Tisdag och back to normal again

HEJ PÅ ER!

Idag har det varit ne riktigt bra dag. Pojkarna har varit på riktigt bra humör, glada possitiva och ätit som stora pojkar. Mycket och glatt! 

Vi har lekt i garaget, varit ute i trädgården och jag tog dem på en tur i vagnen.. Eller ja närmre bestämt en 1 timmes power walk med vagnen.. 

Vi har lekt med deras kök, de har lagat mat till mig + hört på lite svenska Astrid Lindgren hits :) Det ni, de är grajor det.. 

När jag slutade jobba tog jag en snabbdusch, gick sen ner och lagade makaroner med ost och ketchup. Jag och Joel hade mycket intressanta, faktarika och statistikrika konversationer angående omskärelse, Aids/Hiv, P-piller och livet.. Jag lärde mig lite och fick lite ny info. 

Jag blev lite övveraskad, för detta visste jag inte innan. Att i USA är just nu blir cirka 50 procent av alla nyfödda pojkar omskurna på sjukhuset innan de lämnar och åker hem. För några år sedan var procent siffrorna ända upp i 90 procent! Sjukt högt, det visste jag inte, hade ingen aning om alls.. 

Det är normalt att vara omskuren här och inte att "inte vara" omskuren..

Omskärning har också gjort så att Aids/Hiv statistiken sjunkigt i Afrika, skälen behöver jag kanske inte skriva. Vill ni veta kan ni nog läsa på lite själv :) Finns kanske lite känsliga läsare, så överlåter de till er själva..

Mitt i allt allvar och intressant snack så kräker Dex i sin barnstol. Han är full av kräk, så jag får assistera Joel och sen ta hand om Nic lite snabbt..

När allt lugnat ner sig drog jag mig upp mot mitt rum och snackade lite med Angelica i telefon, skypade med Cattis och sen tog jag tag i mitt läsande igen..

Mamma bara 1/3 kvar av Tillsammans boken nu ;) 

Jag har även fått svar + en lösning av Edmonds Community Collage där jag pluggar och de kommer fixa mina Certificat till mig om jag bara ringer och ger dem mitt kortnummer så de kan dra 10 dollar.. SKÖNT att det är fixat!

Nu ska jag bara bli färdig med att ringa Sjukgymnasten, kolla Los Angeles inför September och Anna och Maria.. 

Jag ska även ta tag i mitt sista foto projekt, som kommer bli det sista jag gör i min fotoklass..

I helgen som varit var familjen på Ikea en sväng och kom hem med två STORA flodhästar som Nicholas valde att de skulle ha. Han släppte inte detta gosedjur ur siktet så de fick köpa dem helt enkelt! Nu sover Nic med sin, bär omkring den, ger den pussar och ja älskar sin flodis..

Ni kan ju se själv, här kommer lite blandade bilder från idag.. Nu ska jag borta tänderna och sen krypa ner i sängen! Kärlek till er alla! ♥




Nic på de tre översta och Dex på de undre..


Kommentarer
Postat av: Mammi

Alltid lika skönt att vara tbx till sin vardag, vi gillar rutiner, då är allt normalt. Kul att vi han skypa lite,alltid lika kul att vara med på dina o pågarnas vardag. Dom är så söta o nu är det bara 30.....o jag längtar men det vet du ju redan om.Känns inte som det var så länge sedan jag åkte ifrån dig men tiden bara springer iväg o nu är vi ju inne på den 2 juni o din nästkusin Tobias fyller år o den 4 juni skulle mormor fyllt. Ska iväg o äta med den gamla grannen Åsa ikväll ska bli trevligt. Du får ha det så bra o du Love you....:-)min hallonsprängdachokladbakelse....säger bara MUMS....

2010-06-02 @ 07:09:49
Postat av: A

söta bilder!

2010-06-02 @ 07:22:59
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Peter

Du är tillbaka till vardagen igen ! Gosedjuren verkar vara större än Dex och Nic =O



Ha en bra dag...

2010-06-02 @ 10:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0