Tänk vad lite ledighet kan göra en gott..

Idag vaknade jag med tanken att jag bara hade en halvdag framför mig. Det har inget att göra med pojkarna, för de älskar jag obeskrivligt. Utan bara att få ha lite tid för sig själv.
Bara vara, inte ha några krav utan ta minuterna som de kommer.

När Mormorn kom och bytte av mig 12.00 gick jag upp på mitt rum. Jag skypade med Pappa och Mamma. Jag fick skrivit lite med Mira, skönt att höra av henne med :) Min lilla skrutta..

Jag såg på en ganska nyinköpt film som jag inte sett innan. Jag har läst ett par kapitel i min bok. Jag körde igenom alla mina övningar för nacken och hållningen. Nu bloggar jag och är hungrig som en gris, klockan är 16.50! Så maten är bara runt hörnet, 17.30 kommer väl de ske cirka.

Så jag ska nog inte svälltas helt hehe ..

Nu ligger Mamma och alla andra i Sverige och sussar sött. Det är sista jobbedagen för många hemma imorgon. Sen börjar ett nytt kapitel med ganska så mycket mer extra, ledig tid. Den lediga tid man får är ju alltid för kort också, eller hur. Men helt nöjda blir vi nog aldrig :)

Det är så kul att prata med Mama och ja jag hör att även Peter är fruktansvärt spännda, exalterade och glada över att komma hit. Snart snart snart gäller det ju.. Om ganska så exakt 2 dygn ska jag hämta dem på flygplatsen med Cattsans sälle.

Jag tror det kommer bli så att jag ska köra till Cattis och spendera natten där, i mitt andra USA hem. Och att vi sen chillar lite på dagen, sen kör till Westlake Shopping Center (även kallat South Center). Så vi hänger runt där lite, det ligger nämligen max 5 minuter från flygplatsen. Så ja nära och bra.. Men ska INTE köpa något, kan visserlige inte lova något. Kan vara något jag absolut måste köpa, men tror inte det. För kläder har jag så jag klarar mig nu i alla fall. En bra bas har jag fått, i alla fall enlig mig själv :)

Måste förresten föra över detta föslag till min "särbo" Cattsan ikväll och se om Fre-Lör planer blir godkända ;) hahah

Idag ska även Pette lilla hämta hem sin på som varit på semester, kärt kärt :) Så glad för henne och kan inte bärga mig för att träffa honom när jag kommer hem. 

Från det ena till det andra, jag tänkte gå en sväng idag men vädret är sådär lockande. Mulet 13 grader och småregning, ni vet sådär FINT REGN.. Ellerhur Catrin, Mamma det är du och jag som säger det i alla fall.. FINT regn..  

Jag fick även skrivit lite med Camilla, hon satt på LA's flygplats och väntade på sitt flyg hem tiill Sverige. Första gången på 1 år! Det ni, jag kommer med vara i den situationen om bara ett stenkast eller två..
Att känna känslorna av att lämna något så omtyckt, älskat och betydelsefullt för något med desamma känslorna och intrycken!
Livet är inte lätt och det är väldigt många tråkiga beslut och val man msåte ta och mycket man måste avluta mot ens vilja. Men det ordnar sig alltid, det gör det faktiskt. Tiden läker allt för eller senare. 

Man lurar sig själv att inte tänka på det som var och man tvingar sig själv att tänka framåt. För det är ju det som gäller och är aktuellt. Eller? Svårt är det i alla fall.. 

Hoppas på finare väder när jag får mina besökare nu till helgen och 10 dagar framöver. Det ska ju firas Independence Day eller ja med känt som 4 of July på söndag. Spännande och väldigt AMERIKANSKT :) Det ser jag fram emot..   

Nej gott folk, nu ska jag kolla lite tv innan maten. Ha en underbar fredag, ett gott slyt på en arbetsvecka och ha en bra helg! För det ska jag ha! ♥


Ja den jävla vågen i Thailandet gjorde ett är på ryggen! HAHAHHA, men får mig att skratta i alla fall..


Tänkt mycket på resa sol och värme PARADIS de senaste dagarna. Alla åker på 1-2 veckors resor. Fy vad skönt de hade varit, usch!! Ja nej nu blir det en Thailands bild till sen får jag släppa det och hålla tummarna för vårt egna Washington sommarväder! Som enligt vad jag hört ska vara AMAZING! hahah så nu är det upp till bevis :)

 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Min solstråle till dotter, ja du nu är det inte långt kvar och det känns som igår när jag o Petra åkte hem. När du började nedräkningen på din blogg kändes det som det var oändligt långt bort men men det ä det ju inte. Kan tänka att Anna o Maria känner likadant men när vi sen kommer hem är det inte många dagar för dom innan de sitter på planet till dig over there...:-) Ja du jag längtar o nu är all tvätten tvättade o Peter tog ett tag med snabeldraken o städade toerna....:-) Min goe Prins. Som du såg fick vi ett trevligt mail från Judy med fam o ´vi ser fram emot att få träffa dom o att nu Peter ska med jaktlaget o ev skjuta rådjur o hjort är ju inte fy skam....Sen skulle de grilla rådjur o jag får väl sitta med Judy o sticka hahahhaah Det kommer bli mitt adra livsresa jag gör o är glad att jag tog emot o tackade jag till detta för detta erbjudande fick jag 1988 men tog inte steget...Nu är vi här o det ska bli himmelens kul o vilka upplevelser...Ha det bäst o längtar att få träffa dig, Cattis, Angie Fam Yates....Ska pussa pågarna..hihih Kramis i massor min jordgubbsfylldabakelse till dotter....<3<3<3

2010-07-02 @ 07:12:34
Postat av: Emelie

Hej Malin! Tycker d e kul att läsa om dig o din nya vardag! Häng inte upp dig för mycke på framtiden utan lev i nuet! Hoppas ni får d mysigt nu när Helene o Peter kommer o hälsar på! O lite bättre väder kanske = ). Här e d varmt o gott kan du tro hehe... Have a good one! = ) Kramar Emelie Frissan

2010-07-02 @ 08:45:36
Postat av: Anonym

snart sak vi dra dit ihop!!! o det kommer bli bästa resan ever:)))

2010-07-04 @ 18:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0