Midsommarfirande nr.3 och sista för i år kan jag lova!


Heeeej allihopa! Här skriver jag mitt absolut sista inlägg om MIDSOMMAR för detta år i alla fall ;) Mer kan jag inte lova.. För det skulle jag nog inte hålla heller.. 

Jag vaknade vid halv 11 idag efter att ha fått sova ut lite kändes det som. La visserligen mig sent men fick ändå sova ordentligt med timmar. Det är viktigt.. 

Vi åt frulle, jag duschade och gjorde mig klart för att möta upp min värdfamilj i St. Edwards Park, Kenmore. Så vid halv 3 bar det av för mig och Cattsan stannade hemma och förberedde sig för sitt LCC möte.

När jag kommer till parken se jag en riktigt fin byggnad som påminner mig om en kyrka/kloster/slott/borg.. Ni kan se den på bilder längre ner, men det var en skola minsann..

Angelica skulle med joina firandet, men det tog en jäklans tid för henne att palla sig dit ;) hahah därav bilden med mig, hon ville så gärna ha en krans. Och här står jag och väntar på att hon ska dyka upp och ta sin krans så jag slipper bära på den..   



Här reser de midsommarstången.. Något jag aldrig sett förut. Tänk så mycket svenskt jag får uppleva där i USA. Ganska konstigt faktiskt haha .. Jag har liksom aldrig varit på ett stort midsommarfirande och sett sånthärade..  




SVEDALA! Dansgolv och musiker..Den fina byggnaden och HEMSLÖJDSMARKNAD! Sååå mysigt!



Man kunde även ta lite bilder i folkdräkt. Jag har ju min hemma, och jag har fått sådan känsla nu av allt detta firandes. Jag mår helt dåligt och vill börja dansa igen, men nja det är nog förbi för mig tyvärr:( Men jag ska prova min folkdräkt det första jag gör när jag kommer hem. Eller det ska i alla fall vara något av det första jag gör.. 

Tror inte blusen passar mig men klänningen borde!  

Man kunde även ta bilder med Norska troll :) Här äter pojkarna, Katie och Joel DRÖMMAR! Muuuums, såå gott! Jag rekommenderade dem..


Svenska flagga, söta tjejor och sjukt varmt väder även om inte solen tittade fram så ofta..

Det ser inte ut som att Dexy vill vara hos mig, men han kom faktiskt springande till mig, men ville inte riktigt posa för kameran :) LOVAR..det var så de var..

Efter allt firande körde jag till min LCC och hade ett litet möte. Och ja jag var väl hemma vid 18.00 tiden..Tog lite att äta och pratade sen med Katie.

Jag skypade med Cattsis men nja hennes internet mår nog inte så bra idag, hehe.. Så ja får väl ringa henne på tellen nu snart och byta ett par ord innan bedtime..Ska även ringa Angelicapelica en sväng.. Men blir korta samtal, för jag ska snart nanna kudden jue.. Jobbedag imorgon igen.. Full dag, så börjar halv 7 och slutar halv 5..

Jag mår för det andra lite bättre idag, har fått hosta och det får jag alltid när jag börjar bli bättre. Så ja hoppas att det även är så i detta fallet.. Lite förkyld inu, men snart kommer jag vara på tipptopp igen. Det lovar jag ..

Ja det superbäst alla, och snart snart snart kommer Mammsi och Peter..Längtar så, ska bli riktigt kul..


"I feel such a relief, a big burden has been lifted from my heart. Thanks for being so understanding and loving " /M

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ja att fira midsommar i dagarna 3 är inte fy skam. Vilken härlig eftermiddag du har haft. Ja som jag har skrivit till dig innan så längtar jag så det knakar i hela mig. Har börjat att packa i mitt huvud tänkte att jag får nog skriva ner en lapp nu för annars går det runt i huvudet på mig. Ska shoppa cykelbyxor till dig idag tänkte jag...Sov gött o vi hörs senare idag o du love you....<3<3<3

2010-06-28 @ 06:56:21
Postat av: Familjen Åkerman

Vilken underbar vistelse i USA med utflyktet, upplevelser, shopping o många kompisar. Bilderna från midsommar ser väldigt "SVENSKA" ut! Gulliga pojkar du tar hand om! Vi är alla stolta över att känna dig som klarar ditt uppdrag i Seattle med sådan glans!!! Vi har firat midsommar på Gotland. Här är soligt och skönt och mycket att titta på. Hoppas ni får det härligt när mamma o Peter kommer! Många kramar från hela familjen Åkerman.

2010-06-28 @ 19:27:31
Postat av: Angelicas Mormor

Vilka goa bilder du lägger ut till påseende, tack Malin för det.

Skönt att höra att du är bättre i förkylningen, sommaren virus brukar vara mer envisa än andra.

Ha det gott, jag återkommer mer än gärna till din blogg.

Kram/Angelicas Mormor

2010-06-28 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0