150310 i Sverige och Mormors födelsedag..

När jag skriver är klockan snart så mycket att det är den 15 mars även här och inte bara i Sverige. GRATTIS MORMOR PÅ FÖDELSEDAGEN!


Mormor till vänster och Moster Ulla till höger :)


Idag vaknade jag, skypade med mamma, duschade och sen skypade med Cattis♥


Sen fick jag det brottom som in i bomben, för när jag väl började köra hemifrån mig (12.15 till LCC mötet/bowlingen) så skulle jag hämtat upp Marte. Jag hade lovat att hämta henne kvart över 12 och ja hon bor 15 minuter ifån mig så ja vi kom som sagt 10 minuter för sent.. Jag hämtade nämligen upp Leanne med..


Så bowling blev det och pizza, vid kl 15 var vi klara så då drog ett stort gäng av oss till Alderwood Mall..Jag hade med mina svarta boots för jag tänkte att de kanske hade dem i min storlek på Urban Outfitters här så kunde jag få ett par hela skor med nitar hehhe...Ville inte ha helt vanliga utan något på, det är så tråkigt..




Så hittar jag då mina älskade favvo skor igen och de är i storlek 38 (US storlek 8) men de se ändå ganska små ut så jag testar dem. Och de är inte alls så stora till mig.. Jag menar en storlek 7 här hade varit perfekt men dessa går, ska kanske köpa sulor och lägga i så de passar ännu mer perfekt. De är så sköna och fina. Det roliga var att mina converse skor är storlek 35 och om man jämför längden på skorna så är mina converse skor bara lita kortare, så ja bootsen är små i storleken.




Sen körde vi till Martes kyrka som hon går till 1-2 dagar i veckan.. Så ytterligare en sak att bocka av på min ATT GÖRA lista. Nu har jag varit på en amerikansk kristen gudstjänst och de hade mycket musik. De första 20-25 minuterna spelade ett ungt killband en massa fina, gudsinspirerade låtar (lät som en blandning mellan country och pojkband)..3 gånger när de spelar blev jag helt rörd, det var så fint, det var em speciel stämning och allt bara kom över mig. Jag tror faktiskt jag behövde att gå till kyrkan (vet aldrig om jag känt så förut), bara vara, lyssna och tänka.


Så fick lämna ute allt annat och bara vara!



Efter kyrkan körde jag Leanne, Nella och Marte hem.. Marte och jag satt och pratade mycket i bilen på väg hem, tur jag har henne. Vi är så lika, det känns så bra med henne. Vi är liksom inte riktigt som de andra.. hehe :)


Sen ringde jag Angelica, min lilla sockertopp här i Edmonds. Vi behövde verkligen prata av oss båda två. Det är inte lätt alltid att vara aupair faktiskt hehe (för er alla där hemma som tror det). Så ja vi fick pratat i 1½ timme om allt och inget.. Tack vännen♥


Sen kom mammi in så vi bara pratade snabbt, jag ska nämligen gå och lägga mig nu. Krypa ner och burra in mig i mina täcken..


När jag såg denna klänningen på Forever 21 idag så tänkte jag på min älskade Cattis, den var så du liksom.. Såg dig i den :)


Natten mellan lördag och söndag ställde vi fram klockan här med.. Så nu i 2 veckor kommer bara tidsskillnaden att vara 8 timmar till er hemma i Sverige så ni vet det :) För sen ställer ni ju om också (den 28 mars) och då är vi tillbaka till 9 timmar igen.. 


Kommentars svar...

du har inte funderat på o shoppa lite mer kläder???;) hihihihihi o btw!!! MISS YOU!!!
Jonas

Hihihi, nja jo kanske.. Men jag har inte riktigt bestämt mitt svar än.. SAKNAR DIIIG MED:(


HEJ Malin :) Mamma berättade om din blogg så jag tänkte att jag också skulle börja läsa lite ;) kul att se vad du gör..hoppas du ha det bra där borta? Är du ledig mycket och e dollarn billig? :P Kram Malin (Tvillingfrisören) ;)

Heej Malin! Ja du är så välkommen så hehe. Ja jag har det himla bra, trivs med familjen vänner här och USA. Jag jobbar 5 timmar på måndagar, sen 10 timmar tisdag till fredag.. Sen är jag ledig varje helg.. Så hur bra som helst.. Nja dollarna har gått upp lite igen, när jag åkte var den nästan exakt 7, nu är den 7,5..
Hoppas allt är bra med dig där hemma med och att du har mycket att göra på salongen med..
Kram, aupair Malin ;)


Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

HEJ MALIN

Tack kära Malin för gratulationen på min födelsedag,

du ligger mej varmt om hjärtat. Vi följer dej dagligen på bloggen, vi vet att du har det tufft mellan varven,du klarar det jättebra. Samtidigt verkar du ha det roligt med dinna vänner.



Kram och kära hälsningar



Din MORMOR & MORFAR

2010-03-15 @ 09:21:58
Postat av: Mammi

Hallelulija, nu har du en bit till i din äventyrstårta o snart en till Paralympic OS 2010 Vancouver....Yeeah!!!! Fattar inte att det bara är 9 dagar kvar helt otroligt det var inte så länge sedan din räknare stod på 73 dagar...:-) Här hemma skiner solen, våren har kommit o det är härligt. Vi hörs o du Love you....<3<3<3

2010-03-15 @ 12:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0