2 MÅNADER I USA

Svar på kommentarer..

Petra

Hej hjärtat mitt !
Det låter hur bra som helst, tur det fixade sig med toaletten med, haha !
ska ha utvecklingsamtal imrgon halv 11, sen efter det är jag hemma, så kan prata lite då på lunchen, när pojkarna sover :)
Det du hittar är så fiinnnt, jag längtar !
Gud , det är otroligt så saknad du är syster, aldrig saknat dig så !

 

Petra du är det bästa som finns, jag kan inte beskriva det med ord. Men jag tänker på dig varje dag som går. Jag vill så himla gärna ha dig här hos mig! Och ja som vi ska shoppa här! Herrejävlar! Vi är shoppinggalna om några, du mamma och jag! <3

 

Keith

Vilken tjej ! Haha du är ju bara bäst, nu har du förgyllt min kväll haha!!! Saknar alla dina galna upptåg :( Men nu har du varit där i snart två månader... Då närmar det sig en flytt hem ;) Can't wait ! :D

 

AMEEEENNN ÅHHHH ÄR DU INTE BÄST SÅ SÄG HJÄRTAT! Blir så glad när du skriver, älskar dina kommentarer, you make me laugh! Thanks <3

 

Stopp i avloppet?? Söt är du ...i dina gummistövlar. Vilken tur att du inte behövde de egentligen. För du lyckades jujujuju :)
Ja jisses vad tiden går. Njut som attan av varje dag, för det är de som är LIVET. Blev helt tårögd av dina underbara VÅR-bilder som du tagit. Att Rhododendronbuskarna blommar redan...vackert, vackert! Får väl drömma vidare...hoppet är det sista som överger en.
Kram på dig/
Ninni

Ninni, åhh dina kommentarer värmer alltid lite extra. Hörde om rensningen på vinden och att Johan ville försöka rädda sina soldater och leksaker från USA hehe. Rensas kan det aldrig göras för mycket av! Ja vädret är fint här, solen skiner (inte alltid men ofta) och, blommorna blommar och det är milda temperaturer.

KRAM PÅ DIG MED!


Jag började klockan 8.30 imorse. 15 minuter innan jag börjar ringer Camilla Fridholm upp på skype. Så himla kul, så jag fick pratar lite snabbt med henne och Anton. GULLUNGEN SJÄLV! Så stor han har blivit, herregud. Vad mycket jag missar i Sverige, och snart får Camilla en bebis till. Tur vi har skype så jag kan följa Anton och det nya tillskottet!

 
Clownen ANTON i högsta person! <3


Jag jobbade fram till vid 1, och under pojkarnas ”nap” skypade jag med Petra sen Mammsibamsi. Alltid lika mysigt! Det är Malmö Mässan /Hem och Villa Mässan nu i slutet av veckan. Och ni som känner mig vet att jag alltid är given där! Jag hjälper alltid mammas företag (där lät det nästan som du äger det mamma, men du ”rule there” (styr) där i alla fall). Men nu är det väl dags för lillsyrran att ta över, så Petra ska hoppa in och vara en extra hjälpande hand. Petra du läser ju företagsekonomi och om försäljning så det passar dig ju toppen att stå i en monter och sälja fönster! Go for it, jag hejar på dig från USA.   

 

Så i eftermiddags fastnade jag framför datorn, i mitt nya Picasa taggas alla ansikten på alla mina bilder på hela datorn (vilket är sjukt många bilder och personer). Sen får jag sitta och namna och dra in de i rätt mappar (vilket tar tid med ca 10.000 bilder och tänk så många personer det är på varje bild)!

 

Sen ringde jag upp Keithan och snackade med honom ett tag, alltid lika trevligt!


Sprang sen ner och hjälpte Katie med pojkarna lite snabbt. Fräschade till mig för vi skulle till Katies föräldrar och fira Katie i förskott.

Katie tog pojkarna i barnvagnen dit (ca 3 km) så körde jag bilen dit så vi kunde köra hem sen ikväll.


VI fick riktigt god mat, kött/ liknande kalops med en speciell sorts pasta, fruktsallad, gröna bönor (hericoverts) följt med chokladtårta och glass! Mumma på det!

 

Väl hemma vid 19.00 kastade jag på mig myskläderna och intog min favvo plats i sängen, puffa till kuddarna och la datorn på plats i knäet!

 

Imorgon är det tvättdag och på onsdag ska jag köra med pojkarna till Marte och ha playdate! Det ska bli riktigt kul.       

 

Det känns som det är mycket pollen i luften! Usch och fy och blääää på det, mina ögon har kliat i 2 veckor nu, rinner och näsan är inte 100 frisk heller. Det är det värsta med att inte ha vinter utan VÅR. Men jag ska inte laga har hellre vår och ser ut som en uppsvullen version av Malin Persson och har svårt att sova. Bara jag får värme, sol och får se de fina blommorna blomma! Allt för våren, eller?! HAHA

 

Idag är det den 1 Mars, kan inte riktigt fatta det. Shit vad tiden går. Idag har jag varit hemifrån exakt 2 månader, ganska otroligt ändå.

 

Nej ha det bäst där hemma, nu ska jag krypa till kojs, skepp och hojs.

 


GRATTIS!!


Idag fyller världens bästa konståkningsprinsessa år enligt mig är det hela 13 år. (Hoppas jag inte gissar fel nu, men tror der är 13 vännen) Ellinor, hoppas du får en toppendag och att du får en massa paketer du önskar dig. Kram på dig gumman.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja tänk att vår lilla isprinsessa fyller 13 år..Tonårstjejen...GRATTIS...o hoppas att du får en bra dag Ellinor med mycket fina paketer..:-) <3 Ja du som jag har skrivit många gånger VI LÄNGTAR o du glöm nu inte att börja planera våra dagar over there..Har du börjat att läsa i Seattle korten vilka sevärdheter där är!!!!!! Amen Malin..jag visste det du har inte öppnat den ännu...Skärpning med det...:-) Hahhaha Ha det bäst o skickar över en lång värmande kram fr oss här hemma min smaskiga hallonbanankrämigachockladtopping till tös<3<3<3 Love you.....

2010-03-02 @ 07:52:50
Postat av: Camilla

Hej svej!

Vilken fin bild du hade på busungen Anton... Det var kul att skypa, jag är ju inte så teknisk, men det gick ju riktigt bra! Visst är det sant att du är given på mässan, men Petra är en bra ersättare!!! Vi ska dit på torsdag och kolla lite, ha det bra. Vi hörs snart igen. Många kramar från Camilla och familjen

2010-03-02 @ 19:57:05
URL: http://allimacdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0