Wednesday 9th of June 2010

Hej och hopp på er där hemma :)

Här sitter jag ännu en gång och ska skriva ett litet inlägg.. Som ni kommer se längre ner så hade jag bildtorka idag faktiskt.. Så de fick bli att släng in lite bilder på mig under min tid i USA än så länge. Och ja fler kommer det bli, en jädrans massa fler.. :)

Dagen har varit bra, pojkarna och jag har haft en ritkigt perfekt dag. Inget bråk precis, inget gnällande. God aptit har de haft, sovit har de och ja motionerat har jag fått.. Jag tog de på en tur i eftermiddags i vagnen. Jubbit som vanligt. Varmt och kvalmigt även idag. Åskväder!? Så kändes de och de har åskat i Issaquah där Catrin bor..

En väldans tur hade vi med. När vi bara var en 50-70 meter från huset så känner jag hur droppar börjar falla.. Och ja glad blev jag när jag var så nära mitt hem!! Ännu gladare blev jag när jag kommer in genom garagedörren då himlen fullkomligt öppnas och regnet bara öste ner. Dropparna smackade hårt på rutorna och det stänkte upp från marken.. HERRE GUD VILKEN TUR SÄGER JAG. TACK Gud för att du var på min sida idag säger jag bara!!



En rolig sak som hände mig igår tänkte jag även dela med mig. Jag fick ju på mina träningskläder och ut kom jag.. Men när jag trycker på knappen och garagedörren öppnas så rullar pojkarnas ena "upp och gå" bil/tåg halvt ut på uppfarten.

Så ja halva står inne i garaget och halva är ute på uppfarten. Och där går jag sen, enkelt PASSERAR jag bilen och slår in koden för garageporten att hissas ner och börjar min träningstur! 

AMEN MALIN DÅ, FÖR F"#¤%N!!! Du kan ju inte tro att den flyttar sig av sig själv, men ja så tankspridd var jag. Lilla jag hade redan glömt bort att den var där! 

Så när Joel som lekte med barnen i trädgården, skulle springa in och ta en sak i garaget. Ser då att garaget är öppet och välkomnande för vem som helst! Och tågsaken är nere i vår utervänds rondell!!! 

HERREGUD, GUD VAR INTE MED MIG VID DET TILLFÄLLET. Det kunde ju till och med den dummaste dummern räkna ut.. Jajaj, den blev inte överkörd i alla fall och inget blev stulet heller. 

Här är den utsatta leksaken!
  
Pojkarna är så små på denna bilden, ser mycket mer ut som bebisar än toddlers (toddle = tulta omkring). Det är de man använder för barn i åldern omkring 1½-3 typ..

Idag har jag lagat mat, blev kyckling wok med ris och sweet chilli sås :) Mumma på de säger jag bara..

Nu sitter jag här och hoppas på att Cattsan ska komma in och visa sin närvaro, jag ska även platta mitt hår idag. Kanske se en film, eller så får jag se vad som händer..

Imorgon är det torsdag och inget speciellt händer.. Sen på fredag ska Catrin, hennes värdmamma Sarah och barnen komma hit på en kortare playdate på förmiddagen.. Sen ska Catrin stanna och vi ska spendera fredagen här och sen köra mot Issaquah på lördag..

Så ja ha de bäst alla där hemma, då är de säkert några av er som ska på studenter imorgon, eller ja idag för er och sen är det dags för TRELLEBORGARNA att inta vuxenlivet. Det riktigt tuffa, svårt och mer komplicerade ovetande livet :) hehe..  

Här kommer Malin i USA gånger 10!!  


ÄLSKAR M P P G C OCH SAKNAR ER ♥

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ja du det är helt otroligt de växer som det knakar de små liven. Jag älskar när vi hinner skypa med er alla 3...de är så söta....Toddlers hörs gulligt. Vilken tur att du han in innan regnet kom o inte lite, så söta när de står o kollar på verandan...Undrar om de hade tyckt att det var kul att vara ute i trädgården när det regnar så, givetvis med regnkläder på.... Kan se Vp minn när dörren är öppen o tåget i rondellen...Hålla Malla vakna upp...:-) Idag hänger regnet i luften o vi ska på student till Kevin i Fru Alstad...Imorron är det ju stora dagen för Maria o jag hoppas att vädret ska vara med fördel för henne...:- Vi håller tummarna.. Love you o va rädd om di snart är jag hos dig o mysar i många dagar.....:-)

2010-06-10 @ 07:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0