Andra Juni, lilllördag och min nästkusin Tobbes 21årsdag!

Jaha ja nu är vi i Juni månad och om 2 dagar eller ja 1½ så var det 5 månader sedan jag tog mitt pick och pack och flyttade till det stora landet USA.

Tiden springer iväg och jag kan fortfarande inte förstå att det inte är JANUARI i Sverige innu. Låter skumt, men för mig har tiden liksom stannat i Sverige. Även om jag VET att tiden ÄR den samma som här.. Men det är svårt att få in i den lilla skallen att jag faktiskt ska missa studenter, midsommar, sommar, semestrar, "sommarjobb", dalabadet, beddingestrand, svensk mjukglass, kräftskiva och vidare i det oändliga.. 

Mamma och Peter kommer om 4 veckor, KUL! Saknar Mamma, Pappa och Petra (och GIZMO såklart) otroligt mycket. Det är ni som får mig att känna mig hel!
Så ja det kommer kännas konstigt att det bara är Mamma som kommer nu och ja såklart Peter med :) Men jag är inte så beroende av dig Peter, men du är OKEJ för att vara en 08:a ;) thihihi

Först ska de vara här hos mig i lite mer än en vecka, sen ska de flyga till Minneapolis, Minnesota. Och så kommer jag 2 dagar efter och hankar på...

Synd att jag inte är där längre, för jag hade velat de Mount Rushmore.. De ska våra amerikanska vänner ta Mamma och Peter på/till.. Men jag får ta mig dit en gång till över en helg :)

Det känns som tiden springer iväg igen.. Men kul är det :) Så då gör det ju inte mycket.

Idag var det min tur att laga mat, det blev ris med kyckling och goood sås.. Typ kycklingsås, allt i ett utom riset :) Gott var det i alla fall, huvudsaken..

Jag ska snart bli färdig till att köra iväg och göra ett ärende sen träffa tjejerna på Spotted Cow.

Och by the way så har det spöregnat ända tills vid 15 tiden idag. Riktigt fett mycket.. Men det är varmt, 18 grader för at vara exakt faktiskt och klockan är nu halv 7 på kvällskvisten :)

Imorgon är det torsdag banne mig, när jag slutat imorgon ska jag ta tag i min fotoläxa, eller ja projekt och försöka få det fixat..Eller gjort det jag ska göra av läxan tills måndag. 
Har ingen fantasi, det är mitt problem och ja jag vill inte bli en professionel fotograf med min egna studio. Så jag känner inte riktigt att jag behöver lägga ner min själ i detta sista projekt precis.. Jaja, får se.. 

Nu på måndag ska vi troligen till en fotostudio i Seattle och lära oss lite om ljussättning och ta foto i en studio.. Kul! 

Nej nu måste jag åka så jag hinner med allt! Hörs imorron grabbar och töser, tantisar och gubbsar!♥
Ska förresten börja se allt lite positivare, eller försöka i alla fall. Och inte trycka ner och klandra mig själv för mycket.. Det är bara mitt eget fel till att jag mår dåligt stundtals, jag får ta och skärpa mig helt enkelt och inte vara så rädd för att jag inte räcker till! :) Medelebummsele!



Potensiella foton till min fotoserie.. Får se..

Förresten rubriken menas med att det är redan onsdag whiiiooo :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att middagen smakade gudomlig, visst var såsen god.....:-) Bra att du själva inser att du inte ska ha så höga krav på dig själva. De kommer aldrig att finna någon sådan au pair som dej o det vet dom om själva. DU ÄR SUPER MALIN....Synd att vi inte han skypa så mycket, men det får vi ta igen. Vilka taggiga bilder du tagit...hihhihi Skrev Grattis till Angie är så glad för hennes skull. Det var super bra gjort av henne. Ha det bäst o va rädd om dig, snart är jag hos dig igen o jag längtar min skatt....:-) O du love you massor <3<3<3

2010-06-03 @ 07:14:59
Postat av: Mammi igen

Glömde skriva att jag har sett att du har lagt i nya kort på din header....:-)Tummen upp....

2010-06-03 @ 07:26:59
Postat av: Anna L

Oj vad tiden går fort... känns inte som det var alls längesedan vi sa hejdå till dig! men tiden har gått sjukt fort, och om 1v o 1dag tar Maria studenten!!och för 1år sedan var det din stora dag, vi får hålla tummarna för att de får bättre väder detta året! :)det har även precis gått upp för mig att det var hela 3år sedan jag stod på trappan och fick ta emot alla gratulationer! shit vad tiden springer iväg..!!

Du missar kanske lite, men tänk så mycket du får uppleva! O nästa sommar hinner du väl komma hem o ha lite sommar iaf! o då får du ta igen allt då. dalabadet, beddinge, mjukglass, kräftskiva, ja det mesta finns kvar när du kommer hem! :)

bara coop som inte finns kvar, i måndags stängde vi ner..så nu får vi se om där kanske dyker upp någon annan affär :)



ps nu har sommaren kommit till oss också, termometern vissar hela 16grader, och klockan är inte ens 10! blir nog en varm dag.Hoppas bara det håller i sig ett tag! :D Ha det bäst.! Kramar Anna

2010-06-03 @ 09:54:33
Postat av: Peter

Malin Du är saknad här hemma för ibland smyger jag ner från trappan allt för att inte väcka dig Men det är då ibland Gizmo som ligger där eller bara kuddarna som ligger där Och tiden går fort känns precis som du var igår du åkte "over there" Jag åker upp till Stockholm denna helg och även när det gäller mina barn märks det att dom blir äldre, Mia vill ut och shoppa kläder nu tills hennes avslutning. Tur du träffat på Angelica i Seattle så att du inte glömmer bort hur "Stockholmska dialekten" låter =D Tror hon pratar mera den dialekten än vad jag gör. Ha en bra dag idag.

2010-06-03 @ 16:33:27
Postat av: Peter

Glömde en sak Kanon foton =D

2010-06-03 @ 16:35:24
Postat av: Gunnel

Hej Malin ,kul att du tänkte på Tobias det är inte klokt vad åren går fort men jag har ju haft lyckan

att nu fått Felicia som jag kan mysa med Tobias har blivit för lång o tung att ha i famnen men kramas gör vi.Tycker du verkar proffsig som fotograf men du gör dig också bra framför kameran så kanske ????

Idag har vi haft sommarvärme hoppas det äntligen kan bli lite fint väder nu till alla skolavslutningar Ha det bra unna dig lite vila någon gång kram från mammas moster

2010-06-03 @ 22:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0