Torsdag, sjukt barn, äggat hus, varm dag, promenad!

Hej på er allihopa!

Idag har det varit en underbar dag. Jag och Pojkarna har gjort mycket kul. Skratten har inte varit långt ifrån. Vi lekte med lera, ritade, lekte i garageto och busa!

När de tog sin nap pratade jag med Pappsi, sen med Mammsi, Petra och Ia. Hann även snabbt med att prata lite med Catrin. Jag fick gå upp och vagga pojkarna lite men de sov i 2 timmar tillslut.

Dexter ville inte riktigt äta till lunch, sen när de var dags för mellanmål vid 15.00 så fick jag i honom lite yoghurt + fruktpure.. Stackars lillkillen hade inte fått något i sig sen frukost ju...

Under tiden jag mataar honom se jag att han inte mår bra, och när jag är klart och lyfter honom ur stolen och går mot kökshon/vasken så bara kräket sprutar ut. HERREGUD vilken röra och klägg!!!

Det var yoghurt/fruktpure gegga ÖVERALLT! Hela Dexter var fylld och han bara skrek och grät. Jag tyckte jag hörde någon men tänkte ja klockan är ju 15 inte 16 så Joel kan inte vara hemma än.. Jag får tillsist av Dexter alla kläder och möter Joel i hallen. Han vågade inte komma och störa för han trodde de var en disiplin sak. Så det förstår jag, jag var inte besviken eller så på honom alls.. Jag var bara glad över att han kommit hem och kunde ge mig en hjälpande hand.. Jag fick torkat upp allt, tvättat min egna kläder och Dexters..

Nu vara allt lugnt men jag såg att Dexter inte mådde bra. Jag lät honom ta ett par sippar av äpplejuice och bara minuterna senare ser jag hur hans ansikte signalerar! MER KRÄK!!

Jag får upp honom och springer till köket men ja HELA vägen till köket kunde nu ses på DEN NYA HELTÄCKNINGSMATTAN!!

Jag skriker på Joel och han får ta fram mattrengöraren och fixar.. Jag håller koll på Nic och bär runt Dex som inte alls mår bra och han hade lite feber. Maginfluensa?! ISCH..

Ganska så snabbt efter händelsen kommer Katie hem och avlöser Nic från mig.. Men jag gosar och håller om min lille Dexy. Stackars pojk..

Sen sprang jag upp och hämtade nya kläder till Dex igen. Bytte mina egna och tvättade ytterligare en gång till..

Nu tog jag på mig träningskläder, startade MP3:n och tog mig en rask marsh på cirka 40 minuter..Hoppade in i duschen, gick ner och åt med familjen. 

Efter det tog jag min kamera och gick ut på stigarna (var ute i lite mer än 1 timme faktiskt) och tog mer potensiella bilder för mitt slutliga fotoprojekt.. 

När jag är påväg mot vår ytterdörr ser jag på husväggen äggskal och en jäkla massa gulgegga som runnit längs med hema husväggen! MYS!
Jo då tror vi att det är såhär. När vi var mitt uppe i att städa upp efter Dexters 2:a kräkattack så kom det tonårsförsäljare och då nekade Joel dem lite halvkallt, och ja ni förstår nog varför.. 

Så ja de tyckte väl Joel var en jävla gubbe så nu är det ägg på huset! MOGET, men jaja... 

Och när jag kommer in genom dörren och ska berätta det för Katie och Joel så kommer Katie och möter mig utan tröja. Då hade Dexter kräkt igen efter att de hade försökt få i honom lite toast och vatten.. 

Så ja såfort gossebarnet äter eller dricker för mycket så vill inte magen ha det kvar! Får se hur han mår imorgon.. 

Nej nu ska jag läsa i min bok och sen sova! Ha det bäst och tack alla för era kommentarer. VÄRMER!   

Lite bilder från dagen..

Kommentarer
Postat av: Mother

Mitt hjärta, usch inte kul med influensa. Men tänk på att det kan gå snabbt att du o Nic får det nu så var beredd med en hink för man hinner aldrig till toan eller vasken i köket. Fina bilder du tagit. Helt otroligt vilka naturbilder du fångar. Såg även att du gjort en ny header... Idag blir det att träffa Åsa o gå ut o äta, sover över där o ska fixa lite presenter imorron hemma senare på em kväll, då kan vi kanske höras. Ha det bäst o dröm sött o du LOVE YOU <3<3<3

2010-06-04 @ 07:11:24
Postat av: Peter

Usch då inte kul alls med influensa. (Din beskrivning låter som det hela är taget ur en berömd skräkfilm med Max von Sydow m,m) var beredd på att Dex kan få influensan nu också

Din foton som du tar, är så att man tror du har yrke som fotograf. Kanonbilder !!



Ha en bra dag idag !



2010-06-04 @ 10:02:12
Postat av: Ninni

Fy attans med kräksjuka...på för egen del och för andra. Stackars dig som ska klara av annans spya :(((

Men det finns väl inte mycket som du inte klarar nu för tiden. Det är till att kavla upp armarna och...KÖRA! Du är så duktig Malin!!



Vad roligt att du lär dig mer om att fotografera. Det kommer du säkert att ha nytta av. Är det en av de kurserna som måste göras nr ni är där? Har du mer som ska göras eller är det det sista?



Kram och ha en gosig helg ( Hoppas att du är ledig och kan ta paus från sjukstugan)

Ninni <3



2010-06-04 @ 10:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0