Avatar, checkar och sånt

FREDAG hela veckan, eller nja kanske inte. Denna veckan har bara sprungit iväg, shit var tiden går. Imorse var ingen av pojkarna uppe när jag började, men efter 15 minuter vaknade Nicholas och Dexter sov minsann länge, ända tills halv 8.


Och tro det eller ej, jag fick Nic till att ta sina vitaminer imorse med hjälp av att locka med russin. JIPPI!


Vid halv 10 tog jag och spände fast dem i vagnen så tog jag dem till Hilton sjön. Det är en väldigt mysig liten sjö som ligger 10 minuter från oss. Man tar ”Mördarbacken” ner och sen går runt sjön, det finns en lekplats som jag lät de leka på. Tyvärr var det lite blött, det hade nog regnat under natten. Så de blev helt blöta, sen är det bark på lekplatsen, så ja ni kan ju tänka er att dessa pojkar blev lite smutsiga. Vatten, jord och bark är INGEN bra kombination.  Så det blev tyvärr en ganska kort visit vid sjön, men till sommaren då ska vi hänga där och sparka boll.


Ja, jag fasade för hemvägen, varför tänker ni nu. Jo för ni har redan glömt att jag nämnde ”Mördarbacken” tidigare. Ja nu var det ju dags att ta sig upp för denna himlans, onödiga, störiga, helt ofattbart jobbiga och tröttsamma backe! Men upp kom jag och jag sprang minsann de sista 4-5 metrarna, jag ville bara UPP, UPP OCH UPP. Vara i mål, slippa känna smärtan och tröttheten rusa runt i varenda den och armmuskel jag äger och har!


Mördarbacken!!


Hilton Lake



Vi har varit ute och lekt mycket idag, vädret har varit fint och jag har varit på humör för det. Jag tog pojkarna ut i trädgården. De var så söta, de upptäckte alla små kottar vi har i trädgården. Alla små kottisar som ramlat ner från träden. De hade sina stickade tröjor på sig så ni kan ju tänka er hur kottarna fastnade på tröjorna och hur kul vi hade med det. Nic bestämde sig för att börja samla på små kottar och gick runt och bar på dem. Så himla söt! By the way, kotte heter här Pine Cone för er som är intresserade.


Dexter säger nu ”naanaa” för banan, och de låter så sött. Han säger det på ett sådant mjukt och gulligt sätt. Måste filma det nu nästa vecka så ni kan höra det själv.


Katie var hemma 1 timme tidigare idag så jag fick sluta vid kvart i 4. Det var skönt, jag tog en dusch, sminka mig, platta håret och lyssnade på musik! Allt utan att stressa det minsta!


Jag gick ner o så åt vi mat, jag diskade och satte in disk i diskmaskinen. Sen kom Marte och hämtade mig vid halv 7. Jag frågade om hon kunde åka in om Safeway och min BECU automat, så jag kunde lämna in min betalningscheck och få pengarna in på mitt konto istället. Ja, ni läser rätt, CHECK! Jag fick min första check någonsin igår (torsdag). Sen löser man bara in den i en bankomat och så skannar automaten av checken sen sätts pengarna in på det kontot jag valt. Riktigt fräckt hehe, eller ja kanske för att jag inte är van vid det men ändå ganska coolt.     


Jo iväg kom vi till Everett Mall (ligger 5 min från mig, med bil så såklart! Hahah allt är med bil här.) Där mötte vi upp Jasmin, hon åt pizza, jag tog två kulor glass från Baskin&Robbins med choklad fudgesås och grädde! Det är ljuvligt gott, sen handlade jag med mig en smoothie till filmen.


Everett Mall är ändå helt okej faktiskt, det var bättre än vad jag trodde. Det har ganska mycket att erbjuda faktiskt, och biografen är superfin. Det ligger många bra affärer i närheten med som gör att det blir ett extra plus. Mamma och Petra hit ska vi definitivt, det är värt att besöka.


När vi kommer in till biografen så hittar jag inte min biljett! Det slår mig då att jag inte fick någon biljett från damen i luckan. Jag ser framför mig mina 3D-glassögon och min växel men ingen biljett. Jaha, det var bara till att gå till luckan och fråga damen, då säger hon att jag ”glömt” den på disken så nu kunde jag hämta ut den från Guest Service.  Så ja det hela löste ju sig tack och lov. Nästa problem då!


När vi kommer in i biosalen så är den FULLSATT, och då menar jag verkligen fullsatt. Överallt förutom de 2 första, lägsta raderna. DÄR VILL MAN INTE SITTA! Sen var de typ 3 enstaka platser utspridda på de övre raderna, resten var typ upptagna. Så vi bestämde oss för att trycka in oss och sitta ensamma, så blev också fallet. Men ja såklart hamnade jag i trubbel, vem annars. Jo när jag går mot ja typ den ända lediga platsen som inte är på rad 1 och 2, säger en ung dam på raden ovanför:

That seat is taken!

Så säger jag:

Jaha konstigt jag ser ingen här och här ligger inga saker, ingen jacka. Har här varit någon eller ska de komma?

Well, he went to the bathroom and he is going to have THAT seat!

Ja jo jag förstår vad du menar säger jag, men här är ingen och det är typ fullt over allt och har han ens varit här?

Då svarar de som sitter runt om att där inte varit någon! Jag blir bara så förbannad och börjar gå från raden ut mot sidan igen. Då skriker damen till och säger att han satt nog sig någon annanstans så jag kunde sitta där!


JAHA, svarar jag då. So the seat is available (ledig) now! THANKS! Ganska surt sa jag då detta och hon tittade lite skämmigt på mig, fan rätt åt henne, så otrevlig. De som satt runt om bara himlade med ögonen åt henne!


Avatar var riktigt bra! Jag drogs in i filmen, den var så bra gjort. Alla effekter, gubbarna/varelserna, en helt unik värld! Jag älskade ljusen/skenen i filmen, allt var i pastell/neon blandade effekter på hela skogen och dess växter och även gubbarna hade prickar som lös i mönster. COOLT! Faktiskt en riktigt bra film, jag njöt av att se den!


Marte körde mig och jag har lagt in lite bilder. Ska snart se till att krypa till kojs. Men jag kände mig tvungen att uppdatera er där hemma, det är ju min plikt att hålla er uppdaterade. Klockan är nu halv 1 på natten, snart 1 till och med.



Jag får se vad morgondagen bjuder på, ska kanske träffa Yasse, men får se verkar osäkert nu. Annars sticker jag till Everett Mall med Marte och Jasmin och går en sväng, de ska nämligen dit så ja jag kanske hankar på.


Här är några bilder från ikväll, hörs imorgon. Nu ska jag se till att få lite sömn, de säger att de är bra för kroppen, vem vet. Det kan ju diskuteras haha.


God morgon på er där hemma i Sverige, flera tusen mil här ifrån!

God natt Västkusten!

     


Kommentarer
Postat av: Hem&Villa Gänget

Usch, vad tufft det är, ont i fossingarna o ryggen...o saknar dig...:-) Kram fr Villagänget:-)

2010-03-06 @ 15:11:59
Postat av: Pappa

Finns där inga nerförsbackar?

2010-03-06 @ 16:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0