Ja en toppen dag kan man ju säga !

Fick inte sova ett piss på hela natten knappt.. Axel/skulder/nack muskeln värker så jag inte kan få ro.. Det värmer, strålar, stramar och värker.. :( Så ja jag somnade kanske vid 00.30 och vaknade kl 06.00 när alarmet gick av. Trodde jag skulle dö, eller mina ögon trodde det i alla fall. Herregud ås tunga ögonlocken var..


Min tröst var att Marte skulle komma över med sina pojkar vid 9 tiden så det var faktiskt riktigt behövligt. Min favorit norska!! You made my day today!


De lekte hur fint som helst och vi hade det trevligt allihopa. Och ja ni kan ju själv tänka er, LEKSAKER till 1000 över allt, var jag än tittde så söga blicken upp utav leksaker.. Jag började få lätt panik eftersom jag vill ha det ganska städat runt omkring mig. Och om det ska vara uppställt så får de minsann vara på ett ställe inte på en hel nedanvåning hahah !


Pojkarna la sig vid 12.30, jag snackade med mamma i 10 min. Sen gick jag upp på mitt rum och läste tills pojkarna vaknade lite drygt en timme senare.. 


Resten av eftermiddagen lekte vi, ritade, busade, gick på en tur i det fina vädret. 


Och ja dessa skor, dessa skor! Mina favorit, älsklingsskor som jag har haft så mycket bry med. Nu är allt bry äntligen avklarat. Jag orkar inte ens ta hela historien, men jag kan försöka göra den sista delen av den lite kort.


Igår när jag testade skorna hemma så visar det sig att den ena FAKTISKT ÄR MYCKET STÖRRE ÄN DEN ANDRA.. Jag trodde först kanske att de var för att den blivit mer testad i affären. Men NEJ! När jag mätte med den vänstra så var den högras klack mycket större och själva skon var 1 centimeter längre minst! 


KUL JU! Eller inte kanske .. Eftersom de troligtvis inte hade en annan i den storleken jag ville ha och ja när skulle jag nu kunna ta mig till Alderwood Mall igen!! jag kollade telefonnummret till affären och ringde dit under dagen och de sa att jag kunde komma in och få de fixat om de såklart hade min rätta storlek.. 


Så jag kände mig lite tvungen att försöka fixa det idag.. Så när Katie kom hem så fick jag sluta 15 min tidigare, jag fixade mig och tog skorna och körde (KRÖP) till mallet.. SÅÅNNNNA SJUKA KÖER, herregud alla ska hem från jobb och på motorvägen kryper man fram så fort man närmar sig en avfart.. Mamma och Petra ni ska få se när ni kommer hit, det är inget som vi har hemma i alla fall.. Här är det miljoner bilar på en och samma gång hahah 


Väl framme så hade de faktiskt ett par till så jag fick mina älskade skor som jag så fint har kämpat för! ♥




Efter jag var klar tog jag mig till Spotted Cow vilket tog en evighet med sjuka köer igen.. Men med ingen stress och bra musik så är det faktiskt ganska fridfullt och OKEJ :-)


Hade en trevlig kväll på caféet och jag var hemma igen vid 20.30.


Pratade lite med Katie och Joel om allt möjligt.. Livet typ hhaha 


Nu är det förresten bestämmt, Jag kommer flyga med familjen till Michigan och hälsa på Joels familj (han kommer från Michigan), vänner osv osv... Vi kommer åka den 17-25 september..


Så kommer Anna och Maria Lundström till mig den 3 september och så kommer jag ta ledigt 2 dagar och sticka till LA (Los Angeles) med dem över fre-mån typ.. SKA BLI SÅ KUL! Tilsammans är vi bäst, bara Petra som fattas.. Vi ska se hall of fame, hollywood och ja ALLT ANNAT! ♥



Pratade även med Lina och Angelica ikväll, vi har bokat hostellet vi ska bo på i Vancouver till helgen.. Imorgon ska vi boka våra tågbiljetter. Vi ska träffas på fredag och umgås, sen sova hos Angelica tills lördagen. Ta tåget till Vancouver, vi kommer vara framme vid lunchtid.. Sen ska vi träffa lite andra aupairer (svenskar) i Vancouver med.. 
Sen åker vi hem igen på söndag kväll.. vi kommer vara hemma vid 21.30 cirka.. 


Kan det bli bättre liksom? 


Jag kommer i alla fall TA FOTO MED OS ELDEN OCH JAG KOMMER VARA SÅ LYCKLIG DÅ! Lite avundsjuka får ni faktiskt vara ;) Det tycker jag gott... hahah 


Nej nu måste jag gå och lägga mig.. Det är en dag imorron med.. och imorron ska jag ta mina pågar till biblioteket på högläsning.. hörs imorron gott folk


Och denna bil är tillägnad Gunnel, min mammas moster.. För hon tyckte jag skulle ha en bil på mig själv med hehe :) Så ni får se hur jag ser ut nu mera..



här är grabbarna grus i sina portabla stolar, de ser så mkt äldre ut.. kanske skulle börjat använda dem mer så de läs sig att bli lite äldre, komma ifrån babystadiet lite mer .. ja få se, mina tankar flyger vilt.. hehe
Här ser ni även de muggarna jag köpte till dem.. OCH PASSAR DE INTE BRA MED DERAS STOLAR SÅ SÄG!!

Stolsryggarna (som inte syns här dessvärre är nämligen limegröna och så är de ju blått so mni ser haha)
Jag är matcharen mästaren själv!

GODNATT OCH GODMORGON PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Måste berätta en kul grej somhände när jag klickade in på din blogg....då gör Svenska Kyrkan reklam här..Hahhaahah (ler) du o Amen....Äntligen ska det bli av Vancouver...många på jobb speciellt Thomas tycker det ska bli skit häftigt...o sen Michigan coolt värre...Roligt för Joel att kunna visa dig o pågarna var han kommer ifrån...det kommer inte att bli någon rast o vila utan fullt ös medvetslös...hhiihi men det är det värt... Ja du har inte svarat mig hur mycket toapapper du har kvar men jag/vi har 6 dagar kvar...o spänning har börjat stegras här hemma..mycket att fixa innan vi ska iväg...men gud vad vi längtar efter dig min goe tös....Natti natti o gomorron Love You.....:-)

2010-03-18 @ 06:52:38
Postat av: Peter

Michigan. Och Vancouver och LA =D Kul att se andra delar av denna del av USA samt Kanada

Men usch för din onda rygg.



Kanske någon form av massage eller spikmattan vore bra att ha..



Sköt om dig så länge



Peter

2010-03-18 @ 13:24:05
Postat av: Lisa

Fick du mitt sms igår? :)

Eller du kan inte ta emot på ditt svenska nummer nu? För visst fixade du ett USA-nummer och la ut här, eller är jag helt förvirrad som vanligt? :P Har du gjort det så kan du väl skriva det igen så att jag kan skicka till dig. Miss you! <3

2010-03-18 @ 16:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0