Sveriges National dag firades med pannkakor som vi fick nästan fick offra våra liv för!

Idag när jag vaknade så tog min älskade vän datorn och satt den i mitt knä.. Kollade uppdateringar, sen ringde jag Kim och ja vi fick nog snackat i en 50 minter faktiskt.. Trevligt var det..

Sen fick jag pratat med Pappsi, Mammsi och ja det var alla :)

Vid 12 ringer Jacob och frågar om Angelica vill komma och äta pannkakor på Svenska Kulturcentret i Ballard/Seattle.

Vi körde MYCKET VILSE, VAR FEL PÅ DET HELT ENKELT. Men ja vi hittade ett par äldre män som cyklade på sportcyklade. De haffade vi vid ett rödljus och ja sen helt plötsligt slog ljuset om till grön och vi fick fortsätta och kommunicera i rullande läge! HAHHAH Som jag garvade! Det skulle filmats, där cyklade de bredvid oss och gav oss vägbeskrivningar hahha.. 

Men tillsist hittade vi dit och de var 5 minuter innan de stängde portarna! Vi kastade oss ur bilen, sprang in och betalade och fick våra pankisar! MUMMMMMMS.. Sån Sverige och hemakänsla!! 

Efter det begav vi oss mot en Skandinavisk affär i Ballard men ja såklart var den ju stängd såhär på en helgdag hemma i Sverige. Så ja vi åkte hem för Angelica skulle börja jobba. 




Och ja här sitter Jag och Catrin och chillar i Angelicas säng, bloggar som ni förstår och och snackar..    

Jag är mega hungrig och det blir nog en sväng inom donken innan vi ska se när Sly ska ha basketball match..

Efter matchen ska Jag köra Cattsan hem innan det blir hem och sova för mig!

Imorgon är det dags att jobba igen, usch så fort helgerna går. Ska jobba 6.30-12 sen blir det till att ta det lugnt på eftermiddagen. Ska prata med Tonja idag, de är vår assisterande lärare på Fotoklassen. För jag ska samåka med henne till Capitol Hill imorgon (Seattle) för en Studio fotoklass..

Nej nu ska jag fixa lite innan vi ska åka till donken! Ha det bäst alla och idag har jag saknar ER DÄR HEMMA EXTRA MYCKET :( ♥ 


Kommentarer
Postat av: MaMMmi

Hihhi, lite nationaldagsfirande blev det iallafall.Ni är för goa, ni gör allt för att försöka fira lite 6 juni. Pannkakorna såg mumsiga ut. Men jag hade hellre sett att Angie hade båda händerna på ratten o skippade flaggan, men men..Jag böjr vänja mig. Gick upp lite tidigare med en förhoppning att vi skulle hinna skypa men shie fick jag in Malin inne. Idag har det redan hunnit komma en regnskur o fler lär det bli....Men idag ska det fias Kristina fyller 45 år o Pia på jobb fyller 43 år...tänk vi börjar bli lite äldre iallafall... Ha det bäst o hoppas att Nic har kryat på sig..Massor av Love till dig...Puss o Kram o natti natti min sköna böna....:-)

2010-06-07 @ 05:52:14
Postat av: Peter

Se där ja lite svenskt nationalfirande Men ni skulle spela någon svensk låt också.. =D Nåja ni verkar haft ännu en trevlig helg..



Gött Mos (Göteborgska för bra)



Peter



2010-06-07 @ 21:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0