Klydd, stress och nästan hjärtattack??

Hej och hå här har vi sommar toddelidå! Solen steker, vinden är stilla (små brisar bara) och termometern visar 18-20 grader i skuggan!

Här promenerade jag i bara linne och tunna byxor och njöt!

 

KOLLA GRADERNA PÅ MIN DATOR!!!! Det är det ända jga vill visa.. Jag har kopierat min datorskärm hehe. Där solarna är ska ni se (om ni inte kan så står de 64 F och 18 Celsius) De andra är i Trelleborg)

Imorse pratade jag lite med Catrin, sen fixade jag lite här med barnen. Förberedde bland annat skötväskan inför vår playdate hos Marte.

8.30 kom Carol, tal terapeuten. Pojkarna var duktig och de “pratade” mycket.. Carol gillar mig. Hon ville att jag skulle komma och hälsa på hos henne en dag och snacka med henne och hennes son (Jonathan som jag har nämnt tidigare, han är i min ålder). Hon berättade att hon har släktingar från Sverige 3 generationer bak. Carol har alltid velat åka till Sverige och hon hade gärna velat att jag skulle berätta lite om Sverige osv.. Vi kommer bra överens, hon är en snäll kvinna i sina bästa 45-50år.

Jag stack direkt till Marte när lektionen var klar. Pojkarna lekte bra och de var inte alls blyga knappt! FRAMSTEG HÄR.. De gick direkt in och började leka med leksakerna och utforska.

Marte bjöd på lite snacks/ tilltugg och vi hade 2 sköna timmar där vi kunde prata av oss lite med! Det är inte lätt att vara au pair och speciellt att au pairer ska hålla ihop är INTE LÄTT! Ni vet TJEJER! Allt blir så jäkla komplicerat helt i onödan och så kommer man ikläm fast man inte vill..

Nic somnade i bilden på vägen hem, så han bar jag upp direkt, medan Dex fick en granola bar först. Jag fick ätit lite, smaska i mig en ja ganska torr konserverad tonfisk direkt från burken + lite O’boy!

Snacka lite med Mamma och fick höra så allt var enligt planerna inför resan som JUST NU börjat som jag skriver.. (05.00 i Sverige, destination EVERETT hos mig). Jag pratade med Angelica så vi fick skrattat lite idag eftersom ingen fattar våra (interna) skämt!

I eftermiddags när pojkarna vaknat gick vi ut i se fina vädret som sagt. Vi var ute länge och njöt, sen kom Katie ut med och så lekte vi i sandlådan tillsammans.

Sen hjälpte jag Katie att förbereda ett bad för pojkarna grus! Överallt var det grus haha..

Jag tog sen ett välbehövligt bad med bubblor, lyssnade på musik och njöt. Fick rakat benen, klippt tånaglarna och smörjt in mig med lotion. Jag menar hur ofta är det? Håren på benen var ju långa som en ovårdad gräsmatta!!!


Sen var det dags att prata med Mamma och Petra snabbt innan de skulle iväg till flygplatsen. Så kl 18.30 här hos mig (02.30 hemma i Anderslöv) skulle vi prata.. Men det var ingen som loggade in inte. Och jag vet att hon pratade något om 03.00 också så jag väntade till dess och ja mycket riktigt loggade Mamma in då..

Jag skrev och skrev och skrev. Men fick INGET svar. Konstigt tyckte jag.. Jag fattade liksom inte.. Jag trodde de var stressade, sprang runt och att de skulle snabbt ringa mig vid 03.30 istället och bara säga hej innan de sen skulle åka till Svågertorp. MEN NEJ, TÄNK SÅ FEL JAG HADE. Här sitter jag helt off på andra sidan jordklotet och fattar inget.

Halv 4 skickar jag ett sms till mamma från min svenska mobil. INGET SVAR! KUL JU! Nu blir jag orolig, jag slår mitt hemnummer (härlig, obeskrivlig känsla förresten) och mamma svarar NYVAKEN och säger:

-Hej Malin, JA SHIT jag ser vad klockan är. Vad Fan har hänt, jag fattar inget. Jag ringer sen, älskar dig!

LUREN LADES PÅ…

Jag blir helt stressad och förvirrad och känner, VARFÖR ringde jag inte tidigare..

Men nu ska jag även berätta för er att mamma stänger inte av datorn helt på nätterna så vid 18.00 loggas hon automatiskt in på Skype alltså 03.00 er tid där hemma. Nu har ni inte ändrat till sommartid än men de har vi redan i USA. Vilket betyder att istället för att hon loggas in automatiskt kl 18.00 min tid så gör hon det kl 19.00 istället!!!! Där har ni mitt problem som jag hade svårt att förstå först!!

Mamma var ju inte inloggad, det var den automatiska inloggningen som spökade. Så Mamma och Petra sussade gott hemma i Anderslöv i sina sängar! Omedvetna om att de kom bara att ha 10-15 minuter på sig från och med att Mamma svarade på mitt samtal FRÅN USA!

Vilken soppa, kaos och stress!

Så Mamma ringde snabbt på skype och sa att allt var ok att de körde och att de kom till att fixa sig. Men utan frukost i magen, yrvakna och med bara 10 minuters fix innan de behövde köra haha!

TUR DE HAR MIG HÄR PÅ ANDRA SIDAN ATLANTEN OCH ATT JAG FORTFARANDE TAR MITT ANSVAR FÖR ALLA DÄR HEMMA!

Säg vad skulle ni dr hemma gjort utan mig???

Sen ringer Peter mig på skype och säger att det är KAOS på Kastrup och att Mamma och Petras flygplan är ÖVERBOKAT! Nej inte de nu också tänker jag då. Nu kommer de bli sjukt sena :(

Men så säger han att de har blivit ombokade till ett annat plan och att de kommer flyga via Paris istället för Amsterdam. Sen kommer de landa vid 13.00 istället för 13,40 i Seattle..

Hoppas att allt går vägen nu, SNART SNART SNART ses vi äntligen. Jag kan inte fatta de och kommer inte göra det förrän ni står här med mig!


Snabb uppdatering om morgondagen...

Imorgon är det Biblioteket med pojkarna för sång och läsning, sen Dexters PT och sen kommer Mamma och Petra! Jag ska laga Tacos så Petra får i sig något ordentligt första dagen hehe..


Mormor och Morfar jag svarar snabbt på er kommentar.. Måste snart nanna kl är mycket här ikväll igen.. Komemr aldrig i säng hahah.

Tusen tack Mormor för allt och även dig Morfar! Kan knappt inte hålla mig längre efter dina kardemummavetebullar och lite annat smått som ni skickat med! Tusen tack åter igen, älskar er!


Ninni tack för din kommentar. Dina kommentarer värmer alltid lite extra, sådär som det är, liksom skrivet av en mamma. Det är speciellt när mammor kommenterar och speciellt eftersom ett av dina älskade barn sitter i samma sitts som jag.

Jag kan knappt vänta på att Mamma och Petra ska komma. Och ja jag ska se med bloggandet, det kommer kanske inte bli varje dag men ska försöka så mycket som möjligt ändå.. Kommer nog bli ett kort i alla fall varje dag tror jag :)

KRAM PÅ DIG!


Kommentarer
Postat av: Hässleberga

Hej Malin!

Tur att du finns och håller koll på Anderslöv från andra sidan....

Hoppas att allt går bra med resten av resan, vi vill gärna hör vad din mamma har att berätta om detta....



Kram

Felicia, Kristin & Martin

2010-03-25 @ 10:13:53
Postat av: Anonym

Hej malin. tur dom har dig! :) kan tänka mig att det blev lite stressigt här i anderslöv inatt då. :) skönt att de löste sig! hoppas ni får en underbar vecka tillsammans! idag har vi rikigt vår väder, termometern står på hela 8-9grader, o solen lyser som bara den! synd man måste sitta inne mesta delen av dagen bara, men man ska väl inte klaga nu är snön borta iaf! :D helen peter o petra va hos oss en runda igår, o berätta lite av vad ni ska göra, shopping, utflykter o någon tulpanodling. :) jag vill också åka nuu.. :D men jag har nått o se framemot o börjar redan räkna ner dagarna haha. :D ha de bäst! kramar anna

2010-03-25 @ 12:48:32
Postat av: anna

glömde säga att jag faktiskt fick öva lite på min engelska idag!haha. hade en kund som ringde där jag var tvungen att prata engelska.. :D kan ju säga att jag nog måste träna liite på den tills vi kommer :D

2010-03-25 @ 12:51:41
Postat av: Maria

haha . du måste skriva sen när du får reda på hur de kunde försova sig så mycket :) nyfiken !

2010-03-25 @ 16:04:37
Postat av: Peter

Hej Malin ! Ja du vilken morgon det blev stressat och KLM som strular och det är inte första gången tydligen det flygbolaget har problem med överbokningar på sina flyg. Men som tur är ordnade allt upp sig för din mammsi och din lilla syster. Misstänker att dom sitter och sover nu Och just nu enligt Track Flight Status är dom över Kanada på väg in över till United States Of America.. Och med tanke på hur mycket dom har med sig får vi hålla tummarna att dom kommer in i landet.



Ha det gott nu igen Malin så hörs vi...

2010-03-25 @ 18:17:55
Postat av: Anonym

Vilken lycka att din familj kommer och hälsar på dig :) tur du hann ringa och väcka dem. hoppas nu ni får det riktigt trevligt :)) !!. /amanda

2010-03-25 @ 23:21:15
Postat av: Hannah

MALIN!! fy vad rolig att de kommer och hälsar på redan!! hoppas allt går bra med deras flyg och så. sen hoppas jag verkligen att du har det bra med. du verkar stormtrivas! tänker på dig! KRAAAAAM <3

2010-03-26 @ 04:20:12
URL: http://hhni.blogg.se/
Postat av: Sven

Hej Malin (& kompani) Både Lena & jag trodde att Helen o Petra skulle flyga på fredag, så vi skulle fått en chans att önska dem en trevlig resa. Det kanske hade gått bättre för tuppen på fredagmorgonen. Kan man få beställa väckning av Dig?

Hälsa till mamma & syster och hoppas Ni får en kul vecka. Hämtade Peter på ARN för en stund sedan. Vi hörs. Hälsn. Sven & Lena

2010-03-26 @ 11:52:40
Postat av: Mammi

Hej på er hemma i sverige....vilken dag det blev....hur kan vi försova oss när vi ska over there...helt ofattbart...men men med allt strula o mellanlandning i Paris...lite shopping o whisky till sambon, kom vi iväg till seattle....allt gick bra o passpolisen flörtade med petra o rev av en liten papperslapp o ritade ett hjärta till henne o önskade henne trevlig resa...joel fann oss o nu är vi här toppen kan knappt fatta det ännu..ha det bäst kramar till er alla <3

2010-03-26 @ 14:59:13
URL: http://minusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0