What a day it has been

Hej alla söndags läsare, sjusovare och uppe med tuppen svenskar! Alla önskat hjärtligt välkomna till min lilla blogg och inlägg…


Idag har jag haft en toppendag, trots att jag känner mig som en invalid. Näsan klyddar stup i kvarten, ögonen rinner och huvudet känns som bly! Men vädret är på topp, solen lös så fint och värmde allt som kom i dess väg. 


Min morgon bestod av skypande med Mammsi och sen ringde jag och pratade med älskade Maria ”Ia” Lundström i 1 timme och 10 minuter! Det behövde jag, tack Maria för att du finns gamle vän! :)

Vi konstaterade med att vi har börjat prata med nu sen jag flyttade än innan, vi hittade liksom dåligt med tid när jag var hemma. Skönt att ha dig tillbaks!

 

Sen började jag göra mig i ordning så kom Marte hit vid 12 tiden. Jag körde då oss till Everett Mall (med fönsterna nerrullade till max, musiken på hög volym och solbrillorna på!). Där träffade vi Jasmin och så gick vi en sväng på Mallet, såklart fick jag ju shoppat lite. Eller ja ganska mycket faktiskt. Men behöver lite mer tröjor, får se om jag kan fixa det imorgon (idag för er).

 

Efter vi varit på Köpcentret körde jag oss till Mukilteo Beach, (Och kan ni tänka er, jag har varit där 1 gång innan och då körde jag inte ens, utan jag satt i baksätet. Nu körde jag och hittade dit på FÖRSTA försöket, Jiiooooo Malin ibland äger jag haha). Solen stod högt på himmeln, fiskmåsarna flög runt och skrek lite, vattnet kluckade, Jag och Marte tog tag i dagen! Vi tog en massa coola foton, vi gick en bra bit längs vattnet, pratade, hade det trevligt och bara njöt. Sen gick vi och köpte mjukglass och Fish n’ Chips, satt oss vid vattnet på en stock och mumsa i oss av det goda. 

Detta var vad jag köpte:

Ninja turtle t-shirt, indian likanade blus, plånbok, hårspray, brunkräm, puder, läppglans, pilotglasögon, nyckelring (biljard kula med nummer 4, mitt lyckotal), svenska fiskar godis, ansiktskräm, diadem och smink svampar!  


St: Patricks day är snart, det är den 20 Mars..Irländs tradition från början men ja det kanske ni förstår och vet säkert redan!  
 

Nu körde jag oss vidare till Safeway och Bartell’s Drugstore. Här köpte vi make up och lite annat smått och gott + nutella. Marte är så rolig, hon använder typ aldrig smink (naturlig skönhet vet ni) men idag bestämde hon sig för att handla följande till ett totalt pris av 400kr, mascara, eyeliner, vit ögonpenna, ögonskugga och conceler (sån kräm under ögonen som döljer påsar och dåliga dagar haha). Efteråt höll hon på att dö, att hon köpt smink för så mycket, det hade hon aldrig gjort i sitt snart 21 år långa (korta?!) liv.

 

Nu körde vi hem till mig och hon körde hem till sig. Vi bestämde oss för att vara 1 ½ timme själva, fixa lite och så sen ses igen hos Marte.



Så jag fixade lite ed bilder, snackade med Timmy på msn som var uppe mitt i natten i Sverige och tog på mig mjukiskläder.

 

Jag körde till Marte vid lite över sju. Sen passade vi hennes pojkar tillsammans till vid halv 9. Åt pizza och sen körde vi till en av hennes amerikanska kompisar Sarah. Där spelade vi sällskapsspel, Sarah, Brycen, Jacob, Jake, Marte och Jag. Riktigt kul, de var alla så himla högljudda, sociala, framåt och roliga, alltså typiskt amerikanska människor hehe.  Jag hade en riktigt trevlig kväll och vi åt hemmagjorda, nygjorda brownies med chokladbitar i (som såklart så var smält och ljumna), sååå sjuuukt goda! That’s so brownie!

 

Marte och Sarah

Så nu ska jag förklara, That’s so brownie för er, detta kom jag på ikväll under vårt sällskapsspel. Alla skulle komma på en fras som kom man trodde (på skoj så såklart) bli den nästa ”inne” frasen. Det coola alla kommer säga om något som är coolt, fräckt, roligt, sjukt osv. Jag kom då på That’s so brownie, alltså det är så brownie =  [fyrkantig] kaka med choklad och nötter! Riktigt coolt, det är numera mitt och Martes nya ”detta är inne att säga”.

 

När klockan började närma sig 00.00 kände vi att vi kanske skulle börja rulla hemåt. Så vi packa in oss i bilen och jag körde hem Marte och sen mig själv.

 


Imorgon ska jag passa Nic och Dex cirka 2 timmar. Det är Katies födelsedag så de ska ut och äta på tu man hand. Angelica ska komma hit och leka med mig och pojkarna, om de nu är vakna, de kommer de vara i alla fall 1 timme medan hon är här.

 

Sen ska vi spendera söndagen tillsammans, vi får se vad som händer. Jag behöver ju som sagt tröjor så vi beger säkert oss mot ett köpcenter. Men inte Everett Mall i alla fall, där har jag varit så det räcker denna helgen.

 

Förresten, pojkarna är så fruktansvärt söta. Nicholas och Dexter har sprungit runt hela kvällen och snutit sig i pappersnäsdukar. De grimatiserar och spänner hela ansiktet och snyter! Sen skrattar de så ögonen glittrar och det kluckar från magen. Man kan inte annat än ÄLSKA DESSA TVÅ UNDERBARA VARELSER! <3 Malin älskar er pojkar…

 

Nu är klockan 01.12 och jag ska ladda upp lite bilder till er sen ska jag krypa till kojs.

 

Tack och hej leverpastej för lille mej.


Förresten, imorgon ska jag svara på lite kommentarer, mail osv. Har inte haft tiden till det idag! :)

Måate bara lägga in ett bord, som Joel snickrat ihop och designat HELT SJÄLV. Det blev riktigt fint, kolla här själv och avgör. Det är en för tidig födelsedags present till pojkarna, ett lekbord för dem. Very well done Joel, really NICE. Very brownie! ;D hahahah


Kommentarer
Postat av: Keith

Jag fullkomligt avgudar din gröna Ninja Turtles tröja ! Skit häftig :) Lite coola bilder med solen också, men vet du vad ;) ? Jag tycker du lyser starkare än solen :)



En trött Keith (:

2010-03-07 @ 11:48:24
Postat av: Pappa

Det är så brownie att läsa din blogg.

2010-03-07 @ 14:01:43
Postat av: Cattis

Vilken härlig helg du ser ut att ha min sköna!!! Förutom att du inte pratat med mig en enda gång :( JAG SAKNAR DIG JAG SAKNAR DIG JAG SAKNAR DIG <3 Massa kärlek!

2010-03-07 @ 14:35:05
Postat av: Hem&Villagänget

Jaha, då var det sista dagen på mässan o vi är rent slut....o du bara glider over there...Hahahha Kramis

2010-03-07 @ 14:35:21
Postat av: Hem&Villagänget

Jaha, då var det sista dagen på mässan o vi är rent slut....o du bara glider over there...Hahahha Kramis

2010-03-07 @ 14:36:02
Postat av: Jonny

Hej,



det är din tjocka mor som skriver till dig och låtsas vara jag.



Jonny

2010-03-07 @ 16:01:28
Postat av: Maria

auw gumman . tack själv för en behövd pratstund! Saknar dig <3

2010-03-07 @ 20:47:49
Postat av: Timmy

Fräckt

2010-03-09 @ 18:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0