Gårdagens inlägg! Barn museum, Cattis här, Spotted Cow och Blockbuster!

Hej och hå på er ytterligare en gång.. Här sitter jag och skriver i Microsoft Ordbehandlaren för hela blogg.se sighten ligger nere.. KUL JU! Eller inte, här har jag förberett alla bilder från idag. Mycket har hänt och mycket har dokumenteras med bilder med..

Jag tog pojkarna till barnmuseumet i förmiddags, i eftermiddags kom Cattsan och ska stanna här tills fredag, sen ska vi köra hem till henne efter jag slutat. Hon kanske kör innan på dagen, får se..

När jag slutat så fixade jag resten på dagens middag som var SVENSKA KÖTTBULLAR, potatismos och lingon a la Malin “Mallan” Persson i Seattlestad, USAland.

Gott blev det, inte som hemma dock, men ganska nära.. Ätbart och ganska svenskt..

Nic älskade det, han satt och doppade köttbullsbitar i lingonsylten och bara log :)

Efter middagen begav vi oss till Spotted Cow för att möta de andra tjejorna för glass i stora lass! Mummms..

Sen RÅKADE Jag och Cattis dras in till Blockbuster (videoaffär, som Hemmakväll/Videomix).. Där inhandlades 7 filmer totalt, 4 till mig och ja 3 till Cattis..

Plus att med mina 4 filmer fick man även 2 godis påsar, 1 popcorn påse + två 50cl drickor :)

Det ni, de kallar jag schysst deal, allt för 25dollar (25 gånger 7,5 så får ni de i svenska kronor) heheh..

Nej nu ska jag ta bort sminket och sen ska vi krypa ner och sätta på en film innan det blir sömndags..

Imorgon ska jag boka flygbiljetten till LA, med Anna och Maria.. Jag ska skypa med lite folk och sen börja jobba halv 1.. Ganska så najs ändå..

God natt önskar jag er alla, eller ja hoppas ni haft en god natt. Så god morgon.


Malins Amerikanska/SVENSKA köttisar :)


Barn museumet. Och jag bara älskar deras uppbyggnad av tåget i miniatyr. Kommer inte ihåg vad det kallas, men vet att Håkan och Ulla hade ett när jag var mindre. Sjukt fint uppbyggt är detta, och de föreställer ställen och platser här omkring. Coolt..



Dexter kör lite poser..


Nic på de översta bilderna och båda på de undre hehe. Kankse ganska tydligt men ändå..


Spotted Cow..


Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha gud vad gulligt dexter posar!! hahaha sååå ball!!!

2010-06-17 @ 19:41:43
Postat av: Mammi

Äntligen klarade vi att boka LA....Nu börjar det närma sig med stormsteg nästa grej är hotell...:-) Vilka härliga bilder, älskar den när dom skrattar båda två...´mina godingar..:-) ha det bät o Love you

2010-06-17 @ 21:31:12
Postat av: Gunilla (Cattis mamma)

Köttbullarna ser ju riktigt goda ut... gjorda enligt alla konstens regler? Du minns väl köttbullsprovet i högstadiet... fast då skulle det vara potatis och brunsås till.



Godnatt med dig! Ha det bäst!

2010-06-18 @ 00:22:03
Postat av: Peter

Det där barnmuseumet verkar vara ett coolt ställe för stora och små. Hmm Dom köttbullarna måste jag få prova ;) Det jag vet om modelljärnvägar att det finns en hel del olika märken. Själv hade jag ett Märklin järnväg...

2010-06-18 @ 14:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0