Jessie's Girl ?! och Katies b-day

Söndag och ännu en helg har passerat, det var min 9:e helg spenderad i USA.


CONGRATULATIONS KATIE! Hope you had a great day..

(ursäkta bilden, inte rätt inställningar där av den dåliga kvaliten)

Jag kom ju inte i säng fören vid 02.00 igår så jag orkade mig inte upp ur sängen förens vid halv 10 imorse. Då pratade jag med mamma, jag bar ner datorn i köket och Katies presenter. Mamma och Peter sjöng ”vi gratulerar”´ för henne och hon öppnade mina paketer. Och hon blev glad, hon fick ett biopresentkort och örngott med handavtryck från barnen och mig. Kommer bilder på dem imorron, har inte tänkt på att ta en bild idag.


Jag åt lite våfflor med nutella och gick sen upp och gjorde mig i ordning, fixade mig lite. Pratade lite till med mamma och sen började jag jobba vid 11.30. Katie och Joel skulle ut och äta + hämta hennes morbror på flygplatsen. 


Jag gav pojkarna lunch vid halv 1, de åt själva ur en skål med sked. Och de var riktigt duktiga, men de var inte så hungriga så det blev lite mycket slabbandes och okoncentrerat mot slutet dock. Sen la jag dem och satt sen och skypade med Keith och Kim. RIKTIGT KUL, NI ÄR BÄST, MEN DET VET NI REDAN! Hade det riktigt kul och ja lika skämtsamma och ironiska som vanligt de busarna. Ni fick mig idag, fast lite tveksam var jag hahah.


Sen kom förvirrade Angelica hit tillsist. Hon skulle kommit klockan 12, men blev ganska mycket försenad till klockan 14.00.


Först var hon av med någon sak som hon letade efter, sen när hon väl kom iväg så dog hennes mobil som har inbyggs GPS. Vilket betyder att hon nu inte visste vägen hem till mig! Så då bestämmer hon sig för att försöka starta mobilen snabbt och skriva ner mitt nummer så hon kan låna telefonen på Shell macken, men när hon står där och har frågat om hon får låna telefonen så startar inte mobilen alls.


Då frågar hon om vägbeskrivning till ett köpcenter (Everett Mall ligger 3 min från Shell med bil) men Angelica kan inte ens ta/förstå en vägbeskrivning på svenska så ni kan ju förstå att hon inte förstod ett skit på Engelska.  


Så då tänker hon försöka ta sig till till motorvägen (om hon nu hittar dit), åka hem och ladda mobilen och sen göra ett nytt tappert försök för att försöka komma till mig.


Men när hon hittar I-5, motorvägen, så ser hon Everett Mall skylten direkt och tänker att dit borde hon kanske hitta. Och på något konstigt, underligt sätt så hittade hon dig, BRA Angelica! Där köpte hon en mobilladdare som man kan ladda i bilen (hon har redan en sådan hemma, men denna kan hon ju ha med sig i väskan alltid nu ju hahhah).


Vid denna station, alltså Everett Mall så ringer hon till mig och säger att hon nu är på väg och att hon snart borde komma. Så sa jag att ja Mallet är bara 5 minuter här ifrån så du borde komma snart.


Mycket riktigt knackade det snart på dörren och där stod hon, Äntligen, min lilla Angelica! Du klarade det!


Vi snackade lite, sen vaknade pojkarna. Då gav jag dem lite mat till och sen kom Katie och Joel hel vid halv 4. Då hade de varit så söta och handlat med en choklad mousse liknande bakelse/tårtbit till mig. Så kärt, den ska jag äta imorgon har inte orkat idag.


Så iväg for vi, Angelica och jag till Alderwood Mall. Där fick jag inhandlat lite såklart. Vi åt också lite, det blev Asiatisk mat som vanligt och lika gott som vanligt med!


Jag fick köpt ett par svarta Foppa- tofflor, en klänning/linne och shorts på Forever 21 och schampo/balsam/extra behandling för slitet/torrt hår på en salong. Schampot och de andra i förpackningen kostade mig 60kr!!!!!! Jaa ni läser rätt, REDKEN produkter på extra pris, 60% off. Skulle kostat 220kr och de hade redan varit halva priset jämfört med Sverige. Detta ska vara bättre för mitt hår och hårbotten så hoppas det. Köpte även Paul Mitchell serum, silkesdroppar som ska ge mitt hår mer näring, glans och göra det mjuk. Ja vi får väl se om dessa skönhetsprodukter har någon bot på mig!




Jag var hemma vid halv 8 tiden och sen har jag sett lite film med Katie och Joel, ätit popcorn och slappat framför datorn. Snackar med mammsi nu och ska snart gå och lägga mig.

 

Det är så brownie att jag träffat Marte här och lärt känna henne, hon är en riktig vän. Du är digg min kära!

 

Imorgon ska jag jobba kl 9.00 till jag vet inte när men max mina 5 timmar. Sen ska jag köra till Marte och umgås med henne och hennes pojkar.


Förresten så kom Katies väninna och barn förbi när jag var borta och de hade med sig Cupcakes så nu har jag en cupcake som väntar på mig och en bakelse. De ni, slå det om ni kan!


Sen igår natt när jag körde hem efter att ha varit hos Sarah och lämnat Marte så kom världens låt på radion. Jessies girl - Rick Springfield

Jag fick sådana gamla minnen, när pappa spelar denna låten hemma i huset. Där ha nsjunger med och jag lika så. Jag älskar denna låten, jag kan inte riktigt förklara varför men den är bara så bra och medryckande. De var på den tiden när de var bra musik och våra föräldrar var ganska unga! Älskar den! 


Hej svejs i lingonskogen och på krogen och hoppas ni är min blogg förevigt trogen!

Puss från Mig…     

 


Kommentarer
Postat av: anna

alltid lika kul o läsa om dina äventyr o shopping rundor!:D klänningen ser super snygg ut! vad fick du ge för den? hoppas du får en kanon vecka! till helgen åker jag till stockholm, så jag oxå kan få shoppat lite. :P ha de bäst! kramar anna

2010-03-08 @ 13:47:36
Postat av: Angelica

haha, herregud malin! vilken bild de ska få av mig nu, din släkt o vänner. Men tänkte bara säga, jag är inte så virrig som de verkar. Eller ?? ;) haha



haha, kul hade vi iallefall, tack för den dagen malin ! alderwood fler gånger säger jag bara. O den där klänningen/linnes-klänningen var skitsnygg ! :D



Hörs snart igen ! PUSS <3

2010-03-11 @ 07:51:43
URL: http://angelicalerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0