många får uppleva ett vinter-OS...Inte jag iallafall... Love you <3<3<3

2010-01-29 @ 07:20:28
Postat av: Yasse

du har bestämt dig fört o svika mig idag? :( Oh stackars mig.. alla pojkar för mig själv. HAHA. Nej, men gumman,kommer sakna dig denna helgen.. Fast en sak är bra, men bara en. Det är att vi iaf kommer spara vår lön. HAHAHA. Lättare om vi inte ses.. JObb kallar.. LOVE U <3<3

2010-01-29 @ 17:03:40
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: Håkan

har du köpt lotter? när jag skriver detta så är det full snöstorm.hur är vädret hos dig jag tänker på vinter os.tänk nu på var du lägger mamsens salva så det inte blir fler fläckar.kramar från klagstorp!

kram!kram!kram!

2010-01-29 @ 19:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0