2 månaders gratulations blomma!

Idag börjar vi med lite svar på kommentarer!

Anna

alltid lika kul o läsa om dina äventyr o shopping rundor!:D klänningen ser super snygg ut! vad fick du ge för den? hoppas du får en kanon vecka! till helgen åker jag till stockholm, så jag oxå kan få shoppat lite. :P ha de bäst! kramar anna

Hehe låter bra Anna, ja mina shoppingrundor är riktigt härliga ska jag säga dig. Mmm jag gilla den direkt med, forever 21 vet du. Ska du, så kul. Ska du träffa Sofie? Hoppas du får en trevlig vecka och en trevlig helg i Sthlm. Och att du får SHOPPAT MYCKET!


Cattis

Vilken härlig helg du ser ut att ha min sköna!!! Förutom att du inte pratat med mig en enda gång :( JAG SAKNAR DIG JAG SAKNAR DIG JAG SAKNAR DIG <3 Massa kärlek!

Det är dig jag saknar på helgerna! Du är det ända jag saknar, alla andra får jag pratat med och kul har jag här men saknar bara, bara dig! :(  MISS YOU GIRL LIKE CRAZY<3


Keithan

Jag fullkomligt avgudar din gröna Ninja Turtles tröja ! Skit häftig :) Lite coola bilder med solen också, men vet du vad ;) ? Jag tycker du lyser starkare än solen :)
 
En trött Keith (:

Ja visst är den helt underbar, den är brownie, heeeeelt klart! ÅHH min bästa grabb, ja bilderna är supercoola och nauw lyser starkare än solen. Den var bra du, nu sken jag upp som en sol om inte annat!


Martin och Kristin (Felicia)

Tur att Petra fixar kaffet nu... din mamma var inte vän med maskinen när vi var där ;-)
Kristin & Felicia hälsar

JA, oj de har inte mamma berättat för mig. Nej mamma och tekniska maskiner är inte alltid bästa vänner. Tur Petra var där sen resten av dagarna. Vad jag har hört så gjorde hon bra ifrån sig. Jag hälsar till alla er och hälsa de andra i Staffanstorp med.


Håkan & Ulla

hej malin!
nästa shopping tur fundera på en navigator
nu när du har en fin kamera.
från klagstorp.

Ja jo Håkan det är sant. Men klarar mig ganska bra med google maps där jag får ganska okej vägbeskrivningar det är bara ibland google map ljuger för mig haha.

Men däremot är mitt nästa inköp en extern hårddisk till datorn tror jag.

Hälsa Klaggan (Klagstorp, KIF från mig)



Så idag vaknade jag vid 8 tiden. Jag tog en dusch och invigde mitt nya schampo och balsam, än så länge ser det bra ut så får de hur det artar sig. Pratade den lite med mammi som vanligt (vilket jag älskar), gick ner och åt frukost och sen fixade mig till jag började kl. 9.00.



Jag gav pojkarna snack och sen hjälpte Katie mig att fixa killarna för en tur i vagnen. Jag gick en ganska lång tur, ändrade min vardagliga route lite. Tog en ny väg som jag aldrig gått förut och kan ni tänka er allt gick bra och jag hittade hem ;) Fy för det ni, det går riktigt bra för mig nu!
 


Väl hemma lekte vi lite och sen förberedde jag lunch som de inte var så glada för att äta. Eller de älskade mina kokta morötter men sen ville de inte ha korv med pasta.. Så de fick bli lite jordnötssmör/sylt macka, lite skinka till Nic och sen frukt cocktails (inte frukt drinkar då utan blandade frukter i sockerlage på burk haha).


Sen var det dags för de små liven att kravla sig upp för trappan och ta en liten tupplur. Under deras lilla lur så skypade jag med mammsi igen och sen med Kim och Keith. Det är alltid lika kul, KK och KM (Jag) haha!!!! Lite internt där men ändå..Ni är fortfarande ljuset i min vardag!


Sen kom Katie hem vid 2 och då hade nästan precis pojkarna vaknat. Katie hade varit och handlat lite och sen slutade jag.


Och vet ni vad Katie hade gjort till mig då????? Hon hade köpt en jättesöt, fin ”grattis till dina 2 månader hos oss idag” blomma! Jag blev lite rörd, sånt uppskattar jag så mycket. TUSEN TACK! You are the best, my american family!




Så jag bytade om och körde till Marte. Det var lite kyligare här idag, temperaturen var lägre än vanligt (eller vad de normala som inte är normalt har varit här sen jag kom hit). Jag rullade ner bilrutan, höjde musiken, på med Ray Ban solisarna och ut på vägen for jag.



Trivs så bra med Marte, jag kan prata om vad jag vill. Allt är så lätt! Vi badade hennes pojkar, snackade och lekte. Sen körde jag så jag var hemma vid halv 6 tiden. Förresten, jag lärde Marte vad ”jag borde nog tänka på refrängen” betyder och hon gillade det. Hon tyckte det passade och skulle börja använda det nu då och då.



När jag kom hem gjorde jag sallad till oss och Katie lagade maten. Sen kom Ryan och hans kompis Scott förbi och lämnade lite saker till pojkarna och snackade lite.


Efter maten blev jag TVINGAD till att äta chokladkaka med Katie och Joel annars skulle de vrida min arm (typ göra tusen nålar). Kan jag inte anmäla dem för det, HAHAH! Så jag fick gå ner och äta chokladtårta mot min vilja :)

 

Imorgon ska jag nog skriva upp mig på den digitala fotograf kursen och kanske en sy kurs, för tar jag båda två så har jag alla mina 72 timmar! :) Vilket är RIKTIGT NAJS! Jag måste bara kolla upp om de är läxor på sykursen och hur mycket materialet kostar (om jag måste stå för materialet själv eller om det ingår). För vi har ingen symaskin här hemma så läxor går inte.  Om nu dessa klasser blir av och jag hoppas jag kan ta båda så kommer jag gå i skola på måndagar och onsdagar från början av april till mitten av juni. Men det är helt okej, de ska jag väl klara.. Sen är det över så kan jag leka livet och ha det toppen resten av mitt år som är kvar!

 

Jag har precis gjort min sista spanskläxa EVER! Så himla skönt, imorgon är det nämligen min sista spansklektion.


Ja som jag skrev innan så är mitt nästa större inköp en extern hårddisk till min dator. Så jag kan spara alla mina bilder, all musik, dokument och annat som är bra att spara på en extern, medtagbar och ganska säker liten teknisk mojäng.  Sen är det ju bra för datorn med för jag behöver inte lagra så mycket på den, vilket resulterar i en friskare och mindre seg dator längre.

 

Jag ska nog en sväng med pojkarna till Marte imorgon efter jag släppt in min städerska, sen ska antingen Marte komma med sina pojkar hit på onsdag eller så tar vi kanske en sväng till Marte då igen.


Har ni frågor, vem som helst, familj, vänner, släkt och er jag inte känner! Skriv gärna, fråga vad som, det är många jag inte hinner prata med hemifrån, eller inte så ofta i alla fall. Skriv frågor, kommentera gärna. De svarar jag alltid på minst 2 gånger i veckan. Det måste finnas lite saker ni skulle vilja veta om USA, lite har ni nog som är obesvarat flygandes runt i era huvuden.


Eller inte kanske?


Sen en sista sak:

Det är jättesvårt för mig att veta vem som läser min blogg. Jag hade tyckt det var kul att veta vem som läser och följer mig lite då och då (inte behövligt varje dag såklart). Skriv gärna ert namn i en kommentar, jag hade uppskattat att veta vem det är som är med på mitt äventyr!


KRAM MALIN

Ha nu en toppenvecka där hemma i Sverige, ni i USA och alla andra var ni än är i världen!  


Min favoritbild, älskar denna! Den är så MIG. Fotboll, sol, värme, glädje och lycka!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Grattis 2 mån over there...Vad gulligt av katie att ge dig en blomma, man blir så glad när någon gör något för en...Natti natti i vi hörs din lunch kanske imorron...ha det bäst..o du nu är det inte många dagar kvar...Love you....:-)

2010-03-09 @ 07:18:25
Postat av: Cattis

Hej älskling! Bilden är verkligen fab och tänk vad tiden går . . Om en månad befinner jag mig också over there och imorgon är det en månad tills jag änländer till familjen. Sjukt! Ville egentligen bara säga att jag sitter här i väntan på att klockan ska bli tre i hopp om att få prata med dig en snabbis. SAKNAR DIG HELT GALET MYCKET! Love u, din Cattis <3

2010-03-09 @ 12:54:31
Postat av: Petra

I miss my sis .

Gud vad jag saknar dig , 2 månader utan dig , usch !

15 dagar , aldrig längtat mer ! FAN vad det ska bli kul , känner att jag verkligen behöver det .

Usa med dig & mammis kan inte bli bättre .

2010-03-09 @ 13:19:00
Postat av: Martin & Kristin

Klart att man måste kolla in din blogg när man startar datorn... Tack för all underhållande läsning

Kramar från

Hässleberga

2010-03-09 @ 21:49:40
Postat av: Annie

sv:tack desamma!:)

aa vi kan följas via blogloving om du vill säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig:)

2010-03-10 @ 07:14:26
URL: http://annielivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0