Animal farm, stek i solen och picknick!

Goddagens goddagens.. Här är det tisdag och solen har stekt hela dagen. En riktigt fin dag, enligt vädret ska det bli så nästan hela veckan. Så det är ju inte alls fel!Nu är klockan 19.00 och det är 21 grader, lite slöj moln och sol..

Jag började 8.30 idag och Katie kom med ideén att jag skulle ta pojkarna till Animal Farm i Forest Park, Everett. Det är en sak de har nu över sommaren, till och med dne 15 augusti. Så vi kommer nog besöka det ganska så många gånger nu framöver..

Pojkarna älskade det! Där var getter, får, killingar, mini grisar, kaniner, höns, kycklingar, ankor, gäss, kalvar, hästar och shetlands ponnies! Kul var det i alla fall..




Efter vi klappat djuren fick vi upp till en stor gräsmatta, här i Forest park finns även en jätte stor lekplats och ett vattenställe, med olika leksaker och ställningar som sprutar vatten..

Men idag blev det bara gräsmattan och djuren för vår del.. Vi satt oss på filten och åt vår picknick. Pojkarna åt allt och var riktigt glada. Liksom nöjda med livet :) Precis som jag i just den stunden!♥

Sen blev det till att byta blöja i bilen innan i åkte hem.


Efter pågarnas napp blev det utomhus som gällde. Vi lekte i trädgården, de ritade vid sitt egna bord/bänk. Vi gick en liten runda och kollade blommor..

Vid 16.00 gick vi in och lekte i bollhavet innan Joel kom hem och jag slutade.. 




När jag slutat hoppade jag i träningskläder och vandrade ut i solen. Jag fick en bra runda på cirka 35 min i rask takt.. Tog en dusch, föna håret, platta det. SKÖNT att ha allt fixat.. 

Jag hjälpte även Katie med salladen till maten, sen åt vi och jag tog hand om all disk och satte in i diskmaskinen.. 

Ja och nu sitter jag här.. Väntar på att Cattsan ska ha motionerat färdigt och kommit hem så vi kan snacka litt.. 

Förresten så fick jag skypat med Maria idag! :) ♥

Jag kan inte förstå att Mamma och Peter snart kommer. Det är så sjukt nära, helt otroligt. Tänk att jag ska få krama om min älskade Mamms igen! Saknar Pappa något så otroligt med! Sen känns det lite konstigt att jag inte ska få träffa Pette denna gång. Saknar även henne, vi har en annorlunda, speciell, unik syskon relation♥

Tiden springer iväg och jag har snart varit här i ett halvår, det är en stor del av mitt liv men samtidigt inte. Och jag kan inte själv inse att jag är här, detta är något jag aldrig trodde jag skulle göra. Detta var ju bara något som alla andra gjorde, men inte jag, inte Malin. Jag kan inte lämna alla, min familj, vänner trygghet, ja ALLT. Men jodå, minsann, tänk för att det kunde jag och jag ångrar absolut inte mitt beslut.

Men nu ska jag sluta skriva för dagen faktiskt. Ska ta mig ann den nya boken jag börjat läsa.

Hej svejs på er!

Kommentarer
Postat av: Mammi

När jag sitter o läser din blogg, faller några tårar på min kind, för GUD vad jag längtar efter dig min sköna böna. Jag längtar så det knakar i hela min kropp...hihih Det ska bli så himelens kul att träffa dig, Cattis o Angie. Jag kan inte fatta att det snart är 3 mån vi sågs sist. Jag längtar efter pågarna tänk närdu ska fara där ifrån o då kommer jag inte att få skypa o se dom mer.Usch vad tråkigt....Love you o natti natti

2010-06-23 @ 06:49:58
Postat av: Peter

Sköna Böna ?!! Ja du din Mammi kan verkligen få fram rim. Ska bli jätte roligt att träffa dig Malin och se hur du har det i ditt liv nu i Seattle/Everett Även skoj att träffa Grabbarna grus Katie & Joel Samt Cattis & Angelica. Jag är med på allt som hittas på förutom att byta blöjor hahahahaha



Verkligen synd och tråkigt att Petra inte kunde följa med..



Ha det gott jordgubbs kompott..

PS: Bäst man läser på alla flygplanstyper som Boeing tillverkat ;) DS

2010-06-23 @ 12:44:06
Postat av: Mammi

Då får nog Peter något att bita i om han utmannar Joel...hahahha

2010-06-23 @ 15:41:48
Postat av: Håkan & Ulla

Hej Malin.Tack för det fina kortet.Mamma har väl berättat att våran data krånglar,men idag är det okej,sådå får vi passa på att skriva till dig.Här är allt bra och det närmar sig semester.Ska bli skönt att ha Håkan hemma.Andreas åker snart utomlands,först en vecka till Mallorca,sedan en vecka till Cypern.Nu är det inte många dagar kvar innan mamma och Peter kommer,förstår att du längtar.Ha det bra och var rädd om dig!MÅNGA KRAMAR från oss.

2010-06-23 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0