Ett jävla regn, läskigaste jag varit med om. Trodde ärligt talat att jag skulle dö! FY FÖR...

Jahaja då är de fredag minsann... Jag har haft en bra dag. Dexter har faktiskt inte kräkt på hela dagen. Kryss i alla taken!!!

Jag tog mig en tur med barnvagnen och fick kämpa uppför backar (killer hillen var inräknad här med då JA). Trött var jag men faktiskt så gick det bättre än på länge. Men ska väl inte tro för mycket, jag hade väl bara en bra dag kan jag tänka mig. Men jag körde i alla fall en ny andningsteknik när jag besteg mitt berg idag och det kändes mycket bra.. Tror jag fick en runda på 35 minuter om jag ska vara exakt..

När jag slutat tog jag mig en välbehövlig dusch, hoppa i mjukiskläder och satt mig vid datorn. Jag satt och väntade på att älskade bästis skulle logga in så vi kunde prata.. Då fråga hon om jag ville komma och leka med henne idag. WHIIIOOOO tänkte jag då, jag ringde ner till Katie och Joel och fråga om de var OK att jag tog bilen och kom hem imorgon..

Snabbt fick jag packat, hoppa in i bilen och for iväg.. KÖ KÖ KÖ OCH ÅTER KÖ! BILOLYCKOR, RUSNINGTRAFIK SOM GJORDE ALLT FÖRUTOM ATT RUSA!!! 

REGN SOM PISSADE NER SOM OM DET INTE REGNAT I SEATTLE AREAN PÅ ÅR!!! HERREGUD SÄGER JAG BARA!

Rädd var jag, det stod något så ofantligt mycket vatten på motorvägen, allt var grått, det kändes som om himlen var nere och tryckte på biltaket.. Jag såg inget, bokstavligen inget. Usch rädd var jag och jag tänkte shit hur kunde Katie och Joel låta mig ta bilen för detta var något av det värsta vägunderlaget jag någonsin kört på.. Fick vattenplaning och bromsarna hjälpte inte för bilen bara gled på vattnet.. 

Men ja efter 20 minuters körning i detta vädret så började jag äntligen att se trafikskyltarna, jag hittade min avfart och nu började regnet avta! Det var härligt de, usch en gång kände jag hur magen knöt sig när bilen nästan stannade. Men fram kom jag :)

Efter lite småsnacka, mys och husvisning så blev det på med träningsskorna och kläderna. Ut kom vi kan jag ju lova er, på en jäklans tur... Vi var ute i 1 timme och 20 minuter. När vi var som längst bort från huset så öppnade himlen sig och regnet öste ner, precis som när jag körde hit.

Vi var dyng sura, helt genomblöta. Och vi joggade/sprang sista biten. Duktiga var vi, mycket backar även här, högre/brantare än mina. Så en riktigt bra träning fick vi..

Vi såg även ett rådjur som så fint och graciöst sprang uppe på en kulle ovanför oss. Vi förväntade oss en björn, men de kom ingen. :/ Gjorde inte så mycket för vi hade ingen kamera ändå hahah.. Nej men mindre skämt och sido, det är inte så väldans kul att veta att de smyger runt björnar här dagligen.. LÄSKIGT faktiskt..

Väl hemma så gick vi direkt in och duschade, hoppade i mjukiskläder och åt lite kvällsmaud.
Nu sitter jag här och skriver i Catrins säng, hon ser på live tv och vi äter M&M's..

Imorgon blir det till att ta det lugnt, vi ska åka och handla på Costco med hennes värdpappa Joe, och pojkarna..

Får e vad som mer händer, jag vet i alla fall att jag måste köra här ifrån vid 3 tiden.. Jag ska börja jobba mellan 17.00-17.30 och 5 timmar fram. Så Catrin, Angelica och Gabbi kommer kanske över till mig, jag ska fråga Värdföräldrarna imorgon om den saken :D

Sen är det tänkt att vi kanske ska göra nått lite på söndagen, en mindre utflykt i Washington State.. Får se..

Nej här har ni lite bilder älskade människor! Hoppas ni får en underbar lördag!


Bilkö som inte tog slut, tur de rulla lite i alla fall och tacka gudarna för AUTOMAT BIL! Även innan regnet visade sig!





Det är tight helt enkelt! Puss och godnatt säger jag, men ja godmorgon till er!♥

IDAG VAR DET 5 MÅNADER SEDAN JAG TOG MITT PICK OCH PACK OCH FLYTTADE HIT! Mest bara så ni hänger med i svängarna. ;)

Kommentarer
Postat av: Peter

Usch då vattenplaning är inget att leka med när man väl råka utför en sådan Skönt att inget hände..



Men skyll på vatten när ser precis som ni svettats i stället Hmm =D



Kör lugnt och Take Care samt Have A Nice weekend

2010-06-05 @ 19:15:27
Postat av: Mamma

Härligt att se er tillsammans igen, man kan inte riktigt fatta att ni bor så nära varandra...:-) Passa på o njut av er tid tillsammans där...det är ju som rena lotteri vinsten alltså högsta vinsten. Det trodde vi ju inte att ni skulle komma tillsamma stat WA helt otroligt...Ha det ät o va rädda om v arandra. Är så glad att det är ni 3 nu A C M <3<3<3

2010-06-06 @ 09:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0