Mississippi River och hemresa till Everett...

Ja då sitter jag här på flygplatsen efter en helt underbar Weekend i Minneapolis/St: Paul, Minnesota.

Jag har haft det toppen, en riktigt lyckad helg. Mycket god mat, väldigt trevligt sällskap och mycket sevärdheter.

Judy, Peter, Brittany och Aaron är helt underbara. Jag kommer snart igen, det blir till att spara ihop och ta mig till Eagan igen! Och länge ska det inte dröja!

Idag åkte vi en ångbåt/paddelbåt på Mississippi floden. Mysigt var det, jag fick se var Minnesota floden möter Mississippi floden, en örn i ett träd (Usas landsörn, jag har bara sett dem flyga innan eller i en djurpark). Fint var det i alla fall, synd bara att solen inte visade sig. Men det var varmt ändå så det gjorde inte så mycket.

Efter turen åkte vi och åt sen lunch på ett italienskt ställe. Mycket god mat, mysigt inrett med en italiensk delikatess butik.

Jag kom tidigt till flygplatsen. Hela 2 timmar och 15 minuter innan planet skulle lyfta. Men det var inte lönt att göra något på 1 timme så jag sa åt dem att köra och lämna mig. Jag kan alltid roa mig, man har ju musik, dator och mobil + bok :)

Det räcker kan jag ju lova er för att i alla fall jag ska roa mig i några timmar.

Jag har hunnit rensa och organisera i mina fotomappar och ja nu skriver jag detta inlägg. Så är det med fixat tills jag kommer hem då jag kommer vara riktigt trött och kasta mig i säng. Imorgon är det en vanlig 10 timmars arbetsdag som gäller!

Usch det tar emot att tänka på det, hur mycket jag än har saknar pojkarna så är inte 10 timmar alltid lika kul hehhe..

Om en timme ska planet lyfta, så det börjar väl närma sig bordnings dags snart..

Fick ju lämnat Mamma igen, usch jag hatar det där med att säga hejdå, eller ja på återseende såklart :)

Alltid lika jobbigt, det har känts som att jag skulle åka hem till Sverige ju, åka HEM. Men nej det blir bara mitt tillfälliga hem som jag ska åka till..

Det kommer bli en kort vecka, jag jobbar tis-tor, sen kommer vi åka till östra delen av staten och campa. Så på torsdag blir det camping till på söndag.

På söndag ska jag sen hämta Emilia hos Angelica som då kommit från Kalifornien på lördagen. Hon ska stanna hos mig i 1 vecka.

Ska bli mycket trevligt..

Vill ni se hur denna Sjöbotös ser ut så kan ni kolla här på hennes blogg,

Sen i augusti kommer det nog bli en weekend till Vancouver, jag vill till Victoria (Canada) med, sen Lady Gaga den 21 augusti, och en sväng till Mount Rainier blir det nog med, Mt. Rainier är 3 km högt och det ligger på samma nivå över vattnet som Seattle gör. Så vi kan se hela berget, coolt!

Nej nu ska jag lägga ner detta och göra mig klar för att snart hoppa på flyget och läsa ut min bok!

Ha det bäst, nu ska jag hem och fightas med hemlängtan och saknaden av älskade människor i mitt liv!

http://emilia1.blogg.se 

Sen i augusti kommer det nog bli en weekend till Vancouver, jag vill till Victoria (Canada) med, sen Lady Gaga den 21 augusti, och en sväng till Mount Rainier blir det nog med, Mt. Rainier är 3 km högt och det ligger på samma nivå över vattnet som Seattle gör. Så vi kan se hela berget, coolt!

Nej nu ska jag lägga ner detta och göra mig klar för att snart hoppa på flyget och läsa ut min bok!

Ha det bäst, nu ska jag hem och fightas med hemlängtan och saknaden av älskade människor i mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Mammi

Ahhhhh min alskade tos, vad jag saknar dig redan....Hade velat att du skulle hanga med oss till South Dakota....Hoppets finns att vinna money sa att jag kan komma over to you a last gang....Ring mammi nar du har vaknat Love you i massor....<3,<3 <3 Alla halsar till dig....

2010-07-20 @ 12:20:41
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

Roligt det ska bli!!!



:D



Snart är det fanemaj dags att flyga!!

2010-07-21 @ 02:29:11
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0