Chau Espanol!

Buenos Dias AMIGOS!

Idag hade jag en toppen morgon, jag tvättade och barnen åt som de skulle och lekte fint. (Måste göra ett instick här: Nicholas tar FORTFARANDE sina vitaminer på morgonen i byte mot russin). När städerskan kom vid 10 tiden så packade jag inte pojkarna i bilen och körde en sväng till Marte. Hos Marte var även Melissa med sina pojkar. De är supersöta, de är mörkhyade, har krylligt smått hår och de är 1 år äldre än våra pojkar, så de snackar för fullt.


Glömde tyvärr kameran hemma så blev inga bilder idag från playdaten.


Jag var hemma igen vid 12 tiden, gav pojkarna mat och sen la jag dem.


Då skypade jag med min bästa Cattis, åt lite köttfärslimpa som Katie hade gjort kvällen innan. DEN VAR SUPERGOD! Gjorde även en liten ost tortilla.


Pojkarna vaknade som vanligt efter 1 timme och vi lekte lite, busade som bara den. Sen fick de snack, jag tog dem på en tur i vagnen. Det har varit en riktig toppen dag. Pojkarna har varit roliga, de har spelat Allan och varit mycket snälla mot varandra, ni vet sådär bröder emellan.


Katie ringde vid 4 tiden och sa att hon inte fick igång bilen och att Joel skulle köra in om hennes jobb och starta bilen innan de kom hem. Tur att de fixade sig i alla fall, men nu var jag lite orolig för att den inte skulle starta för mig heller. Men Katie hade kommit till larmknappen eller något så de var därför den dog först så de borde inte vara några problem, och de var det inte heller.



Vid lite över 17.00 hoppade jag in i bilen för min SISTA spanska, äntligen! Och fler spansklektioner ska jag inte ta mer, never, aldrig!


Så nu har jag spanskböcker till salu, au pairer hör av er ;) Ni får ett speciellt au pair avdrag! Skämt och sido, nej men är ni intresserade så hör av er så får ni gärna böckerna till en mycket billig peng.

När jag kom hem pratade jag lite med Joel, om bland annat framtida kurser, alla timmar jag måste samla ihop och Mamma och Petras ankomst om två veckor och 1 dag!  Så nu ska jag ta min digitala fotografklass, sen ska jag kanske ta en göra smyckes klass över en helg (ger mig 16 timmar), sen en Photoshop klass på 8 timmar över en lördag. Det är lika med 72 TIMMAR! Äntligen..


Sen är Joel så snäll att han erbjöd sig att hämta Mamma och Petra på flygplatsen när de anländer den 25 Mars. Så snällt, tack. Joel ville inte skicka dem med allt bagage på tåg/buss till Seattle sen ytterligare en buss till Everett och sen med deras lite ringrostiga engelska. Så han vill hämta upp dem istället så de kommer säkert hem. Så Mamma och Petra, BÖRJA ÖVA PÅ ENGELSKA FRASER NU. Ni måste hålla konversationen flytande och förbered några ämnen och lite fusklappar. Det kommer gå toppen, och ja de är ju trots allt BARA 1-1½ TIMMES BILTUR! HAHAH 


Det kommer bli lite för mig att bidraga med pengamässigt , men jag tar hellre en veckolön och gör något jag gillar och blir av med mina timmar så fort som möjligt!


Har inte mycket mer att säga, ska svara på era kommentarer och annat dylikt imorron.


Imorron kommer pojkarnas talpedagog kl 8.30, sen kommer Marte med sina pojkar vid 9.30 och stannar till vid 12 tiden. Så imorgon borde bli en mycket trevlig dag, det ser så ut på papper i alla fall.

På kvällen är vi ett härligt gäng som ska träffas på Spotted Cow (café) och dricka milkshake och snacka skit!


Nu är det den 10:e Mars hemma i Sverige men inte riktigt än för mig! Men ni kanske inte vet att detta är en mycket speciell dag för mig? Jo en av mina bästa killkompisar föddes nämligen denna dag (datum, jag vet inte om det var en onsdag du föddes på Keith) för exakt 21 år sedan föddes han, Min Keith!


SUPER DUPER DUNDER GRATTIS MIN BÄSTA! Keith du förgyller min tillvaro fast du är så himla långt ifrån mig. Du får mig alltid på bra humör och du ger mig alltid så många komplimanger så någon av komplimangerna tar man åt sig. Men inte alla för hälften är inte sant;) HAHAH


Hoppas du får en trevlig dag, Grattis igen! Love you,



Här kommer lite bilder från imorse på pojkarna, ledsen att de blev mest på Dexter, men Nicholas var inte på pose eller foto humör idag!


Hörs imorgon, ha en trevlig onsdag (lill lördag)!


PUSS PÅ ER!  Hasta luego amigos..

 


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hola Senorita!!!!! Hahahah jasså 1,5 tim med vår knackliga engelska...tack för den snytingen... Hahahah :-) Du tycker alltså att jag o Petra behöver bättra på vår engelska...men vi klarar av o shoppa med den....hihhhi Ja du KEITH Grattis Grattis på din dag idag för här är det ända sättet jag kan fira dig..:-) Vad trevligt med playdaten.. Kul att se att du klär dom i samma dressar de är så söta dom små liven... Om 14 dagar ses vi...Hihihi Häftigt ska det bli..:-) Men fattar du att joel kommer att vara nervös i bilen...den stackaren..:-) Natti natti...Love you..:-)

2010-03-10 @ 07:28:47
Postat av: Keith

Lite jobbigt att svara på detta ;) Normalt sätt så är jag charmören men nu sitter jag här helt speechless (rätt svavat? :P)! Tack så hjärligt Malin, man uppskattar alla grattis man får under dagen, men vissa värmer mer än andra, och det här är definitivt ett av de mer värmande :) Så över till lilla Malin ! :) Slut med spanska haha, tror du kommer sakna den snart :O ? Eller kanske inte...

Jag och Kim är ju några som gillar att luras ;D Och ibland försöker du luras oss men det går såklart inte, men glädjer mig att du iaf lyckas lura i Nicholas hans vitaminer ! Hihi, hoppas vi hörs ikväll ! (: Ha en toppen dag.



Miss ya sunshine !

2010-03-10 @ 16:13:42
Postat av: Keith

Ohh glömde ju att tacka dig Helen för gratulationerna :) Ha en trevlig trip till US ;) Så får du ge Malin en bamsekram från mig !

2010-03-10 @ 16:15:08
Postat av: Martin & Kristin

Din mams kan säkert slänga in lite skånska i mellan...

Prata har hon ju inte svårt för :-) Hi,hi

Måste man läsa kurser när man är aupair nu förtiden???

Kram

Hässleberga

2010-03-10 @ 16:33:10
Postat av: Gunnel

Hej Malin!



Jag visste inte att du hade en blogg men nu vet jag! Du verkar ha det både roligt och bra. Önskar att fortsättningen i USA blir likadan. Kommer att följa din blogg i fortsättningen.



Kram Gunnel

2010-03-10 @ 18:13:58
Postat av: Jonas

hahaahha din mamma tyst?? va e det?? :S alla vet att hon snackar tom i sömnen fråga sj PETER!!! HAHAHA

2010-03-10 @ 19:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0