Blivande tal pedagog kanske, vem vet?!

Onsdag och ja det var varit en bra dag!


Imorse kom jag upp ganska snabbt ur sängen, fast jag håller på att dö av en chock när mobilen ringer varje tis-fre morgon.  Man vet inte riktigt var man är, det känns som man sovit 3 timmar, jag fryser lite, måste kolla mailen och se vad som hänt i SWE när jag vilar ögonen.


Idag kom talpedagogen vid 8.30 för vi skulle testa en ny tidpunkt på dagen, annars har vi det halv 4 till halv 5 på fredagar. Men då är pojkarna lite griniga och extra gnälliga, men då är Katie och Joel hemma. Så vi får se hur Katie och Joel bestämmer om vi ska ha kanske varannan vecka på morgonen och varannan vecka på eftermiddagen så de kan vara med.


Pojkarna var superduktiga när Carol (tal pedagogen) var här. De pratade (ljudade, härmade, mumlade) mycket och vi fick ut mycket av vår timme.


Sen fick jag ett mail av Carol där hon skrev att jag var en naturbegåvning och att jag skulle satsa på talpedagog och hon hjälpte mig gärna om nu fallet blev så :) Jag blev helt glad, hihi. Inte ofta man får beröm så.


Sen skulle Marte kommit över med sina pojkar men hon skrev ett sms under morgonen och skrev att hennes pojkar hade vaknat upp sjuka. Sånt skit som rinnande näsor och lite feber.


Jag tog istället ut pojkarna på en liten promenad och sen lagade jag chicken nuggets, ris och kokte morötter och broccoli. De var riktigt trötta så de somnade direkt mina små pågar.


Sen skypade jag med Mammsi (i bakgrunden Lena, Maria, Petra och Gizmo) , Pappsi, Cattsi, födelsedagsbarnet Keithsi . Så det var en lyckad nap för pojkarna och mig.


När de vaknade så gav jag dem resten av lunchen, sen ritade vi och sjöng (svenska sånger, visor). Jag tog ut dem i vagnen vid 15 tiden och sen när vi kom hem så kom Katie efter bara 10 minuter.

Förresten idag när jag hade min kamera med mig så passade jag på att fotografera denna sjukt läskigt parkerade bilen. Den har stått där orörd sen jag flyttade hit. VARJE dag jag känner jag samma oro över att passera denna bil. Jag är så rädd att parkeringsbromsen ska släppa och att den ska rulla på oss och ja då dör vi ju! Det hade inte varit så uppskattat haha. Så varje dag springer jag förbi denna bil med barnvagnen. Alla runt omkring tror nog jag är riktigt knäpp eller något hahha. Men det bjuder jag på för der är faktiskt läskigt!



Det ser inte så brant ut här kanske men det är det kan jag lova er!

På min dagliga tur passerar jag också detta söta granpar. Enligt mig är det en killgran och en tjejgran som pussas! Eller vad säger ni??



Sen tog jag en annan bild på graffiti klotter som jag ändrade lite, den blev ganska cool faktiskt.

 

Här är örngottet som jag gjorde till Katie för hennes födelsedag, jag lovade ju en bild på det och ja bättre sent är aldrig. Jag funderade länge på om jag skulle sätta mina händer på med, men eftersom jag nu har ett eget, unikt, speciellt högerhands avtryck så tänkte jag att det är ju ganska kul då ju. Jag hoppas nämligen att de aldrig vill glömma mig heller, så detta är ju ett litet minne.

 


Svar på kommentarer:

hahaahha din mamma tyst?? va e det?? :S alla vet att hon snackar tom i sömnen fråga sj PETER!!! HAHAHA.  Jonas

HAHAH, nej sant. Jo jag vet att hon gör det redan. När vi var i Thailand första gången så gick hon i sömnen,  och pratade i sömnen, hon skrek på folk, var arg och de var faktiskt lite läskigt. Sen slutade hon med att hon satt på toaletten och när jag frågade om allt var okej, snäste hon av. Ja de är klart, var tror du, vad är det. Jag bara: du snackar i sömnen och går runt i rummet. HAHA då sa hon att de hade hon klart inte gjort HAAH. Mamma lilla du är för söt.. 

 

Hej Malin!
 
Jag visste inte att du hade en blogg men nu vet jag! Du verkar ha det både roligt och bra. Önskar att fortsättningen i USA blir likadan. Kommer att följa din blogg i fortsättningen.
 
Kram Gunnel

Hej Gunnel.

Vad kul att du hittat min blogg med, VÄLKOMMEN! Jag har det toppen här i USA och i  min familj tack. Hoppas allt är bra med dig också och att du njuter av ditt nya barnbarn.

Kram


Din mams kan säkert slänga in lite skånska i mellan...
Prata har hon ju inte svårt för :-) Hi,hi
Måste man läsa kurser när man är aupair nu förtiden???
Kram
Hässleberga (Martin och Kristin)

Ja du det roliga är att du verkligen har rätt där! Det är det hon gör, och det är mycket roligt. Men hon försöker och hon kan hennes engelska är bara lite rostig. Nej prata är inte mammas svaga sida i alla fall.

Ja regeringen kräver 72 timmar, så måste ta klasser så jag får ihop de timmarna. De tycker väl inte det räcker med att ta hand om barn 45 timmar i veckan :)

Kram på er med!

 

Lite jobbigt att svara på detta ;) Normalt sätt så är jag charmören men nu sitter jag här helt speechless (rätt svavat? :P)! Tack så hjärligt Malin, man uppskattar alla grattis man får under dagen, men vissa värmer mer än andra, och det här är definitivt ett av de mer värmande :) Så över till lilla Malin ! :) Slut med spanska haha, tror du kommer sakna den snart :O ? Eller kanske inte...
Jag och Kim är ju några som gillar att luras ;D Och ibland försöker du luras oss men det går såklart inte, men glädjer mig att du iaf lyckas lura i Nicholas hans vitaminer ! Hihi, hoppas vi hörs ikväll ! (: Ha en toppen dag.
 
Miss ya sunshine !


Ja rätt stavat, men svsvat är lite felstavat. Är du säker på att svenska är ditt första språk och inte engelska ;) Låter härligt att höra, vi vet var vi har varandra i alla fall!  NEJ jag kommer definitivt inte sakna min spanska hahah, din krampiga skojjare där! Nej när jag inte kan lura er som jag ofta inte kan så får jag hitta någon annan att lura. Och ja 1½ åringar passade mig hahahha. 

LOVE från mig till dig i Rydsgård!
 

Hola Senorita!!!!! Hahahah jasså 1,5 tim med vår knackliga engelska...tack för den snytingen... Hahahah :-) Du tycker alltså att jag o Petra behöver bättra på vår engelska...men vi klarar av o shoppa med den....hihhhi Ja du KEITH Grattis Grattis på din dag idag för här är det ända sättet jag kan fira dig..:-) Vad trevligt med playdaten.. Kul att se att du klär dom i samma dressar de är så söta dom små liven... Om 14 dagar ses vi...Hihihi Häftigt ska det bli..:-) Men fattar du att joel kommer att vara nervös i bilen...den stackaren..:-) Natti natti...Love you..:-)

Mamma

Hahah det kommer gå bra Mammi det vet du men jag var bara tvungen att skriva de haha. Ja shoppa klarar vi på ALLA språk! Ja visst är de söta i likadana kläder! Älskar att klä dem så..

Ja det är klart han kommer att vara. Han måste ju akta sig för vad han säger med, han vill ju såklart att ni ska förstå med. Det kommer vara såndär skum tystnad hehe. Det kommer gå fin fint! Lovar.. Sen kan ni ju ta Joels mobil och ringa mig och snacka lite så vinner ni ju lite tid hehe. LOVE YOU TOO! YOU’RE THE BEST!

 

Fräckt. Timmy

Timmy jag uppskattar din kommentar. Gullet du är för söt, FRÄCKT. Det säger mer än tusen ord. Tack för att du kommentera, det värmer!

 

Hej älskling! Bilden är verkligen fab och tänk vad tiden går . . Om en månad befinner jag mig också over there och imorgon är det en månad tills jag änländer till familjen. Sjukt! Ville egentligen bara säga att jag sitter här i väntan på att klockan ska bli tre i hopp om att få prata med dig en snabbis. SAKNAR DIG HELT GALET MYCKET! Love u, din Cattis <3

Ja jag gillar bilden med, det är verkligen mig! Ja jag vet, tiden springer iväg, åhh vill att du ska få åka. Det är toppen här! Ja min ljuspunkt varje morgon när klockans alarm precis har försökt döda mig med en hjärtattack är att du sitter och väntar på mig på andra sidan jordklotet!  Du är min allra bästa vän mitt hjärta! (Du delar den titeln lite med Mamma, Petra och även Pappa med om det går bra)

<3


När jag duschade efter jag slutat idag så smög Joel sig in på mitt rum och lämnade en paket som kom från Sverige. Och ja det var ju INTE speciellt svårt att tyda handstilen. MAMMA!

Detta var vad hon skickade min älskade Mamms.

Och det roliga är att mina tuggummi som du skickade sist tog slut igår.
Så bra tajming.


Glömde skriva igår att för att Joel ska kunna fixa så att min lön förs över varje vecka automatiskt via autogiro så behövde han ett par uppgifter från mig. De uppgifterna måste jag gå in och hämta på mitt konto på internet (min internetbank). När jag skulle logga in igår, ja vad tror ni händer då? Jo, jag har själv (läs SJÄLV) valt dessa frågor och sen skrivit svaren på dem. Så när jag loggade in igår så kom den ena frågan upp och de ville att jag skulle svara på den. Vad är din mammas mellannamn?

Svar:

första försöket. Astrid

andra försöket. Astrid Marie

tredje försöket Astrid Marie Helen

MISSLYCKATS, ditt konto är nu spärrat. Ring följande nummer för att öppna det igen!


Kul ju, eller inte. Hur dum får man vara och ändå tänkte jag att jag skulle skriva ner svaren när jag gjorde det första gången så jag hade en backup i en situation som denna. Men nej, tänka är jag bra på men att sen sätta det i praktiken är svårare.. Och det roliga är att det tredje alternativet är RÄTT typ , eller ja det är hennes namn. Men jag har kanske skrivit för fort när jag skrev i svaren och stavat det ena namnet fel eller något.

Så idag fick jag ringa till BECU (min bank), då frågar de först mig (en sådan inspelad röst, så man ska typ prata med en datorröst) vad mitt ärende är. Jag säger att mitt konto är spärrat, sen ber de mig läsa upp mitt kontonummer!

 

SKIT!! Det ligger på ovanvåningen i min plånbok! Då säger rösten när jag tvekar, om du inte har numret hos dig just nu, säga VÄNTA och säg när du är redo igen så läser du det då. SMART, så jag sprang upp och hämtade numret. Sen säger rösten, säg typ några 4 siffror och nu är jag ute och cyklar. Jag fattade inte vilka de 4 siffrorna skulle kunna vara. Det hade liksom inte med mina konton att göra.

 

Så jag tvekar, då säger rösten. Eller nämn dina 4 sista siffror i ditt Social Security Nummer. SKIT tänkte jag igen. Vad är nu det, tänk Malin, tänkt. Du ska inte behöva springa upp på ovanvåningen igen och ta kort nr.2 ur plånboken. Och från ingenstans så kom jag på mina 4 sista siffror och sa dem. Sen kopplades jag till en RIKTIGT, LIVS LEVANDE PERSON! Jag gillar inte riktigt det moderna med att inte knappa in på telefonen eller få prata med någon direkt.    


Sen så löste vi det mannen i telefonen och jag. Han raderade den frågan så fick jag logga in och välja en ny och då gjorde jag om alla igen och skrev ner svaren på ett papper och dubbelkollade så det stämde!


Nu kunde jag då logga in och ta uppgifterna Joel behövde! ÄNTLIGEN..

 

Nej nu måste jag rusa, jag ska köra till Spotted Cow och träffa tjejerna nu och dricka milkshake för hela slanten!

PUSS PÅ ER<3

 


Kommentarer
Postat av: Cattis

Älskling, det är helt okej att dela med mammsen, pappsen och Petra! :) haha! Du är för go! Saknar dig så det gör ont och det värsta är att jag inte vet när jag får krama dig nästa gång!!! Vi hörs om fyra timmar, älskar dig min sessa <3

2010-03-11 @ 11:08:50
URL: http://catriniusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Malin!

Jag följer din blogg, som många andra och det glädjer mig att se att det går så bra för dig.

Jag såg örngottet i detta inlägget och kom genast att tänka på dom örngotten man gjorde på dagis med handavtryck precis så som du gjort. Kommer du ihåg det? :)



Hoppas att du har det bra och var rädd om dig!

Kram Matilda

2010-03-23 @ 00:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0